شناسهٔ خبر: 24186715 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معرفی نفرات برتر رقابت های شطرنج بین المللی اهواز در پایان دور اول و دوم

اهواز - ایرنا - دور اول و دوم رقابت های بین المللی شطرنج 'جام کارون' که در اهواز در حال برگزاری است، روز یکشنبه با شناخت نفرات برتر به کار خود پایان داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا رقابت های بین المللی شطرنج جام کارون شامگاه شنبه 28 بهمن در مجموعه ورزشی هتل نیشکر اهواز آغاز شد که به مدت هشت روز ادامه خواهد داشت.
این رقابت ها در سه جدول در 9 دور به روش سوییسی برگزار می شود که در جدول A بازیکنان دارای رنکینگ بالاتر از 2100 حضور دارند همچنین در جداول B و C به ترتیب بازیکنان دارای رنکینگ کمتر از 2100 و بازیکنان زیر 14 سال با یکدیگر به رقابت می پردازند.
در جدول A این رقابت ها که 51 استاد بزرگ حضور دارند پس از پایان دور اول و دوم استاد بزرگ پویا دریمی، استاد بزرگ همایون توفیقی، استاد بین المللی سید خلیل موسوی، استاد بزرگ مسعود مصدق پور، استاد بزرگ شاهین لرپری زنگنه همگی با کسب 2 پیروزی از 2 بازی و با احتساب 2 امتیاز در مکان های اول تا پنجم جدول قرار دارند.
در روز اول این رقابت ها و در جدول A توقف احسان قائم مقامی استاد بزرگ و مطرح شطرنج کشورمان و بخت اول قهرمانی در این مسابقات، در مقابل استاد بین المللی مرصاد خداشناسی از مهمترین شگفتی های این رقابت ها بود.
توقف استاد بزرگ فرخ عمانوف از ازبکستان که بالاترین رنکینگ را در این رقابت ها دارد، در مقابل استاد بین المللی علی حسین از عراق از دیگر اتفاقات جالب در این مسابقات بود همچنین توقف استاد بین المللی پاول چک از جمهوری چک در برابر استاد فیده بانوان مطهره اسدی و توقف استاد بزرگ پور رمضانعلی در مقابل امیرمحمد حمیدی از دیگر اتفاقات غیر قابل پیش بینی در این پیکارها بود.
در جدول B این رقابت ها که 135 شطرنج باز حضور دارند 29 بازیکن هر دو بازی خود در دور اول و دوم را با پیروزی پشت سر گذاشتند و هم اکنون 2 امتیاز در اندوخته خود دارند.
در این جدول محمدامین اسماعیل پور، محرم احمدیان، عباس پورحسن، اشکان بهرامی و احمد دشتی مکان های اول تا پنجم این گروه را به خود اختصاص داده اند.
در جدول C این رقابت ها 65 شطرنج باز حضور دارند که با پشت سر گذاشتن دور اول و دوم این رقابت ها، 14 بازیکن هم اکنون 2 امتیازی هستند.
خانم پرشیا کان یامارالا از ایرلند، ماتیز آرادچی از سریلانکا، اوریا شکیبایی، محسن بایمانی و زهرا پروین به ترتیب در رده های اول تا پنجم این گروه قرار دارند.
رقابت های شطرنج جام کارون پس از 11 سال برای نخستین بار به صورت بین المللی برگزار می شود.
9879 / 6037

انتهای پیام /*

نظر شما