شناسهٔ خبر: 24186659 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

دیدار معصومه ابتکار با رییس کمیته روابط خارجی پارلمان اروپا

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با رییس کمیته روابط خارجی پارلمان اروپا و هیات همراه دیدار کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی معاونت امور زنان و خانواده؛ معاون رییس جمهور در این دیدار با تاکید بر اولویت دولت در توانمندسازی زنان و تحکیم بنیان خانواده گفت:  تاکنون اقدامات و تلاش‌های فراوانی برای تضمین اهداف برنامه ششم توسعه و سیاست‌های اعلامی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی صورت گرفته است. 

معصومه ابتکار افزود: اکنون حدود ۹۰ درصد از جمعیت کشور باسواد هستند و یکی از اهداف اصلی ما در حوزه آموزش، دسترسی دختران به آموزش ابتدایی است که تا الان توانسته‌ایم بر بسیاری از چالش‌ها در این زمینه فائق شویم. 

ابتکار با بیان اینکه دسترسی مساوی زنان به امکانات بهداشتی توسط وزارت بهداشت پیگیری می‌شود، گفت: اقدامات خوبی را برای دسترسی زنان به مراقبت‌های اولیه بهداشتی، تامین تمام فرصت‌ها و امکانات بهداشتی انجام داده است. 

به گفته معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری، دسترسی زنان به تحصیلات عالیه محقق شده و اصلاح برخی قوانین نیز در دست اقدام است. 

وی با اشاره به اینکه لایحه تامین امنیت زنان در قبال خشونت در حال بررسی است و به زودی ارائه خواهد شد، افزود: رفاه اجتماعی از طریق راه اندازی مرکز اورژانس اجتماعی برای دسترسی زنان، کودکان، افراد سال‌خورده و آسیب پذیر در مواجهه با اعمال خشونت‌آمیز تامین می‌شود. از طرفی آشننایی با  حقوق شهروندی در سیستم آموزشی برای دختران و پسران میسر شده است. 

ابتکار در بخش دیگری از سخنان خود از افزایش انتصاب زنان در سطوح مختلف قضائی در دستگاه قضا خبر داد و یادآور شد: در سفری که اخیرا به  استان کرمان داشتم از زندان زنان نیز بازدید کردم. خوشبختانه در این ندامتگاه مرکز مراقبت از کودکان زنان زندانی راه اندازی و کارگاه آموزش صنایع دستی هم برای آنان برگزار می‌شود. بهبود وضعیت زنان زندانی جزو اولویت‌های مهم حاکمیت به شمار می‌آید. 

وی ادامه داد: انتصاب زنان در مناصب مدیریتی در حال افزایش است و تا پایان دوره دولت ۳۰ درصد این پست‌ها به زنان اختصاص داده می‌شود. همچنین بسیاری از پست‌های مدیرکلی در سطوح دولتی و محلی به زنان اختصاص یافته است؛ اخیرا وزارت کشور یک خانم اهل تسنن را در پست فرماندار منصوب کرده است. 

ابتکار خطاب به رئیس کمیته روابط خارجی پارلمان اروپا گفت: برای همکاری در حوزه های مختلف آماده هستیم زیرا زنان ایران در زمینه‌های پژوهش، ابداعات و فناوری بسیار فعال هستند.

نظر شما