شناسهٔ خبر: 24186493 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آبگرفتگی چادرهای زلزله زدگان و وضعیت بحرانی مردم+تصاویر

بارش باران سنگین از سه شب گذشته در استان کرمانشاه آغاز شده و مناطق زلزله زده را فرا گرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ چادرها که تنها سر پناه مردم زلزله زده کرمانشاه است اکنون در محاصره آب قرار دارد و  آب به داخل چادر ها و کانکس های مردم زلزله زده نفوذ کرده است.

آبگرفتگی چادرهای زلزله زدگان و وضعیت بحرانی مردم

حالا نه سقفی دارند و نه زمینی که چادرهایشان را در آن بنا کنند آب به داخل چادر ها نفوذ کرده و تمام آنچه توانستند از زیر آوار بیرون آورند  این بار به زیر آب رفت.

بارش باران چند روزی است که با شدت در سرپل ذهاب می بارد و زندگی را برای مردم شهر بحرانی کرده و برخی  زیر باران در کنار چادرهایشان هستند و برخی هم نظاره گر آبی که وسایل چادرشان را برده است.

آبگرفتگی چادرهای زلزله زدگان و وضعیت بحرانی مردم
زیراندازشان که از شدت آبگرفتگی خیس شده است و دیگر این چادر هم در مقابل حجم عظیم آبگرفتگی‌ها نمی تواند دوام بیاورد کودکان و سالمندانی که برای رفت و امد در این آب ها قدم میگذراند  و سرمای هوا و رطوبت آب کار را برایشان سخت تر می کند.

مدار س هم به دلیل آبگرفتگی کانکس ها  تعطیل شد حال و روز زلزله زدگان خوب نیست یکبار زندگیشان به زیر آوار رفت و اینبار هم به زیر آب.

آبگرفتگی چادرهای زلزله زدگان و وضعیت بحرانی مردم
زندگی در روزهای سرد سال آن هم در زیر باران در چادری که مقاومتی در مقابل وزش باد شدید و آبگرفتگی ندارد بسیار سخت است.

مدیریت بحران استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ گفت: از شب گذشته  معاون امداد و نجات هلال احمر  و مسئولین استانداری در منطقه حضور دارند .

آبگرفتگی چادرهای زلزله زدگان و وضعیت بحرانی مردم
وی ادامه داد: بعضی از چادرها  که  دچار آبگرفتگی   شدند و  امکانات و وسایلشان خیس شده بود جابه جا شدند و  و به آن ها چادر و نایلون و چراغ والور داده شده است.

وی   گفت:  همه امکانات  و دستگاه ها در حالت آماده باش هستند و پلیس فوریت های پزشکی هلال احمر در گردنه ها و مناطق  حادثه خیز مستقر شدند.

محمودیان ادامه داد: ستاد بحران استان کرمانشاه در  شهرستان سرپل ذهاب و گیلانغرب مستقر هست و تاکنون نیاز خاصی به وسایل احساس نشده است و تمام امکانات برای  حادثه دیدگان   به اندازه کافی  وجود دارد  و نیروهای امدادی هم در حال کمک رسانی به زلزله زدگان هستند.

آبگرفتگی چادرهای زلزله زدگان و وضعیت بحرانی مردم

 

فرماندار  شهرستان سرپل ذهاب نیز  در گفتگو با خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛  گفت: گروه های امدادی در سطح شهر حضور دارند و در حال جابه جایی چادرهای حادثه دیدگان هستند.

وی ادامه داد: اقلام موردنیاز مردم مانند چادر نایلون و وسایل گرمایشی در خود شهرستان تامین می شود و اقلام به میزان کافی وجود دارد.

سنجابی گفت: به  افرادی که چادرهایشان در ابگرفتگی  ازبین رفته است چادر جدید  توزیع می شود .

وی افزود: در روستاهای زلزله زده سرپل ذهاب تاکنون حادثه ای رخ نداده است اما برخی از روستا در معرض خطر سیلاب هستند که نیروهای امدادی برای کمک رسانی به مناطق روستایی اعزام می شوند.

آبگرفتگی چادرهای زلزله زدگان و وضعیت بحرانی مردم+تصاویر
انتهای پیام/ز

بارش شدید باران در سرپل ذهاب باعث آبگرفتگی چادرها شد

 

نظر شما