شناسهٔ خبر: 24185864 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

واکنش‌ چهره‌های سرشناس به حادثه سقوط هواپیمای یاسوج + تصاویر

چهره‌های سرشناس از مسئولان، هنرمندان، ورزشکاران و فعالان سیاسی در فضای مجازی به حادثه سقوط هواپیمای یاسوج واکنش نشان داده و با بازماندگان این حادثه ابراز همدردی کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، در پی سقوط هواپیمای ای تی آر شرکت آسمان و تایید جان باختن تمامی ۶۶ سرنشسن آن مردم، مسئولان و چهره‌های شناخته شده در فضای مجازی و رسانه‌ها تاسف و تسلیت خود را به صورت‌های مختلف ابراز کردند.

 رهبر انقلاب در پیام تسلیت خود تاکید کردند:

بسمه تعالی

سانحه‌ی مصیبت‌بار سقوط هواپیمای مسافربری که به جان باختن چندین نفر از هم‌میهنان عزیزمان انجامید دلها را لبریز از اندوه و تأسف کرد. اینجانب مراتب تأثر عمیق و همدردی صمیمانه‌ی خود را با خانواده‌های داغدار آنان ابراز میدارم و صبر جمیل و اجر جزیل برای آنان و رحمت و مغفرت الهی برای جان‌باختگان از خداوند متعال مسألت میکنم. مسئولان ذیربط لازم است همه‌ی تلاش و همکاری خود را برای اقدامهای لازم در این مورد بکار برند و امکان تکریم و تشییع پیکرهای آنان را فراهم سازند.

آیت‌الله خامنه‌ای

در همین راستا رییس‌جمهور به وزیر راه و شهرسازی دستور داد با تشکیل ستاد بررسی سانحه، علل حادثه سقوط هواپیمای شرکت آسمان را سریعا گزارش کند. روحانی پس از آن نیز در پیام تسلیت خود تاکید کرد:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

انالله و انا الیه راجعون

سانحه بسیار تلخ سقوط هواپیمای مسافربری شرکت آسمان در مسیر تهران - یاسوج که منجر به جان باختن عده‌ای از هموطنان عزیز ما شد، باعث تأثر فراوان گردید.

اینجانب ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های داغدیده، این مصیبت را به ملت ایران تسلیت می گویم و از درگاه ایزدمنّان برای جان باختگان این حادثه، رحمت واسعه و برای بازماندگان، صبر و پاداش فراوان الهی مسألت دارم.

لازم است وزیر راه و شهرسازی بر اساس قانون سازمان هواپیمایی کشوری با حضور و تشکیل ستاد بررسی سانحه در این سازمان؛ ضمن مدیریت، پیگیری و انجام هماهنگی های لازم برای خدمات اورژانسی و امدادی توسط دستگاههای ذیربط، علل این حادثه را سریعا گزارش نماید و تمام اقدامات لازم برای پیشگیری از تکرار اینگونه رخدادهای ناگوار به عمل آید.

حسن روحانی عزاداری

وزیر بهداشت در همان دقایق اولین این حادثه پیام تسلیتی صادر و تاکید کرد که نیروهای اورژانس در تلاش برای یافتن لاشه هواپیما از طریق مسیرهای زمینی هستند.

قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت

 سردار آزمون ملی‌پوش تیم فوتبال کشورمان در اینستاگرام خود نوشت: « باید هواپیما پوسید و سقوط کرد تا بفهمن هواپیما خراب بوده من بمیرم هم دیگه سوار هواپیمای ایرانی نمی‌شم باز هم تسلیت به مردم ایران. آنهایی که مقصر هستند خدا روزی جوابشان را بدهد. خسته شدیم از این همه بدبختی.»

photo_۲۰۱۸-۰۲-۱۸_۱۲-۴۱-۱۱

تصویر دیگر در فضای مجازی منتشر شده که علیرضا جامعی یکی از سرنشینان این پرواز را پیش از حادثه نشان می‌دهد.

photo_۲۰۱۸-۰۲-۱۸_۱۲-۴۹-۱۶

نرگس موسوی فرزند میرحسین موسوی و زهرا رهنورد هم در اینستاگرام خود نوشت:

«ما مردمان خاورمیانه‌‌ایم... بعضی هایمان در جنگ کشته می شویم، بعضی در زندان... بعضی هایمان در جاده می میریم، بعضی در دریا، حتی بلندترین کوه ها هم... انتقام تنهایی‌شان را از ما می گیرند، چرا که ما شغل مان "مُردن" است. بازهم این شعر... که هر مرگی این روزها در در سرزمین من... این شعر را به یادم میاورد که ما مردمان خاورمیانه ایم......»

photo_۲۰۱۸-۰۲-۱۸_۱۳-۱۵-۲۸

 تهمینه میلانی کارگردان سینما هم در صفحه اینستاگرام خود با انتشار تصویری به مردم ایران تسلیت گفت.

photo_۲۰۱۸-۰۲-۱۸_۱۳-۱۵-۵۵

‌امیر قلعه‌نویی سرمربی پیشین تیم ملی هم در اینستاگرام خود به حادثه سقوط هواپیمای تهران-یاسوج واکنش نشان داد.

2464450

آیت‌الله هاشمی شاهرودی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام هم در پیامی جان، باختن تعدادی از هموطنان در سانحه سقوط هواپیمای مسافربری را تسلیت گفت.

متن پیام رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام به شرح زیر است:

انا لله و انا الیه راجعون

سانحه تلخ و غم انگیز سقوط هواپیمای مسافربری مسیر تهران-یاسوج و جان باختن تعدادی از هموطنان عزیزمان در این سانحه هوایی موجب تالم خاطر اینجانب شد.

این ضایعه تاسف بار را  به پیشگاه  امام عصر( عج ) ، مقام معظم رهبری، خانواده ها و بازماندگان داغدار آن عزیزان، ملت شریف ایران و مردم خوب و نجیب استان کهگیلویه و بویر احمد تسلیت و تعزیت عرض می کنم.

امیدوارم با توجه به تکرار گاه به گاه چنین حوادث و سوانح تلخی در کشور، استاندارد سازی ناوگان هوایی کشور و تامین و تجهیز زیرساخت های آن با سرعت هر چه بیشتری در دستور کار قرار گیرد و مسئولان ذی ربط نیز با دقت به  بررسی علت وقوع سانحه اخیر پرداخته و نتیجه آن را به مردم نیز  ارائه دهند.

سیدمحمود هاشمی شاهرودی

 علی کریمی فوتبالیست سابق و سرمربی فوتبال هم در صفحه اینستاگرام خود تصویری منتشر کرد و این حادثه را به مردم ایران تسلیت گفت.

photo_۲۰۱۸-۰۲-۱۸_۱۳-۳۳-۲۸

آیت‌الله جنتی رئیس مجلس خبرگان رهبری در پایان با اظهار تأسف برای سانحه سقوط هواپیمایی تهران – یاسوج، درگذشت جمعی از هموطنان عزیزمان را تسلیت گفت و برای آنان رحمت و مغفرت الهی و برای بازماندگان صبر و اجر مسئلت کرد

آیت الله احمد جنتی

محمدرضا عارف نماینده مردم تهران هم در پیام تسلیت خود نوشت:

انالله و انالیه راجعون

خبر سانحه سقوط هواپیمای مسافربری تهران- یاسوج  که موجب جانباختن تعدادی از هموطنان عزیزمان شد، بسیار تلخ و دلخراش و باعث داغدار شدن ملت بزرگوار ایران شده است .

متاسفانه سالهاست در ارتباط با  نوسازی صنعت هواپیمایی و ایمن سازی سفرهای هوایی تاکید می شود ولی علی‌رغم برخی تلاشها هر از چندگاهی شاهد حوادث ناگوار سوانح هوایی هستیم که احتمالا در این زمینه کوتاهی‌هایی صورت گرفته است .شایسته است در خصوص این حادثه غم انگیز ضمن مسئولیت پذیری در قبال جان هموطنان عزیزمان، با بررسی های کارشناسانه پاسخگویی لازم به افکار عمومی درخصوص علت بروز این حادثه صورت بگیرد.مطمئنا در این مسیر مجلس شورای اسلامی به وظیفه نظارتی خود عمل خواهد کرد.

ضمن عرض تسلیت این مصیبت و ضایعه اسفناک به خانواده‌های داغدار به ویژه مردم شریف استان‌ کهکیلویه و بویراحمد همدردی خود را با بازماندگان اعلام داشته، از درگاه خداوند غفور و رحیم برای جانباختگان غفران الهی مسالت می‌نمایم.

محمدرضا عارف

 احمد خمینی فرزند حجت‌الاسلام سید حسن خمینی هم در اینستاگرام خود نوشت: « باز هم مردم قربانی بی‌کفایتی شدند کاش یکبار هم که شده مقصرشناسی کنیم و حداقل یکبار، یک مسئول به مردم جواب پس بدهد»

photo_۲۰۱۸-۰۲-۱۸_۱۳-۱۸-۰۳

میشاییل کلوره برشتولد سفیر آلمان در تهران هم در توییتر خود با ابراز همدردی نسبت به این حادثه نوشت: «اخبار مربوط به سقوط هواپیما در نزدیکی سمیرم در استان اصفهان مرا عمیقا متاثر کرده است. آلمان آماده کمک‌رسانی می‌باشد.»

photo_۲۰۱۸-۰۲-۱۸_۱۴-۱۳-۲۴

 مرتضی پورعلی‌گنچی فوتبالیست کشورمان هم در اینستاگرام خود نوشت: «خودکرده را تدبیر نیست به ما ایرانی‌ها میگن بچه‌ها این گربه همیشه سیاه ایران ماست.»

photo_۲۰۱۸-۰۲-۱۸_۱۴-۳۷-۴۰

 

photo_۲۰۱۸-۰۲-۱۸_۱۵-۳۵-۵۵

امیرمهدی ژوله هم در اینستاگرام خود نوشت:

«تعدادی از هموطنانمون که از پراید و کامیون و راننده چرتی اتوبوس جون سالم به در برده بودند،موقع زلزله سرپل ذهاب اون طرفها نبودند،به اتیش سوزی پلاسکو نرسیدند و از کشتی سانچی جا موندند،در سقوط هواپیمای مسافربری جان باختند.(شاید نه.شاید همه نه.شاید..)

تسلیت، لوس و تکراری شده برای بازمونده ها.

رخت سیاه بخرید برای تحویل سال یکهزار و سیصد و نود و هفت شون..

زندگی مون شده عاقبت یزید .فاینال دیستینیشن رو تماشا نکردیم ما،زندگیش کردیم ما.»

 

photo_۲۰۱۸-۰۲-۱۸_۱۳-۲۴-۱۲

 

‌حجت‌الاسلام سید حسن خمینی حادثه تلخ و مصیبت بار سقوط هواپیماى آسمان و عروج مظلومانه گروهى از هم‌وطنانمان را به خانواده‌هاى محترم ایشان تسلیت عرض می‌کنم و از خداى متعال براى یکایک ایشان حشر با اولیاء مسئلت دارم.

photo_۲۰۱۸-۰۲-۱۸_۱۵-۵۵-۰۷

رضا صادقی خواننده کشورمان هم در پیامی اینستاگرامی خطاب به رئیس‌جمهور نوشت:

« سلام آقای رئیس‌جمهور.. رای دادیم، حمایت کردیم، توهین شنیدیم، تهمت شنوفتیم... حرف من عوارض و قیمتش، نون و قیمتش، زلزله‌زده و محرومیتش، گرونی و مصیبتش، حتی نون و ترس نداشتنش نیست، درد اینجاست که انگار از حال و روزمون خبر ندارید... جشم یاری داشتیم... حیف. خودمون به داد خودمون برسیم.»

photo_۲۰۱۷-۱۲-۱۱_۲۰-۰۷-۰۱

 محمدرضا باهنر هم در پیام تسلیت خود نوشت:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

حادثه اندوهبار سقوط هواپیمای مسافربری شرکت آسمان در مسیر تهران به یاسوج که منجر به از دست رفتن جمعی از هموطنان عزیزمان گردید، قلب ملت ایران را دوباره به درد آورد. اینجانب با تاثر فراوان درگذشت مسافران و خدمه این پرواز بی بازگشت را به عموم ملت ایران بالاخص خانواده های داغدار درگذشتگان تسلیت عرض مینمایم و برای ایشان از درگاه خدای متعال صبر جزیل مسألت دارم. و به نمایندگی از تمامی اعضای جامعه اسلامی مهندسین از دستگاههای ذیربط علی الخصوص وزارت راه و شهرسازی، سازمان هواپیمایی کشوری و نیز شرکت هواپیمایی آسمان می خواهم ضمن رسیدگی سریع و کامل به خانواده های عزیزان درگذشته، با دقت فراوان این حادثه را بررسی نموده و با اتخاذ تمهیدات لازم برای پروازهای امن و مطمئن، از بروز چنین اتفاقات تلخی در کشور عزیزمان جلوگیری نمایند.

خداوند ارواح درگذشتگان این واقعه تلخ را قرین رحمت فرماید.

پیام تسلیت آیت الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه هم به شرح زیر است:

حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای منتظری

دادستان محترم کل کشور

خبر سقوط هواپیمای مسافربری تهران- یاسوج و جان باختن عده ای از هموطنان عزیز موجب تاثر و تاسف شدید همگان شد.

ضمن عرض تسلیت به بازماندگان این حادثه و طلب غفران الهی برای جان باختگان، لازم است سریعاً با تعیین کمیته ای متشکل از افراد خبره در خصوص علت وقوع این حادثه بررسی جامع و دقیق به عمل آمده و چنانچه فرد یا افرادی مقصر باشند نسبت به برخورد قانونی با آنان اقدام مقتضی معمول و نتیجه به اینجانب منعکس شود.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه با ارسال پیامی به «حسن روحانی» رئیس‌جمهور کشورمان کشته شدن ۶۶ نفر در حادثه سقوط هواپیما را تسلیت گفت.

محمود احمدی‌نژاد هم در واکنش به سقوط هواپیمای مسافربری آسمان نوشت:

«حادثه تلخ سقوط هواپیمای مسافربری در مسیر تهران به یاسوج که به از دست رفتن جان ۶۶ تن از هموطنانمان انجامید، موجب تاسف و تالم عمیق اینجانب گردید.

همه آحاد ملت ایران، خود را در غم از دست دادن این عزیزان شریک می دانند و عزادار و سوگوارند.

ضمن عرض تسلیت به ملت بزرگوار ایران و همه بازماندگان و خانواده های داغدار و آرزوی صبر و بردباری برای آن عزیزان، از خداوند متعال، غفران و آمرزش را برای جان باختگان این حادثه ناگوار مسالت دارم.»

محمود احمدی نژاد

متن پیام محمدعلی نجفی به شرح است:

انا لله و انا الیه راجعون

حادثه غم‌انگیز سقوط هواپیمای مسافربری، موجب تاثر و تاسف مردم عزیزمان شد و خانواده‌های بسیاری را داغدار کرد.

در میان مسافران این پرواز ابدی، جان‌های عزیزی بودند که فقدان آن‌ها جبران ناپذیر است، از دانشجویان و اساتید دانشگاه تا چهره‌های فرهنگی و پدران و مادران امروز و فردای این مرز و بوم.

در شمار این افراد، مرحوم دکتر عبدالرضا کردی، رئیس فرهنگسرای ملل شهرداری تهران نیز مظلومانه جان به جان آفرین تسلیم کرد.

اینجانب ضمن عرض تسلیت به خانواده‌های جان‌باختگان بویژه خانواده همکار گرامی‌مان، از درگاه خداوند متعال برای بازماندگان محترم  صبر و برای جان‌باختگان رحمت واسعه الهی  مسئلت دارم.

محمد علی نجفی

متن پیام رضا اردکانیان وزیر نیرو به شرح زیر است:

« انالله واناالیه راجعون

سانحه جانسوز سقوط هواپیمای مسافری تهران- یاسوج موجب تأثر و تألم فراوان گردید. اینجانب با قلبی آکنده از غم و اندوه، از طرف خود و همکارانم در وزارت نیرو این ضایعه دردناک را حضور هم­ میهنان عزیز و به‌ویژه خانواده‌­ها و بازماندگان شش نفر از همکاران تلاشگر صنعت آب و برق در شرکت‌های تولید نیروی برق حرارتی، مدیریت منابع آب ایران و مشانیر تسلیت و تعزیت عرض نموده و از خداوند رحمان، برای آن عزیزان سفرکرده مغفرت و رحمت واسعه ­الهی و برای خانواده­‌های داغدار آنان صبر و شکیبایی خواستارم.»

شایان ذکر است در این حادثه سقوط هواپیمای مسافری تهران- یاسوج "محمد صادق نوری" کارشناس برنامه‌ریزی طرح نیروگاه‌های خصوصی از شرکت برق حرارتی، "سید بهزاد سیادتی" مسئول اجرای طرح احیا و تعادل بخشی آب زیرزمینی در استان کهگیلویه و بویر احمد به همراه ۳ نفر همکاران شرکت مشانیر و یک نفر از همکاران مشاور شرکت تولید برق حرارتی جان خود را از دست دادند.

رضا اردکانیان

عبدالرضا رحمانی فضلی هم در پیامی نوشت: 

سانحه بسیار تلخ و مصیبت‌‌بار سقوط هواپیمای مسافربری تهران - یاسوج که منجر به جان باختن تعدادی از هموطنان عزیزمان شد باعث تاسف و اندوه فراوان گردید.

اینجانب ضمن ابراز همدردی با خانواده‌‌های داغدیده این حادثه دردناک و آرزوی صبر جمیل برای آنان، این مصیبت را به ملت شریف و بازماندگان آنان تسلیت گفته و از درگاه ایزد منّان برای جانباختگان این حادثه دل خراش رحمت و مغفرت الهی مسألت دارم.

عبدالرضا رحمانی فضلی

متن پیام حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود علوی هم بدین شرح است:

خبر سقوط هواپیمای تهران – یاسوج، باعث تأثر و تألم اینجانب گردید. از صمیم قلب با خانواده‌‌‌های گرامی درگذشتگان همدردی می‌نمایم و ضمن عرض تسلیت این حادثه غمناک، از درگاه خداوند متعال برای همه از دست‌رفتگان علو درجات و بخشش واسعه الهی و برای خانواده‌های معزز آنها، صبر و سلامتی مسئلت می‌نمایم.

سید محمود علوی

در متن پیام تسلیت محمدجواد ظریف نیز آمده است:

خبر تاسف‌بار حادثه سقوط هواپیمای مسافربری مسیر تهران - یاسوج که طی آن ده‌ها تن از هموطنان عزیزمان را از دست دادیم، بار دیگر همه ما را اندوهگین و عزادار کرد.

از طرف خود و تمامی همکارانم در وزارت امور خارجه این حادثه غم انگیز را به عموم ملت ایران و خانواده مسافران و خدمه جان باخته این پرواز تسلیت می گویم و برای جان باختگان آرامش اخروی و غفران الهی و برای بازماندگان داغدار آنها صبر و اجر مسئلت می‌‌‌‌‌نمایم. 

رییس فراکسیون محیط زیست مجلس گفت که جمعی از متخصصان محیط زیست ومنابع طبیعی که در روزهای اخیر با حضور در مجلس شورای اسلامی از تلاشگران این عرصه و فعالیت‌های آنها مستندا دفاع کرده بودند در حادثه سقوط هواپیما جان خود را از دست داده‌اند.

محمدجواد ظریف

در اطلاعیه محمدرضا تابش، آمده است:

«انالله وانا الیه راجعون

حادثه تاسف‌بار سقوط هواپیما در مسیر یاسوج که منجر به جان باختن ده‌ها تن از سرنشینان و کادر هدایت کننده هواپیما شد، و جمعی از اساتید دانشگاه و متخصصان متعهد  و از خود گذشته محیط زیست و منابع طبیعی که در روزهای اخیر با حضور در مجلس شورای اسلامی از تلاشگران این عرصه و فعالیت‌های آنها مستندا دفاع نمودند را به کام مرگ کشید، موجب تاسف وتاثر فراوان شد.

این ضایعه را به خانواده‌های داغدار و ملت شریف ایران تسلیت عرض می‌نمایم و علو درجات جان باختگان را از درگاه حضرت احدیت خواستارم و ضمن تاکید بر رسیدگی عاجل به این حادثه و اطلاع رسانی به افکارعمومی، برای چندمین بار عرض می‌نمایم: فرسودگی ساختارها و ناتوانی در جلوگیری و مهار حوادث و بحرانها به علل مختلف، که اخیرا آثار آن ملموس‌تر است ناکارآمدی حاکمیت را در اذهان تداعی می‌کند و بی‌اعتمادی مردم را تشدید خواهد نمود و آثار سوئی در پی خواهد داشت.

امید آنکه هر سه قوه، آستین همت بالا زنند و در سایه تعامل و هماهنگی با یکدیگر و رصد کردن مشکلات و انتظارات مردم، راهکارهای عملی برای فائق آمدن بر آنها ارائه دهند و با جلوگیری از تکرار اینگونه حوادث و اتفاقات مشابه، روح امید را در مردم زنده نگاه دارند. روح درگذشتگان این سانحه هوایی غریق رحمت الهی باد.»

محمدرضا تابش

متن پیام اسحاق جهانگیری بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انالله و اناالیه راجعون

حادثه دلخراش سقوط هواپیمای مسافربری تهران ـ یاسوج که موجب جان باختن جمعی از هموطنان عزیزمان شد، ملت ایران را داغدار کرد. این مصیبت غم انگیز را به آحاد مردم ایران، مردم شریف استان کهگیلویه و بویراحمد و به ویژه خانواده های این عزیزان تسلیت می گویم و از خداوند بزرگ برای جان‌باختگان غفران و رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان عزادار صبر و سلامتی مسألت دارم. 

اسحاق جهانگیری

جمعیت زنان مسلمان نواندیش در پیامی سانحه‌ مصیبت‌بار سقوط هواپیمای مسافربری را تسلیت گفت

انالله و اناالیه راجعون

بار دیگر حادثه‌‌ای دیگر به وقوع فاجعه‌‌ای دیگر انجامید و سقوط هواپیمای مسافربری تهران- یاسوج، جان جمعی از هموطنان عزیزمان را گرفت و ما را در غم و ماتمی بزرگ فرو برد.

این مصیبت اندوهبار را به خانواده های داغدار آنها تسلیت می گوییم و همدردی خود را با بازماندگان این حادثه اعلام می داریم و برای بازماندگان صبر جمیل می خواهیم.

جمعیت زنان مسلمان نواندیش از مسئولین امر نیز می‌خواهد طی گزارشی دقیق و شفاف دلایل وقوع این حادثه تلخ را به اطلاع مردم برسانند و تمام اقدامات لازم برای پیشگیری از تکرار اینگونه رخدادهای ناگوار به عمل آورند.

جمعیت زنان مسلمان نواندیش

علی اکبر ولایتی در پیامی حادثه جان باختن تعدادی از هموطنان عزیزمان در سقوط هواپیمای یاسوج و از جمله سه نفر از همکاران عزیز دانشگاه آزاد اسلامی را تسلیت گفت.

 

خبر جان باختن تعدادی از هموطنان عزیز کشورمان در حادثه برخورد و سقوط هواپیمای مسافربری تهران – یاسوج که سه تن از همکاران عزیز دانشگاه آزاد اسلامی مرحوم آقایان چرمیان، آهنگران و فاطمی‌طلب نیز جان خود  را از دست دادند موجب تاسف و تاثر فراوان گردید.

اینجانب درگذشت این عزیزان و همچنین همکاران دانشگاه آزاد اسلامی را به ملت بزرگ ایران، خانواده و بازماندگان  و همکاران دانشگاه تسلیت عرض نموده و برای جان باختگان از درگاه خداوند متعال غفران و رحمت الهی مسئلت می نمایم.

علی اکبر ولایتی

متن پیام منصور غلامی به شرح زیر است: 

سانحه ناگوار، تلخ و دلخراش سقوط هواپیمای مسافربری تهران – یاسوج که منجر به جان باختن تعدادی از هموطنان عزیز شد، موجب تألم و تأسف گردید.

اینجانب به نمایندگی از جامعه علمی و دانشگاهی کشور، این مصیبت دردناک را به ملت شریف ایران و بازماندگان این حادثه غم‌انگیز، به ویژه خانواده‌های معظم و داغدار تعدادی از دانشگاهیان کشور تسلیت گفته و از خداوند متعال برای جان‌‌‌باختگان غفران الهی و علو درجات و برای بازماندگان، صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت می‌نمایم.

خداوند بزرگ روح بلند این عزیزان را با اولیاءالله محشور بگرداند؛ ان‌شاالله 

منصور غلامی

علی اعطا، عضو هیأت رئیسه و سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در پیامی نوشت: 

«انا لله و انا الیه راجعون»

حادثه جانکاه و دردناک جان باختن مظلومانه جمعی از هموطنان عزیزمان در سانحه دلخراش سقوط هواپیما تهران - یاسوج، ملت ایران را داغدار کرد.

این ضایعه غم انگیز را به عموم ملت ایران، به ویژه به خانواده‌های داغدیده این عزیزان، صمیمانه تسلیت می‌گویم و از پیشگاه حضرت پروردگار برای جانباختگان آرامش و آمرزش الهی و برای بازماندگان صبر و سلامتی مسألت دارم.

همچنین سید آرش حسینی میلانی، رئیس کمیته محیط زیست در واکنش به حادثه در کانال تلگرامی خود نوشت: 

انا للّه و انا الیه راجعون 

با کمال تأسّف و تأثّر، سانحه دلخراش و دردناک سقوط هواپیما تهران – یاسوج بار دیگر ملت شریف ایران را داغدار کرد و جامه سیاه بر تن آنان نشاند. 

ضمن عرض تسلیت و ابراز همدردی با ملت شریف ایران، از درگاه یگانه هستی‌بخش مسئلت می‌کنم تا از خزانه غیبش و به لطف و کرمش، برکات و عنایات خویش را بر خانواده‌های داغدار این حادثه نازل فرموده و تحمّل این مصیبت را برای آنها آسان فرماید. 

در پیام تسلیت محمدجواد حق‌شناس، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران به خانواده جانباختگان هواپیمای مسافربری آسمان آمده است: 

حادثه تلخ سقوط هواپیمای مسافری‌بری و جان باختن جمعی از هم وطنانمان موجب تالم و تاثر گردید. این حادثه تلخ و ناگوار را به خانواده‌های داغدار این عزیزان تسلیت می‌‌گوییم و از خداوند منان مغرفت الهی را طلب می‌کنیم. 

مرتضی الویری، رئیس شورای عالی استان‌ها هم در پیام خود آورده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

خبر جان باختن تعدادی از هموطنان عزیزمان در سانحه سقوط هواپیمای مسافربری تهران – یاسوج موجب تاسف و تاثر گردید. بدیهی است تحمل این مصیبت جز در سایه صبوری و بردباری و یاد خداوند سبحان امکان‌پذیر نخواهد بود.

از مسئولان امر انتظار می رود به منظور پیشگیری از بروز سوانح مشابه، در اسرع وقت دلایل اتفاق رخ داده را شناسایی کرده و تمهیدی بیندیشند امنیت و جان شهروندان در معرض مخاطره قرار نداشته و هربار به دلیل غفلت و کاستی، شاهد عزادار شدن ملت شریف ایران نباشیم.

برای جان باختگان این سانحه، غفران واسعه الهی و برای بازماندگان، خانواده های داغ دیده و همچنین ملت ایران، صبر و شکیبایی آرزو می‌نمایم.

زهرا صدراعظم نوری، رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای تهران نیز در تلگرام خود نوشت: سقوط هواپیمای مسافربری تهران - یاسوج و جان باختن جمعی از شهروندان عزیز که موجب جریحه‌دارشدن دوباره احساسات ملت ایران گردید را به خانواده‌های داغدار و همه شهروندان عزیز تسلیت می‌گویم و برای آن درگذشتگان مغفرت الهی و برای بازماندگان صبر و شکیبایی خواستارم.

مجید فراهانی، عضو کمیسیون بودجه شورای شهر تهران نیز در پیامی نوشت: 

انا لله انا الیه راجعون "

دوباره غم و دوباره اندوه بر چهره سرزمین ایران نشست ،با چشمانی اشک بار و قلب هایی پر از اندوه یک بار دیگر به مام وطن تسلیت می گوییم.

سانحه  تلخ و سوزناک سقوط هواپیمای تهران یاسوج که منجر به جان باختن ۶۰ تن از هموطنانمان شد را به خانواده های این عزیزان تسلیت و تعزیت و از درگاه حضرت باری تعالی غفران و رحمت واسعه برای جان باختگان مسئلت می کنم.

امید است دولت و مسوولین هواپیمایی با ارائه گزارشی از دلایل و علل وقوع این حادثه به ملت شریف ایران علاوه بر شفاف سازی تدبیری بیندیشند که از این پس شاهد وقوع چنین حادثه هایی نباشیم و این تدبیر ،امید را  به کارامدی و دغدغه مندی مسوولین نسبت به سرنوشت احاد ملت جامعه ایران پررنگ تر کند .

خدایا چنان کن سرانجام کار 

تو خشنود باشی و ما رستگار 

الهام فخاری، رئیس کمیته اجتماعی و اعضای کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش در پیامی آورده است: 

به نام پروردگار

حادثه تاسف‌بار و فاجعه پرواز تهران-یاسوج هواپیمایی آسمان امروز بار دیگر ‌ایرانیان را به سوگ نشاند. با همدردی با خانواده درگذشتگان سانحه دلخراش پرواز تهران یاسوج ، درگذشت همراه دانش‌پژوه، خلاق و پرامیدمان، دکتر عبدالرضا کردی عضو پرتلاش جامعه روان‌شناسان ایران و نهادهای روان‌شناسان در سطح جهانی، عضو موثر کارگروه توان یابان کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش و رئیس فرهنگسرای ملل را به خانواده  ایشان، جامعه روان‌شناسان و روان‌درمانگران ایران، شهروندان تهران و همکاران شورای شهر تسلیت عرض می نماییم.

محمد سالاری، رئیس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران نیز در پیامی نوشت: 

اناالله و اناالیه راجعون

سانحه دلخراش سقوط هواپیمای تهران - یاسوج که منجر به فوت تعدادی از هموطنانمان شد موجب تاسف و تالم فراوان گردید و بازهم قلب ایرانیان را اندوهگین و داغدار کرد.

ضمن ابراز همدردی با خانواده‌‌های داغدیده، این مصیبت را به ملت شریف ایران تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند متعال برای جان باختگان این حادثه، رحمت واسعه و برای بازماندگان، صبر و شکیبایی مسألت دارم.

ناهید خداکرمی، عضو شورای شهر تهران نیز در توییتر خود نوشت: جان‌ باختن تعدادی از هموطنان‌ عزیزمان را  در سانحه دردناک سقوط هواپیمای یاسوج - تهران تسلیت عرض می‌کنم و برای بازماندگان داغدارشان صبر آرزومندم.

زهرا نژادبهرام، عضو هیات رئیسه شورای شهر نیز در توییتر خود یادآور شد: زمانی که دولت را برای هواپیماهای تازه خریداری شده مورد تمسخر قرار داده و برجام را نفی و مذمت می‌‌کردیم،‌ آیا ترس و وحشت ۶۶ مشافر و خدمه هواپیمای آسمان را در ذهن‌مان مجسم نکردیم؟

در پیام تسلیت سیدحسن رسولی، خزانه‌دار شورای شهر تهران در پی حادثه سقوط هواپیمای تهران-یاسوج و جان باختن مسافران این پرواز آمده است: 

انا لله و انا الیه راجعون

سقوط هواپیمای مسافربری تهران – یاسوج که منجر به جان باختن تعدادی از هموطنان شد، بار دیگر ایرانیان را به سوگ نشاند و خانواده‌های بسیاری را داغدار کرد.

ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های داغدیده و عرض تسلیت به بازماندگان و ملت شریف ایران از درگاه خداوند متعال برای جان باختگان رحمت واسعه الهی را مسئلت دارم.

حسن خلیل‌آبادی، رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران در توییتر خود نوشت: خداوند متعال کاپیتان،‌ مهمانداران، امنیت پرواز و سایر خدمه و مسافران این سانحه هوایی را بیامرزد و به خانواده‌هایشان صبر اعطا فرماید. هر روز عزادار غمی جانکاه هستیم،‌ به‌راستی علت این همه مصیبت چیست؟

برچسب‌ها:

نظر شما