شناسهٔ خبر: 24185495 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

در کارگروه فرهنگی و اجتماعی فریدن مطرح شد؛

لزوم گسترش فعالیت های فرهنگی و اجتماعی در شهرستان

فرماندار شهرستان فریدن گفت: مسائل اجتماعی و فرهنگی به عنوان مسائل مبنایی در به وجود آمدن مشکلات دیگر هستند و با توجه به مشکلات شهرستان باید کارهای فرهنگی و اجتماعی را بیش از پیش گسترش دهیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازدیار اقوام؛ امروز کارگروه اجتماعی- فرهنگی شهرستان با دستور کار گزارش عملکرد این کارگروه، تقدیر از کمیته های برتر دهه فجر و تجلیل از برترین های مسابقات ورزشی برگزار شده دهه فجر در فرمانداری شهرستان فریدن تشکیل شد.

فرماندار شهرستان فریدن در این کارگروه ضمن تشکر از ادارات و سمن هایی که در فعالیت های اجتماعی و فرهنگی شرکت فعال داشته اند اظهار کرد: در هر ساختاری اگر رشد فرهنگی و اجتماعی داشته باشیم با مسائل سیاسی و امنیتی کمتری مواجه خواهیم بود.

کمال رضایت افزود: مسائل اجتماعی و فرهنگی به عنوان مسائل مبنایی در به وجود آمدن مشکلات دیگری از قبیل مشکلات اقتصادی و.. هستند و با توجه به مشکلات شهرستان باید کارهای فرهنگی و اجتماعی را بیش از پیش گسترش دهیم.

وی در پایان با اشاره به برخی مشکلات اشتغال در شهرستان نیز گفت: دادن آمارهای اشتباه در سرشماری های مردمی باعث شده است که از 31 شهرستان استان، شهرستان فریدن با وجود مشکلات اشتغال فراوان رتبه 26 و 27 را دارا باشد و جزء مناطق برخوردار محسوب شده و اعتباراتی برای شهرستان تخصیص نیابد.

رئیس کتابخانه های عمومی شهرستان نیز در این کارگروه با تأکید بر مطالعه بیش از پیش مسئولان شهرستان و استقبال بیشتر آنان از کتاب و کتابخوانی گفت: متأسفانه علاقه ای از طرف مسئولان برای کتاب و کتابخوانی وجود ندارد و این در حالی است که برای پیشرفت در هر زمینه ای از قبیل اجتماعی و فرهنگی باید برای کتاب و کتابخوانی اهمیت بیشتری قائل شد.

جابر باقری با اشاره به کشورهای مانند سوئیس که میزان مطالعه برای هر نفر در هر ماه حدود 10 کتاب است پیشنهاد داد تا کتاب هایی برای مطالعه به مسئولان پیشنهاد شود و خلاصه کوتاهی از آن در چنین کارگروه هایی ارائه شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نیز در این کارگروه ضمن تجلیل از برگزیدگان برنامه های دهه فجر گفت: از 24 کمیته دهه فجر شهرستان، اداره آموزش و پرورش و کمیته نمایشگاه ها به عنوان دو کمیته برتر دهه فجر و اداره ورزش و جوانان، ناحیه مقاومت بسیج شهرستان و اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان به عنوان سه نهاد برتر انتخاب شدند.

عباسعلی مرشدی پور افزود: در این انتخاب فرزانه اسدی، دهیار روستای سفتجان و محمد گشول، دهیار نهرخلج به عنوان دهیاران برتر، مسجد صاحب الزمان شهر داران به عنوان مسجد برتر و هنرستان آیت الله خامنه ای به عنوان مدرسه برتر انتخاب شدند.

وی در پایان گفت: برنامه هایی مانند برگزاری سه یادواره شهید در شهرستان، پهباد، حماسه حضور و.. به عنوان برترین برنامه های دهه فجر انتخاب شده اند.

انتهای پیام/

نظر شما