شناسهٔ خبر: 24183267 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: لیزنا | لینک خبر

ششمین کتابخانه روستایی شهرستان مهریز در استان یزد افتتاح شد

در مراسمی با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد، فرماندار مهریز، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان و جمعی از مردم و مسئولان محلی، روز سه شنبه،۲۴ بهمن ماه کتابخانه عمومی خیرساز «حاج علی اکبر محبوبی» روستای گردکوه افتتاح شد.

صاحب‌خبر -
ششمین کتابخانه روستایی شهرستان مهریز در استان یزد افتتاح شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار در این مراسم با گرامیداشت سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، بیان داشت: گشایش کتابخانه حاج علی اکبر محبوبی گردگوه و اقداماتی نظیر آن نشان دهنده این است که نیت خیر یک فرد تا چه حد می‌تواند منشأ اثر و تحول در جامعه باشد.

محمدعلی طالبی، با بیان اینکه باید قدردان انسان‌های نیک‌اندیش باشیم، تصریح کرد: خداوند نیز به نیت‌ها و قدم‌های خیر برکت خواهد داد و ما نیز همه باید تلاش کنیم با قدردانی شایسته از خیران عزیز، این روحیه خیرخواهانه را در جامعه تقویت کنیم.

وی افزود: امیدواریم راه‌اندازی کتابخانه حاج علی اکبر محبوبی روستای گردکوه مایه خیر و برکت برای مردم این روستا باشد و باعث رشد هرچه بیشتر و بهتر فرزندان این منطقه در رسیدن به قله‌های علم و فرهنگ باشیم.

سیدمحمد رستگاری، فرماندار مهریز نیز با گرامیداشت ایام پیروزی انقلاب اسلامی، از همت والای خیّر کتابخانه، پیگیری دهیاری و شورای اسلامی روستای گردکوه و تلاش اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان برای راه‌اندازی و تجهیز این کتابخانه قدردانی کرد.

فرماندار مهریز همچنین خواستار همکاری بیش از پیش خیران با دولت در زمینه‌های عمرانی و گسترش مراکز فرهنگی در مناطق روستایی شد.

در ابتدای این مراسم، رقیه دوست فاطمی‌ها، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد از افتتاح کتابخانه روستای گردکوه ابراز خرسندی کرد و بیان داشت: همه تلاش مجموعه کتابخانه‌های عمومی استان این بوده است که کتابخانه‌های روستایی نیز واجد همه امکانات و تجهیزات کتابخانه‌های شهری باشند تا تفاوتی در ارائه خدمات کتابخانه‌ای به مردم شهرها و روستاها نباشد.

وی از همراهی و عنایت ویژه معاون سیاسی امنیتی استانداری در برنامه‌های مختلف کتابخانه‌های عمومی استان و نیک‌اندیشی خیّر کتابخانه‌ساز، حاج علی‌اکبر محبوبی قدردانی کرد و در خصوص راه‌اندازی کتابخانه روستایی گردکوه گفت: پس از تکمیل و تجهیز کتابخانه توسط خیر محترم، یکی از جوانان فعال منطقه برای مسئولیت کتابخانه گزینش شد که امیدواریم با تلاش وی و اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی، کتابخانه به جایگاه در خور و شایسته خود برسد.

دوست فاطمی‌ها همچنین یادآور شد: کتابخانه روستایی گردکوه هم‌اکنون با داشتن یک هزار و ۵۰۰ جلد کتاب، دارای بخش‌های کودک، نشریات، مخزن، مرجع، سالن‌های مطالعه مجزا و مرکز اطلاع‌رسانی است و با افتتاح این کتابخانه، تعداد کتابخانه‌های روستایی شهرستان مهریز به ۶ باب می‌رسد.

علی اکبر محبوبی، خیر کتابخانه نیز در سخنانی کوتاه در خصوص چگونگی ساخت کتابخانه و واگذاری آن به نهاد کتابخانه‌های عمومی توضیحاتی ارائه کرد.

وی با اشاره به سابقه احداث ساختمان کتابخانه، گفت: ساختمان این کتابخانه پیش از واگذاری به نهاد، به عنوان خانه ترویج روستایی مورداستفاده قرار می‌گرفت که پس از درخواست مکرر اهالی و نیاز به راه‌اندازی یک کتابخانه در روستا، با اختصاص مبلغ ۲ میلیارد ریال در  زیربنای ۱۸۰ متر مربع  بهسازی و تجهیز و به نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور واگذار شد.

در پایان آیین گشایش کتابخانه عمومی «حاج علی اکبر محبوبی» گردکوه، از خیر این مجموعه و رئیس شورای اسلامی روستا و دهیار گردکوه با اهدای لوح سپاس و هدایایی تقدیر شد.

نظر شما