شناسهٔ خبر: 24183186 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفتاب یزد | لینک خبر

روی خط آفتاب

صاحب‌خبر - 2013- هر کشوری که بخواهد پیشرفت کند باید سیستم مدیریتی سالمی داشته باشد.
باید دید چه کسانی پشت سر بابک زنجانی‌اند؟ چه کسانی از چنگ قانون می‌خواهند فرار کنند؟ پیدا کردن کسانی که به بابک زنجانی کمک کردند حتی از مجازات خود بابک زنجانی مهم تر
است. (17/11)
2018- ‌ای دلسوزان نظام، وطن‌پرستان، دینداران، امروز همان‌طور که به انقلاب فرهنگی نیاز داشتیم به برخورد با رانت خواران
نیاز داریم تا مردم مایوس نشوند. رانت خواران می‌خواهند کشور را به نابودی بکشانند. مثل کسانی که در وزارت نفت مشکل مالی ایجاد کردند. اینها برای نظام مثل سم هستند. (17/11)
0902- نمی‌شود در کشور با فقر مطلق مبارزه کرد در صورتی که امکانات فراهم نگردد و گروه‌هایی که در این سال‌ها پول پارو کردند و مالیات نپرداختند مخالف این هدف حرکت می‌نمایند. (18/11)
0904- چندین ساعت است ساختمان وزارت نیرو در خیابان ولی عصر (عج)
در حال سوختن است و کلیه رسانه‌ها خبر می‌دهند اما شبکه خبررسانه ملی چیزی از آن خبررسانی نمی‌کند. معلوم است صدا و سیما ارزش خبری خود را برای اکثر بینندگان با این سیاست‌ها از دست داده است. (18/11)
0911- رئیس‌جمهور اعلام می‌کند باید صدای مردم را شنید. اما تندروهای داخل و خارج چوب لای چرخ دولت می‌کنند. برای مثال در این شرایط اقتصادی چرا باید حرکاتی را انجام دهند که باعث تضعیف روحیه مردم شوند. (18/11)
1007- معاون وزیر اقتصاد یک جوان تحصیلکرده است که نظریاتی را عنوان کرده بودکه آفتاب یزد قسمت‌هایی از صحبت و انتقاد‌های او را چاپ کرده بود که می‌دانم اگر محتاط نباشید ممکن است دچار مشکل شوید. برای همین قسمتی از سخنان وی را در گوشه روزنامه چاپ کردید. وی از مشکلات اداری صحبت کرد که اینها مردم را دور می‌زنند
به جای انجام دادن کار، مردم را
دور می‌زنند. چند ماه پیش هم معاون اول این
حرف‌ها را زده است. این سیستمی است که سالهاست دچار آن هستیم که امثال خاوری‌ها در آن رشد می‌کنند. (18/11)
آفتاب یزد: پیام دهنده گرامی ضمن سلام و عرض ادب و تشکر از لطف و عنایتی که به روزنامه دارید تنها استدعا داریم که حتی‌الامکان پیام خود را در یک پیام یا 2 پیام بگذارید تا ثبت و درج پیام راحت تر باشد. (18/11)
1009- اینکه سخنگوی محترم دولت گفتند بنزین گران نمی‌شود باید عرض کنم حرف شما درست اما وقتی بنزین گران می‌شود همه چیز پی آن گران می‌شود در حالی که بنزین گران نشده ما شاهد افزایش قیمت‌ها بوده‌ایم حالا وای به اینکه بنزین گران تر شود. (18/11)
1208- من چند بار دیدم در روزنامه در مورد صنعت اتومبیل و مدیریت شرکت‌های سازنده خودروسازی مقالاتی نوشته و ایراداتی گرفته شده که درست است. من خود به‌عنوان مدیر در خارج از کشور و داخل کار کردم. مثلا اگر ما در خودروسازی بنز را مثال بزنیم یا بخواهیم مدیر کارخانجات آنجا را به ایران بیاوریم و ایران خودرو را دست او بدهیم اگر ماهی 200 میلیون دلار هم به او بدهیم قبول نمی‌کند. چون او یک مدیر تحصیلکرده است و می‌داند با عوامل و پرسنلی که کار می‌کند باید همان کیفیت عوامل و پرسنل کارخانجات بنز را داشته باشد در حالی که در اینجا از 10 هزار پرسنل 4 هزار پرسنل آن اضافی هستند. از آن مقدار بقیه هم 10 درصد آنها کار می‌کنند
و راندمان 8 ساعت کار را دارند. به هیچ وجه
آن مدیر بنز اعتبار خود را با قبول
مدیریت در خودروسازی داخلی ما از بین نمی‌برد. (18/11)
متاسفانه عده‌ای از رانندگان هرجا دلشان خواست توقف و برای دیگران مزاحمت ایجاد می‌کنند. وقتی مقابل درهای ماشین رو یا پارکینگ خانه یا مغازه‌ای تابلو «لطفا در این مکان پارک نکنید»، نوشته و چسبانده اند، برای قشنگی یا دیدن و رعایت نکردن نیست، بلکه از بس برخی رانندگان سهل انگار و خودسر، بابی توجهی به این گونه نوشته‌ها‌ و تابلوها، باعث مشکلات فراوانی شده اند. علیرغم برچسب‌ها‌ی توقف مطلقا ممنوع یا لطفا در این مکان پارک نکنید حتی یک لحظه!دیده می‌شود پارک کرده اندو خودم به صراحت در منطقه مسکونی مان این بی اعتنایی‌ها‌ و رفتارهای آزاردهنده را دیده ام و سخنان صاحبخانه را که با صدای بلند می‌گوید: راننده خودرو فلان را شنیده ام و این موضوع بارها اتفاق افتاده من هم شاهدش بوده ام. پارک خودرو و بی توجهی به این موضوع توسط برخی رانندگان و نادیده گرفتن پارچه نوشته‌ها‌ یا تابلو و برچسب‌ها‌ی هشداردهنده از لحاظ قانونی جایگاهی ندارد، مورد توجه قرار نگرفته و بعضی رانندگان خودسرانه هر‌جایی دلشان خواست خودروشان را پارک می‌کنند. به هرحال این مشکلات در کوچه‌ها‌ی کم عرض وجود دارد و چه بسا اتفاق افتاده بیماری بدحال برای خروج از پارکینگ خانه اش و انتقال به نزدیک ترین مرکز درمانی جانش را از دست داده است. این موضوع باید از سوی مسئولان راهنمایی و رانندگی مورد توجه و رسیدگی قرار گیرد و فرهنگ‌سازی و اطلاع رسانی شود.
درحالی که در قانون اساسی به آموزش رایگان تاکید شده، ایجاد مدارس غیردولتی شکاف بزرگی بین دانش آموزان این مدارس و مدارس دولتی ایجاد کرده است، به طوری که افرادی که قدرت مالی خوبی دارند از مدارس غیردولتی استفاده می‌کنند و کم درآمدها مجبورند فرزندانشان را به مدارس دولتی بفرستند. هنوز هم مشخص نیست هدف از ایجاد مدارس غیردولتی، کسب درآمد بیشتر است یا استفاده از دبیران به اصطلاح مجرب و کارآزموده برای فرزندان افراد پولدار؟! امیدواریم مسئولان آموزشی کشور بیشتر به فکر تاسیس مدارس دولتی باشند تا دانش آموزان بتوانند از عدالت آموزشی برخوردار شوند.

ما معلمان حق التدریس چه بدشانس هستیم. هر چه تلاش می‌کنیم تا بگوییم ما نیز هستیم و از چارچوب
این مرزو بوم و این دنیا خارج نیستیم؛ کسی گوش نمی‌دهد. اما با خواسته دانشسرایان و تربیت معلمان دو سال سنواتشان خیلی راحت سر جای اول بازگشت. البته آنها حق داشتند و عطف به ما سبق نمی‌شود و باید هر مصوبه‌ای برای استخدام شدگان جدید باشد. چه می‌شد این موضوع شامل معلمان حق التدریس بشود و ایام تابستان و عید نوروزشان محاسبه گردد. ما هم آب وهوای همین مملکت را استنشاق می‌کنیم. از - همدان
سلام. ضمن تشکر از تیتر خوب با عنوان وزیر راه استعفا بده
دلیل این مشکلات آن است که در۵سال اخیر بخش راهها کامل رها شده است. تنها کاری که شده چسبیدن به نظام مهندسی و ایجاد آشوب و التهاب در آن شده. اگر این برف هم نمی‌آمد معلوم نبود که آیا وزیر به راه‌ها سر می‌زد یا نه؟ برخی ادارات کل راه و شهرسازی بدهی دارند. کی باید جواب دهد؟ به شرکت مشاور از سال ۹۱تا الان بدهی دارند. هنوز تسویه نشده.
در خیابان رودبارشرقی جنب میرداماد، کوچه خسروانی، پلاک4 اطراف پارکینگ، 2 نیوجرسی بزرگ مانع عبور و مرور شهروندان در پیاده راه شده و با وجود اعلام به شهرداری ناحیه 4 منطقه 3 تهران، هنوز اقدامی نکرده‌اند.
سلام من از بافق یزد تماس می‌گیرم. روستای باقرآباد دو سال پیش به‌عنوان اینکه زمین برای مسکن می‌خواهند واگذار کنند از مردم متقاضی دو میلیون و پانصد تومان گرفتن به‌عنوان واگذاری زمین در صورتی که از برخی افراد نگرفتند.بعدا اداره بنیاد مسکن اعلام کرد که بدون مجوز این پول گرفته شده و نامه‌ای به بخشدار نوشتند اما باز پیگیری نکردن حال که برملا شده یک مسئول در باقرآباد استعفا کرده و مسئول جدید می‌گوید به من مربوط نیست. لطفا بررسی کنید و راهنمایی، چه کنیم به کی
اعتماد کنیم.
اینجا میرداماد، خ فرجام است. وضعیت پیاده‌راه‌ها به این شکل بوده که از نظر عمرانی صحیح نیست. ناحیه4 منطقه3 پیگیر این مشکلات نیستند.
با سلام. مشکلات این روزهای جاده‌ها و فرودگاهها و اوضاع نابسامان مسکن شهری و روستایی گواه این حقیقت است ادغام وزارت راه و مسکن از اول اشتباه بود صلاح این است تمامی امور مسکن و معماری شهر و روستا در وزارت مسکن سازمان داده شود. تعداد طبقات شهر و روستا با توجه به مسائل امروز جامعه که بلند مرتبه سازی به بافت زیبا و فرهنگ روستا لطمه فراوان زده و متاسفانه استراتژی واحدی حاکم نیست. ادغام بنیاد مسکن در وزارت مسکن که مسئول ساخت‌وساز در روستاهاست به این نابسامانی لطمه فراوان زده. وزارت راه و حمل و نقل هم به امور جاده‌ها، فرودگاه‌ها نظارت کند و در جاده‌های روستایی برخورد تخصصی و علمی و فنی داشته باشد.
به امید آن روزی که با یاری حق تعالی کشور ما همه مشکلات، نارسایی‌ها و همه سختی‌ها را پشت سر بگذارد و مردم خوب، نجیب، صبور، زحمتکش، با غیرت و همیشه در صحنه ما در آسایش و آرامش و بی‌نیازی کامل به سر ببرند و همه سیاه‌دلان خبیث، بدخواهان و دشمنان قسم خورده داخلی و خارجی، جنایتکاران بالفطره، اختلاس کنندگان، بیگانگان و دزدان بیت المال، خیانتکاران، سودجویان از خدا بی‌خبر و کسانی که دستشان در جیب خالی مردم است و به تاریخ پرافتخار و مردم متدین قدیمی و مسلمان واقعی این مرز و بوم حسادت، دشمنی و عداوت می‌ورزند را نابود و به زباله دان تاریخ خواهند‌انداخت، انشاءالله. محمود بلیغیان از اصفهان.
...۰۹۱۳

پیامبر اکرم (ص): کسی که دخترم فاطمه را دوست بدارد در قیامت با من و همراه من است.
...۰۹۱۲
بعد از انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان زنده شد، زمان شاه سیستان و بلوچستان فراموش شده بود امکانات تهران را به سیستان و بلوچستان و دیگر استانها هم بدهند.
...۰۹۲۲
حضرت زهرا (سلام الله علیها): از دنیای شما سه چیز را دوست دارم؛ نگاه به چهره رسول خدا (ص) و تلاوت قرآن و انفاق در راه خدا.
...۰۹۱۲

نظر شما