شناسهٔ خبر: 24182241 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بنیاد ملی نخبگان | لینک خبر

با حضور مستعدان‌برتر/

نشست نقد و بررسی فیلم «تنگه ابوقریب» برگزار شد

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ در راستای راهبرد کلان 5 سند راهبردی کشور در امور نخبگان و به منظور برخورداری مستعدان‌برتر از بینش و بصیرت‌دینی و تقویت دلبستگی به نظام و وفاداری به ارزش­ها و فرهنگ­سازی صبر و پایداری در جهت تحقق آرمان­های انقلاب اسلامی، جلسه نمایش و نقد فیلم «تنگه ابوقریب» به همت بنیاد نخبگان استان ایلام با همکاری اداره‌کل فرهنگ‌و‌ارشاد اسلامی استان برگزار شد.

در این نشست که در محل سینما فرهنگ ایلام برگزار شد، وحید اسلامی؛ تهیه‌کننده و منتقد سینما، تنگه ابوقریب را چرخش واضح در کارنامۀ فیلمسازی بهرام توکلی دانست و او را یکی از متفاوت‌ترین نویسنده‌ها و کارگردانان نسل حاضر سینمای ایران دانست.

«تنگه ابوقریب» فیلمی به نویسندگی و کارگردانی بهرام توکلی و تهیه‌کنندگی سعید ملکان و محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج، روایتی از دفاع گردان عمار در برابر لشکرکشی رژیم بعث به فکه و شرهانی است.

 در ٢١ تیرماه ١٣۶٧، حمله وسیعی سراسر جبهه جنوب را درگیر می‌کند؛ یکی از نقاط حساسی که دشمن قصد عبور از آن و رسیدن به شهرها و جاده‌های کلیدی ایران را دارد، تنگه ابوقریب است؛ تنگه‌ای که نام و خاطره‌اش در میانه تاریخ رسمی روزهای پایانی جنگ گم شده است. تنگه‌ای که محل مقاومت افراد گردان عمار بود.

لازم به ذکر است، «تنگۀ ابوقریب» با بازی جواد عزتی، امیر جدیدی، حمیدرضا آذرنگ، علی سلیمانی، قربان نجفی، مهدی قربانی، یدالله شادمانی، با دریافت شش سیمرغ بلورین «بهترین جلوه‌های ویژه میدانی (محسن روزبهانی)»، «بهترین چهره‌پردازی (سعید ملکان)»، «بهترین صدابرداری (رشید دانشمند)»، «بهترین بازیگر نقش اول مرد (امیر جدیدی)»، «بهترین کارگردانی (بهرام توکلی)» و «بهترین فیلم (سعید ملکان)»، بیشترین جایزه را در جشنواره فیلم فجر امسال از آن خود کرد.

 

نظر شما