شناسهٔ خبر: 24181698 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

تکریم و معارفه مدیران قدیم و جدید؛

اذعان به تخصیص کمتر از نصف بودجه خانه کتاب در دوره مدیرعامل سابق

به اذعان مشاور اجرایی معاونت فرهنگی ارشاد، تنها ۴۰ درصد اعتبار مصوب خانه کتاب در اختیار مدیرعامل آن قرار گرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم تکریم مجید غلامی جلیسه و معارفه نیکنام حسین پور مسئولان قدیم و جدید موسسه خانه کتاب صبح امروز یکشنبه ۲۹ بهمن ماه با حضور محسن جوادی معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس هیئت امنای این موسسه، جمع دیگری از اعضای هیئت امنا و نیز هیئت مدیره خانه کتاب در محل این موسسه در تهران برگزار شد.

اشتباه لفظی حاشیه‌ساز معاون وزیر در ذکر نام مسئول جدید خانه کتاب!

محسن جوادی معاون امور فرهنگی وزیر ارشاد در این مراسم با اشاره به اینکه فعالیتش را در مجموعه وزارت ارشاد به عنوان دبیر جایزه جهانی کتاب سال از خانه کتاب که موسسه مجری این جایزه است و در دوره مسئولیت غلامی جلیسه آغاز کرده است، گفت: روزی که به معاونت فرهنگی آمدم، امیدوار به حضور و فعالیت عزیزانی مانند آقایان جلیسه در این مجموعه بودم اما اوضاع همیشه آنطور که ما می‌خواهیم پیش نمی‌رود.

وی با آرزوی موفقیت برای مدیرعامل سابق خانه کتاب در ادامه با اشاره به تصدی مسئولیت این موسسه توسط یکی دیگر از نیروهای معاونت فرهنگی وزارت ارشاد به وی تبریک گفت و برای او نیز آرزوی موفقیت کرد.

در این قسمت البته جوادی در خطاب قرار دادن نیکنام حسین پور سرپرست جدید خانه کتاب دچار خطای زبانی شد و نام کوچک او را به اشتباه نیکبخت عنوان کرد که این مسئله با توجه به اینکه حکم وی را خود او (جوادی) صادر کرده است، موجب تعجب و همچنین لبخند حضار شد!

مهدوی‌راد: جلیسه کتابشناس و کاربلدِ حوزه کتاب بود

در این مراسم همچنین حجت الاسلام والمسلمین محمد علی مهدوی راد رئیس هیئت نظارت بر اجرای ضوابط نشر و دبیر جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران در سخنانی با اشاره به همکاری خود با خانه کتاب گفت: بنده مدتها مدیر گروه قرآن و حدیث جایزه کتاب سال و یا عضو این گروه بودم. البته مدتی را هم به خاطر کتاب آقای‌هاشمی رفسنجانی که نظر بنده بر اعلام آن به عنوان اثر برگزیده جایزه کتاب سال بود اما دوستان نظر دیگری داشتند، با دعوا از این جایزه جدا شدم. هرچند بعد از مدتی دوباره به جایزه کتاب سال برگشتم.

وی همچنین با اشاره به شناخت خود از مدیرعامل سابق خانه کتاب، جلیسه را فردی کتابشناس و کاربلد در حوزه کتاب توصیف کرد که جنسش، جنس کتاب است و شناخت خوبی هم نسبت به مولفان و ناشران دارد.

دبیر جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران همچنین همکاری خانه کتاب در دوران مسئولیت جلیسه را با دبیرخانه این جایزه بسیار خوب توصیف کرد.

داورپناه: انباشت دانش و تجربه با عمر کوتاه مدیریتی، دشوار است

در این مراسم همچنین افشین داورپناه معاون فرهنگی خانه کتاب به نمایندگی از کارکنان این موسسه در سخنانی گفت: یکی از مشکلات کشور ما این است که انباشت دانش و تجربه به خوبی صورت نمی‌گیرد و حتی بعضاً برخی از فعالیتهای سازمان‌ها و موسسات به خاطر تغییرات مدیریتی، تعطیل می‌شود.

وی سرعت عمل، جرات و شجاعت و ورود موثر مدیرعامل سابق خانه کتاب به حوزه نشر دیجیتال و فضای مجازی و نیز تاکید او بر هدفمند کردن یارانه‌های حوزه نشر را که حمایتی جدی از ناشران و کتابفروشان بوده است، از ویژگی‌های مجید غلامی جلیسه در دوره حدوداً ۴ ساله مسئولیتش در خانه کتاب برشمرد.

اذعان امیرزاده به تخصیص کمتر از نیمی از بودجه خانه کتاب

در این مراسم همچنین همایون امیرزاده مشاور اجرایی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از اینکه در مراسم تودیع به گفته او یکی از همکاران پرتلاش این معاونت حضور دارد، اظهار تاسف و ناراحتی کرد و گفت: من غصه‌دارم که امروز در پشت چنین تریبونی هستم.

امیرزاده همچنین در خصوص عدم تخصیص مناسب بودجه خانه کتاب توضیح داد: این واقعت را باید بگویم که ما تنها ۴۰ درصد اعتبار مصوب خانه کتاب را در اختیار آقای جلیسه قرار دادیم که این مشکل هم البته به مباحث بودجه ای کشور بر می‌گردد اما خوشحالم که با درایت آقای جلیسه، امورات خانه کتاب به خوبی پیش رفت.

این مقام مسئول در معاونت فرهنگی وزارت ارشاد همچنین خطاب به نیکنام حسین پور سرپرست جدید موسسه خانه کتاب گفت: با شرایطی که به وجود آمده است، کار شما سخت شده و ان‌شاالله موفق باشید.

نظر شما