شناسهٔ خبر: 24181144 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اظهارت تند دختر دبيرستاني نجات يافته از تيراندازي فلوريدا عليه ترامپ

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما به نقل از خبرگزاري فرانسه از فورت لودردال ؛ يک دختر دبيرستاني که از تيراندازي در دبيرستاني در فلوريدا جان به در برده است شنبه به دونالد ترامپ رئيس جمهور آمريکا به شدت تاخت و روابط او را با لابي اصلي سلاح در آمريکا محکوم کرد.
«اما گونزالز» در تجمع بر ضد سلاح که در فورت لودردال فلوريدا برگزار شد، پس از انتقاد از ترامپ براي دريافت حمايت مالي از اين لابي قدرتمند موسوم به انجمن سلاح آمريکا در دوران مبارزات انتخابات رياست جمهوري سال 2016، فرياد زد: «اي سياستمداراني که از ان آر اي کمک دريافت مي کنيد،‌ شرم بر شما».
مردم نيز به همراه او فرياد زدند: «شرم بر شما».
اين دختر جوان 18 ساله با قدرت گفت: «اگر رئيس جمهور رو در رو به من بگويد که اين يک تراژدي هولناک بود و ما هيچ کاري نمي توانيم براي آن انجام دهيم، از او خواهم پرسيد چقدر از انجمن سلاح آمريکا پول گرفتي. من مي دانم: 30 ميليون دلار.»
وي با مقايسه اين مبلغ با تعداد قربانيان تيراندازي‌هاي خونين در آمريکا از ابتداي سال 2018، گفت: «مردم براي شما اينقدر مي ارزند آقاي ترامپ؟»
اين دختر دبيرستاني کمي بعد از اين سخنان آتشين بر ضد رئيس جمهور آمريکا به خبرگزاري فرانسه گفت: «موضوع مجاز بودن خريد سلاح خودکار يک مسئله سياسي نيست. مسئله مرگ و زندگي است.»
رئيس جمهور آمريکا روز بعد از اين تيراندازي که در آن يک پسر 19 ساله 17 نفر را کشت و 50 نفر را زخمي کرد، در نطقي بر مشکلات رواني عامل تيراندازي تأکيد کرد و هيچ حرفي در مورد حق در اختيار داشتن سلاح که در اصلاحيه دوم قانون اساسي آمريکا تضمين شده است، همچنين در مورد سلاح نيمه خودکار مثل «AR-15» که عامل تيراندازي فلوريدا از آن استفاده کرده بود، نزد.

نظر شما