شناسهٔ خبر: 24181101 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آی‌تی‌‌من | لینک خبر

شفاف سازی درباره اعتبارات هوشمندسازی تهران

رییس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران، درباره بودجه سال آینده شهرداری تهران در حوزه هوشمندسازی شفاف سازی کرد.

صاحب‌خبر -
undefined
فناوران- در پی انتشار خبری درباره کاهش 4 درصدی بودجه هوشمندسازی شهرتهران در روزنامه دیروز فناوران، مجید فراهانی با ارسال جوابیه ای اعلام کرد که بودجه هوشمندسازی افزایش داشته و اعضای شورای شهر در این موضوع حساسیت دارند. در این جوابیه آمده است:
«روزنامه وزین فناوران، ضمن تشکر از دغدغه آن رسانه نسبت به اعتبارات حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات که منجر به تحقق شهر و شهرداری الکترونیکی می گردد، به اطلاع می رساند که برداشت آن رسانه معزز از سخنان اینجانب در صحن شورا که در روزنامه 28 بهمن ماه 1396 منعکس شده است مغایر واقعیت است.  اینجانب در صحن شورا از کاهش بودجه ماموریت توسعه مدیریت و هوشمند سازی خبر داده ام که این بودجه متشکل از اعتبارات حقوق و دستمزد، نگهداری ساختمان و تاسیسات ساختمان های شهرداری، پرداخت دیون و بودجه زیرساخت های شهر هوشمند و شهرداری الکترونیکی است. 
کاهش بودجه حوزه ماموریت توسعه مدیریت و هوشمندسازی صرفا در بخش نگهداری ساختمان ها و تاسیسات شهرداری و مزایای کارکنان شهرداری به تصویب شورای اسلامی شهر تهران رسید و کاهش اعتبارات پیش بینی شده برای پرداخت دیون و توسعه زیرساخت های فناوری اطلاعات خط قرمز کمیته بودجه و نظارت بود که این نظر به تصویب کمیسیون برنامه و بودجه رسید و صحن شورا هم از این تصمیم حمایت کرد. 
بر همین اساس  اعتبارات برنامه های ایجاد و توسعه زیرساخت های فناوری اطلاعات، توسعه خدمات شهرداری الکترونیکی و توسعه خدمات شهر الکترونیکی (شهر هوشمند) از رقم 2 هزار و 59 میلیارد ریال در سال 1396 به رقم 2 هزار و 403 میلیارد ریال افزایش یافته است. به این ترتیب شاهد افزایش اعتبار 344 میلیارد ریالی در این حوزه هستیم
شایسته است وفق قانون مطبوعات برای تصحیح مطلب منتشر شده در روزنامه 28 بهمن ماه 1396 نسبت به انعکاس این مساله در همان صفحه و فونت  اقدام لازم را مبذول فرمایید.
قبلا از حسن نظر و دغدغه آن رسانه در توجه به موضوع فناوری اطلاعات تشکر می کنم».

نظر شما