شناسهٔ خبر: 24180260 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

نامه اعتراضی سنگ‌نوردان به حواشی مسابقات جام فجر در زنجان

جمعی از سنگ‌نوردان معترض به نحوه برگزاری مسابقات جام فجر در زنجان، نامه‌ای اعتراضی را منتشر کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس، مسابقات سنگ‌نوردی جام فجر در حالی در زنجان در جریان است که سنگ‌نوردان نسبت به نحوه برگزاری مسابقات اعتراض داشته و حتی برخی از آنها از مسابقات انصراف داده و اعلام کرده‌اند به آنها بی احترامی شده است.

آنها با تشکیل کمپینی و در نامه‌ای اعتراض خود را اینگونه عنوان کرده‌اند:

این نامه در جهت اصلاح و رساندن حمایت سنگنوردان و ورزشکاران از اصلاحات در فدراسیون سنگنوردی شکل گرفته است و امیدواریم که مسولین متوجه باشند که ما می‌خواهیم شنیده شویم، قصد بی نظمی و آشوب را نداریم.

سالهاست که روند نزولی در بخش های زیر ساختی سنگنوردی ادامه دارد، افرادی که بیش از یک دهه در این ورزش بوده و نه تنها مثبت ظاهر نشدند بلکه نقش منفی در جهت رابطه ای کردن بیشتر و سود گرایی بی منطق در این ورزش را داشته اند.

امروز برای اولین بار ورزشکاران این ورزش به نقطه‌ای از نا امیدی رسیدند که با شنیدن و دانستن همه تهدیدها تمام زندگی و عشق خودشان را در کف دست گذاشته و اعتراض کردند، حرکتی گروهی و یکپارچه که کمتر دیده می‌شود، خیلی از این ورزشکار ها برای بار اول شانس قهرمانی را داشتند ولی حتی آنها هم از بی ارزش بودن این جایگاه آگاه بودند. سنگنوردان خودشان تمرین می‌کنند خودشان خرج تمرین‌شان را می‌دهند، خودشان با خرج خودشان سفر می‌کنند و حالا مسابقات داخلی هم با خرج خودشان می‌دهند، گرانتر از همیشه با تمام توهین ها و تحقیرها و امروز بعد از ۲ دهه در پایین تر سطح فنی و اخلاقی مسابقات برگزار می‌شود.

فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی ایران فقط فدراسیون سنگنوردی نبوده و چندین زیر مجموعه دیگر هم دارد که باعث نا کارآمدی آن شده، امروز سنگنوردی در جهان رشته‌ای جدا است.

سنگنوردی امروز به جایی رسیده که ورزشکاران در مهم ترین مسابقه سال که مسابقات جام فجر هست و یک رویداد دولتی، باید بالاترین هزینه را پرداخت کنند، هزینه اسکان و تغذیه و نوع آن به گردن خودشان است، بالاترین فشارهای داوری و توهین‌های نفری به آنها می شود و در آخر با یک مدال و یک شاخه گل و عکس یادگاری با مسولیت زحمتکش به خانه بر می‌گردند.

که چی بشه؟ ما حقوق خود را سالها نادیده گرفتیم ولی امسال فقط پول نبود که فشارش را تحمل نکردیم ،سالها تحقیر رفتار یک طرفه و توهین و سواستفاده در ابعاد مختلف از شهرستان‌ها تا مقام های فدراسیون بوده است.

سنگنوردان مثل بازیگران یک برنامه تلویزیونی شدند که فقط استفاده تبلیغاتی از آنها می‌شود، خوشبختانه در بخش سرعت رکوردار جهان با کمترین حمایت به این جایگاه رسید و در یخنوردی نیز امروز جایگاهی را کسب کردیم ولی حتی بعد از المپیکی شدن سنگنوردی و توجه بیشتر به آن از طرف وزارت و کمیته المپیک هیچ تغییر مثبتی رخ نداد و به مراتب در این ۲ سال شرایط بدتر شد، مدیریت به شکلی بوده که ورزشکاران همواره مقابل فدراسیون قرار گرفتند و خیلی از قهرمانان ما برای کمترین‌ها که فقط حق تمرین کردن است،در این سالها جنگیدند.

انتهای پیام/س

نظر شما