شناسهٔ خبر: 24179780 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

۱۸ اسفند فرصت مناسبی برای معرفی کانون‌های مساجد به عنوان منسجم‌ترین شبکه‌های فرهنگی است

خبرگزاری شبستان: سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان گفت: ۱۸ اسفند سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد فرصت مناسبی برای معرفی کانون‌ها به عنوان منسجم‌ترین شبکه‌های فرهنگی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، یوسف عباسی، سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان صبح امروز(29 بهمن) در نخسیتن جلسه هماهنگی برنامه‌های 18 اسفند در زنجان ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) اظهار کرد: آن حضرت در در سخت‌ترین شرایط روزهای پیامبر گرامی اسلام در کنار ایشان بودند و در نهایت هم در راه ولایت به شهادت رسید.

 

وی با اشاره به برخی از ویژگی‌های شخصیتی این بانوی بزرگ گفت: حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیه) زمانی که پدرشان در راه تبلیغ دین اسلام مورد آزار و اذیت کافران قرار می‌گرفت همچون مادری از پدرشان نگهداری می‌کردند از این رو پیامبر به ایشان لقب«ام ابیها» دادند.

 

این مقام مسوول در ادامه به برنامه‌های سالروز تاسیس کانون های فرهنگی و هنری در 18 اسفند اشاره کرد و گفت: همه ساله برنامه‌های گرامیداشت به صورت سراسری در کشور برگزار می‌شود که بهتر است از این فرصت برای معرفی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد به عنوان منسجم‌ترین شبکه‌های فرهنگی استفاده کرد.

 

عباسی با بیان اینکه کمیته هایی ذیل اجرای هرچه بهتر این برنامه تشکیل خواهد شد، ادامه داد: برگزاریی آیین گرامیداشت 18 اسفند در یکی از سالن‌های زنجان به منظور تجلیل از ائمه جماعت، مدیران مسوول کانون‌های فرهنگی و هنری فعال، کتابداران، هیات امنای مساجد و کانونی‌ها در دستور کار است.

 

به گفته وی، سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه با هدف معرفی فعالیت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، حضور کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد زنجان در مزار شهدا و تجدید میثاق با آرمان‌های والای شهدا از برنامه‌های این روز خواهد بود.

 

در استان زنجان 331 باب کانون فرهنگی و هنری مساجد، 18 باب کانون تخصصی، هفت باب کانون دانشگاهی، 50 کتابخانه مخزن‌دار وجود دارد و طرح تلاوت نور در تمام کانون‌های مساجد استان اجرا می‌شود. 

نظر شما