شناسهٔ خبر: 24179672 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

پس از بار‌ها نامه‌نگاری با ستاد تفحص شهدا؛

دانشگاه آزاد قوچان میزبان پیکر ۲ شهید گمنام خواهد بود

رئیس دانشگاه آزاد قوچان گفت: چندین نوبت با رئیس ستاد تفحص شهدا نامه نگاری کردیم تا امروز توفیق نصیب شد که میزبان پیکر ۲ شهید گمنام در فضای دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان باشیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مهدی وطن پرست، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان در نشست تشریح برنامه‌های تشییع و تدفین ۲ شهید گمنام در این دانشگاه، بیان داشت: حضور پیکر مطهر شهدای گمنام باعث می‌شود تا همه ما فراموش نکنیم که این کشور و این نظام مقدس با چه دشواری‌ها و جانفشانی‌هایی حاصل شده است.

وطن پرست با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در این واحد دانشگاهی برای میزبانی از شهدای گمنام، افزود: در سال ۸۹ که مسجد این دانشگاه ساخته شد، جانمایی مخصوص برای تدفین شهدای گمنام پیش بینی شده بود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان تصریح کرد: در سال‌های حضورم در این دانشگاه چندین نوبت با رئیس ستاد تفحص شهدا نامه نگاری کردیم و ایشان از محل پیش بینی شده بازدید کرد تا امروز توفیق نصیب شد که میزبان پیکر ۲ شهید گمنام در فضای دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان باشیم.

وطن پرست ادامه داد: باورمان این است که برکت حضور پیکر شهدای گمنام، اسباب تحول این واحد دانشگاهی را فراهم می‌کند و نقش فرهنگی دانشگاه را در فضای شهرستان پررنگ‌تر خواهد کرد.

وی به تشریح برنامه زمانبندی مراسم استقبال از پیکر شهدا پرداخت و گفت: یکشنبه همزمان با اذان ظهر و عصر، پیکر شهدا با همراهی گروه‌های مختلف مردم و مسئولان از مشهد به قوچان منتقل می‌شود که برنامه‌های ویژه‌ای در طول مسیر در چناران و امامزاده جلیل (ع) پیش بینی شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان تصریح کرد: طبق برنامه ریزی صورت گرفته، پیش از نماز مغرب و عشاء مردم شهید پرور قوچان در محل پلیس راه قوچان استقبال خواهند کرد.

وطن پرست با اشاره به انتقال پیکر شهدا پس از مراسم استقبال به مسجد جامع شهرستان قوچان، گفت: پس از ورود پیکر‌های مطهر شهدا به مسجد جامع مراسم وداع پیش بینی شده است که به صورت نامحدود، تا ساعات پایانی شب مردم می‌توانند در مسجد حضور داشته باشند.

وی در تشریح مراسم تشییع شهدا در شهر گفت: دوشنبه ساعت ۹ صبح با تشریفات نظامی و همراهی مردم و مسئولان پیکر‌های مطهر شهدا از مقابل بیمارستان شهدای قوچان تا میدان امام (ره) تشییع می‌شود و در پایان مسیر، حجت‌الاسلام دستجردی امام جمعه شهرستان قوچان با حضور مردم بر پیکر مطهر شهدا نماز اقامه خواهد کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قوچان ادامه داد: مطابق هماهنگی‌های صورت گرفته با شورای شهر، اتوبوس‌های دانشگاه و شرکت اتوبوس‌رانی مردم را به صورت رایگان از میدان امام (ره) تا مقابل درب اصلی دانشگاه منتقل می‌کنند.

وی گفت: پیکر مطهر شهدا از مقابل درب دانشگاه توسط کارکنان، اساتید، دانشجویان و آحاد مختلف مردم تا مسجد امام رضا (ع) تشییع خواهد شد.

وطن پرست با بیان اینکه پس از تشییع شهدا نماز جماعت در مسجد امام رضا (ع) اقامه می‎‌شود، افزود: ما همچنین مراسم شام غریبان، سومین روز، هفتمین روز و چهلمین روز تدفین شهدای گمنام را خواهیم داشت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان درباره ساخت یادمان شهدای گمنام در این دانشگاه خاطرنشان کرد: متعهد هستیم در کمترین زمان ممکن بنای یادبود ساخته شود و قبل از سالگرد تدفین در مقابل مسجد دانشگاه نصب گردد.

وی ضمن تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته توسط دانشجویان بسیجی و کارکنان این دانشگاه، گفت: آنچه اتفاق افتاد نتیجه عملکرد مسئولان فعلی و گذشته دانشگاه است و امیدواریم حضور مردم باعث وحدت تمام دست‌اندرکاران فرهنگی شهرستان شود.

وطن پرست با تشریح فعالیت‌های صورت گرفته برای تدفین شهدا گفت: از هفته گذشته ۸ کمیته برای پیگیری مسائل مرتبط تشکیل شده است و هر کمیته برنامه‌های ویژه‌ای را اجرا خواهد کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: مسابقه دل نوشته، عکس و شعر با محوریت شهدای گمنام، فضا سازی محیط دانشگاه و شهرستان و تهیه مستند مراسم تدفین شهدا در قالب فیلم کوتاه از جمعه فعالیت‌های فرهنگی این واحد دانشگاهی خواهد بود.

وی با بیان اینکه امیدواریم این همبستگی و وفاق به برکت حضور عطر شهدا ادامه یابد گفت: تا زمان ورود پیکر شهدا در دانشگاه کلاس‌ها تعطیل نیست و سه شنبه تعطیل عمومی خواهد بود.

گفتنی است، این شهدا ۲۰ و ۲۵ ساله هستند که در عملیات‌های کربلای ۴ و رمضان به شهادت رسیده‌اند و پس از سال‌ها دوری، در دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان تدفین خواهند شد.

نظر شما