شناسهٔ خبر: 24179637 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

معاون پرستاری وزارت بهداشت عنوان کرد

حرکت رو به رشد دنیا به سمت سالمندی

معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت: افزایش سطح دسترسی مردم به خدمات بهداشتی یکی از اصول سازمان جهانی بهداشت و همچنین سند چشم انداز جمهوری اسلامی ایران است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری فارس؛ مریم حضرتی در سمینار مراقبت در منزل در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: جهانی شدن سالمندی یکی از مسائل عمده جهان است؛ چرا که دنیا به سمت سالمندی می رود و برای این موضوع بحث های علمی مختلفی آغاز شده است.

وی ادامه داد: در سال 2050 انتظار می رود که افراد صد ساله و بالاتر 400 درصد و افراد 85 ساله حدود 150 درصد افزایش پیدا خواهند کرد و همچنین برای اولین بار در تاریخ جهان در سال 2050، افراد بالای 65 سال بیشتر از افراد زیر پنج سال خواهد بود.

حضرتی خاطر نشان کرد: رشد سرعت جمعیت برای ما موضوع بسیار مهم تری است؛ مطالعات نشان می دهد که در فرانسه یکصد سال طول کشید تا جمعیت سالمندی آن دو برابر شود، اما این اتفاق در کره، چین، تایلند، برزیل و ایران خیلی کوتاه ترخواهد بود و ما فقط 30 سال وقت داریم.

وی ادامه داد: زنانه شدن سالمندی موضوع مورد اهمیت دیگری است و سی سال آینده کشور ما دچار سالمندی زنانه می شود و همچنین سال 2050 شاهد تغییر ساختار خانواده ها خواهیم بود.

انتهای پیام/

نظر شما