شناسهٔ خبر: 24179444 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آمادگی آذربایجان شرقی برای مقابله با بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی با اشاره به آمادگی برای مقابله با این بیماری گفت: آنفلوانزای فوق حاد پرندگان همراه با ویروس H5N8 و برای انسان نیز خطرآفرین است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛بهداد مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی در گفت و گو با خبرنگاران نسبت به ورود موج جدید بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان به این استان هشدار داد و گفت: این بیماری علاوه بر پرندگان می‌تواند برای انسان نیز خطر ایجاد کند.

وی با اشاره به آمادگی برای مقابله با این بیماری افزود: آنفلوانزای فوق حاد پرندگان همراه با ویروس H5N8 و برای انسان نیز خطرآفرین است.

وی بر لزوم آمادگی سازمان های مسئول و مردم آذربایجان شرقی برای مقابله با موج جدید این بیماری تاکید و اظهار کرد: این استان جزو هشت استان درگیر به صورت مستقیم با این بیماری بوده و باید در مقابله با آن سهل‌انگاری نشود.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی با بیان اینکه آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در پی مهاجرت پرندگان به کشور و استان به پرندگان بومی انتقال می‌یابد، یادآوری کرد: با توجه به اینکه پرنده‌های مهاجر در اکثر نقاط استان پراکنده می‌شوند باید تمامی جوانب احتیاط را در نظر گرفت تا با بحران جدی روبرو نشویم.

بهداد ادامه داد: آذربایجان شرقی بیشترین مرغداری‌های تخم‌گذار کشور را دارد و به لحاظ اینکه این بیماری سریع‌تر به مرغداری‌های تخم‌گذار سرایت می‌کند می‌تواند به تلف شدن میلیون‌ها قطعه مرغ منجر شود.

وی از پلمپ 100 واحد مرغداری غیرمجاز از سال گذشته تاکنون در آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: در راستای سامان‌دهی مرغداری‌های غیرمجاز استان برای 215 واحد مرغداری غیرمجاز نیز حکم پلمپ از سوی مراجع قضایی صادر شده است.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی اظهار کرد: امسال بر اثر شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان بیش از یک میلیون و 800 هزار قطعه مرغ به لحاظ سرایت این بیماری در استان تلف شدند؛ بنابراین باید برای جلوگیری از خسارت‌های احتمالی با این بیماری مقابله کرد.

آذربایجان شرقی دارای 350 واحد مرغ تخمگذار با ظرفیت 12 میلیون قطعه است و روزانه 195 تا 220 تن تخم مرغ در استان تولید می شود.

 

انتهای پیام/ش

تولید روزانه 195 تا 220 تن تخم مرغ در استان آذربایجان شرقی

برچسب‌ها:

نظر شما