شناسهٔ خبر: 24179442 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

سفیر سابق روسیه در واشنگتن ادعای دخالت در انتخابات آمریکا را "توهم" خواند

سفیر سابق روسیه در آمریکا تاکید کرد، مسکو در روند سیاسی آمریکا دخالت نکرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، سرگئی کیسلیاک، سفیر سابق روسیه در آمریکا در کنفرانس امنیتی مونیخ گفت: اتهاماتی که علیه ما مطرح می‌شود، تنها وهم و خیال‌هایی است که به خاطر دلایل سیاسی در جنگ لفظی میان طرف‌های مختلف با عقاید سیاسی متفاوت در داخل آمریکا اعلام می‌شود.

وی ادامه داد: این اتهامات، فانتزی‌هایی هستند که اعتماد میان دو ملت را مخدوش می کنند.

کیسلیاک زمانیکه دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا پیروز انتخابات ریاست جمهوری 2016 این کشور شد، سفیر روسیه در واشنگتن بود.

دن کوتس، رییس سازمان اطلاعات ملی آمریکا در این باره در کنفرانس امنیتی مونیخ گفت: من تعجب می‌کنم که روس ها به اینجا می آیند و هر سال واقعیت‌ها را از اساس انکار می کنند.  

به تازگی 13 شهروند روسیه و سه نهاد این کشور در پرونده تحقیقات پلیس فدرال آمریکا به دخالت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۶ متهم شده‌اند.

این ۱۳ فرد متهم هستند که با سفر به آمریکا خود را به جای شهروندان آمریکایی جا زده‌اند تا در شبکه‌های اجتماعی وجهه عمومی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا را مقابل هیلاری کلینتون، رقیب انتخاباتی او بالا ببرند.

رابرت مولر، بازرس ویژه پرونده تحقیق درباره نقش روسیه در انتخابات آمریکا، سه نفر از متهمانی را که از آنها نام برده شده، به تلاش برای شنود و پنج نفر دیگر را به جعل هویت متهم کرده است.

به گفته بازرس ویژه، بعضی از متهمان از سیستم‌های کامپیوتری در آمریکا برای پنهان کردن مکان اصلی فعالیت خود در روسیه استفاده کرده‌اند.

مولر گفته است، متهمان، خود را جای شهروندان آمریکا جا زده و با هویت‌های جعلی در گروه‌ها و شبکه‌های اجتماعی در پی جذب مخاطبان آمریکایی بودند.

بر اساس گزارش اتهامی بازرس ویژه پرونده احتمال دخالت روسیه در انتخابات آمریکا، این تلاش‌ها از دو سال قبل از انتخابات سال ۲۰۱۶ شروع شده بود.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما