شناسهٔ خبر: 24179387 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

توضیح و تکذیبیه پیرامون شایعه دخیل بستن به تراکتور

توضیح و تکذیبیه اداره کل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری پیرامون شایعه دخیل بستن به تراکتور در روستای بَردبُر لردگان را در این بسته خبری مطالعه کنید.

صاحب‌خبر -

توضیح و تکذیبیه پیرامون شایعه دخیل بستن به تراکتوربه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ به دنبال انتشار شایعه «دخیل بستن به تراکتور» در روستای بَردبُر شهرستان لردگان به همراه تصویری در فضای مجازی و واکنش و ناراحتی مردم منطقه، اداره کل اوقاف و امور خیریه استان چهارمحال و بختیاری، با تکذیب این مطلب اعلام کرد: این مورد به هیچ وجه وجود خارجی ندارد.

بر اساس این گزارش؛ این قبیل شایعات ناشی از ترفند‌های خصمانه و بغض و کینه دشمن و زاییده ذهن افراد ناآگاه، مغرض و یا سودجویی است که به دنبال تمسخر، سوء استفاده و کمرنگ کردن اعتقادات پاک و باور قلبی و عمیق مردم این سرزمین نسبت به امامزادگان واجب التعظیم (ع) هستند.

این گزارش می افزاید: چهارمحال و بختیاری در حال حاضر دارای ۹۷ بقعه متبرکه و یک هزار و ۵۹۴ موقوفه است و زیارت بقاع متبرکه امامزادگان (ع) به عنوان عامل امنیت اعتقادی بلاد و همچنین آرامش و جلای قلب و روح مؤمنین و ارادتمندان، همواره در بین مردم مسلمان و شیعه ایران اسلامی و این خطه مرسوم و این مکان‌های مقدس محل‌هایی برای عبادت و تجمعات و مراسم مذهبی بوده است.

در این گزارش اضافه شده است: در پشت صحنه تصویر منتشر شده از تراکتور نیز نخل و گیاهان گرمسیری مشاهده می‌شود که در چهارمحال و بختیاری و منطقه لردگان چنین درختان و گیاهانی وجود ندارد.

اداره کل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری همچنین از پیگیری موضوع از طریق مراجع ذیربط خبر داد.

در حال حاضر، صرفاً قدمگاهی با عنوان قدمگاه امام زمان (عج) و مشهور به قدمگاه پیر محمد (ع) و با ثبت رسمی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در روستای بَردبُر وجود دارد که مورد احترام مردم منطقه است.

گفتنی است: شایعه سراسر کذب منتشر شده در فضای مجازی پیرامون «دخیل بستن به تراکتور» حاکی از وجود یک دستگاه ﺗﺮﺍﮐﺘﻮﺭ ﺩﺭ ﻧﺰﺩﯾﮑﯽ ﺭﻭﺳﺘای بَردبُر ﺷﻬﺮﺳﺘﺎﻥ ﻟﺮﺩﮔﺎﻥ می‌باشد که ﺍﺯ ﺳﺎﻝ ۱۳۶۲ ﺗﺎ ﮐﻨﻮﻥ ﺩﺭ ﺑﯿﻦ ﺍﻫﺎﻟﯽ ﻣﻨﻄﻘﻪ ﺗﻘﺪﺱ ﭘﯿﺪﺍ ﮐﺮﺩه ﻭ تبدیل ﺑﻪ ﺯﯾﺎﺭﺗﮕﺎﻫﯽ ﺷﺪه ﺍﺳﺖ! ﻣﺎﺟﺮﺍﯼ ﺗﻘﺪﺱ ﯾﺎﻓﺘﻦ ﺍﯾﻦ ﺗﺮﺍﮐﺘﻮﺭ ﻗﺪﯾﻤﯽ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﻗﺮﺍﺭ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺳﺎﻝ ۱۳۶۲، ﺷﺨﺼﯽ ﺍﺯ ﺍﻫﺎﻟﯽ ﯾﺎﺳﻮﺝ، ﺳﻮﺍﺭ ﺑﺮ ﺍﯾﻦ ﺗﺮﺍﮐﺘﻮﺭ ﻋﺎﺯﻡ ﺯﯾﺎﺭﺕ ﺍﻣﺎﻣﺰﺍﺩهﺍﯼ به ناﻡ ﺍﻣﺎﻣﺰﺍﺩه ﻏﺎﻟﺐ می‌شود ﮐﻪ ﮔﻮﯾﺎ ﺩﺭ ﻫﻤﺎﻥ ﺣﻮﺍﻟﯽ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺭﺩ، اما ﺗﺮﺍﮐﺘﻮﺭ ﻧﺎﮔﻬﺎﻥ ﺩﺭ ﻣﯿﺎﻧﻪ ﺭﺍه ﺧﺎﻣﻮﺵ می‌شود ﻭ ﺭﺍﻧﻨﺪه ﻫﺮ ﭼﻪ ﺗﻼﺵ می‌کند نمی‌تواند ﺗﺮﺍﮐﺘﻮﺭ ﺭﺍ ﻣﺠﺪﺩﺍً ﺭﻭﺷﻦ ﮐﻨﺪ ﺗﺎ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺍﺯ ﺗﺮﺍﮐﺘﻮﺭ ﭘﯿﺎﺩه می‌شود ﻭ ﺷﺨﺼﯽ ﺭﺍ می‌بیند ﮐﻪ ﺩﺭ ﺑﯿﺎﺑﺎﻥ به سوی ﺍﻭ ﻣﯽﺁﯾﺪ، ﺁﻥ ﺷﺨﺺ ﺑﻪ ﺭﺍﻧﻨﺪه ﺗﺮﺍﮐﺘﻮﺭ ﻟﺒﺨﻨﺪی می‌زند ﻭ می‌گوید: ﺑﺮﻭ ﺍﺳﺘﺎﺭﺕ ﺑﺰﻥ ﺭﻭﺷﻦ می‎شود. ﺭﺍﻧﻨﺪه به سوﯼ ﺗﺮﺍﮐﺘﻮﺭ ﺑﺮمی‎گردد ﻭ ﺩﻭﺑﺎﺭه ﺍﺳﺘﺎﺭﺕ می‎زند و ﺗﺮﺍﮐﺘﻮﺭ ﺑﻼﻓﺎﺻﻠﻪ ﺭﻭﺷﻦ می‌شود. ﺍﺯ ﺁﻥ ﺭﻭﺯ ﺑﻪ ﺑﻌﺪ، ﺍﯾﻦ ﺗﺮﺍﮐﺘﻮﺭ ﺑﺮﺍﯼ ﻣﺮﺩﻡ ﻣﻨﻄﻘﻪ ﻣﻘﺪﺱ می‌شود، ﭼﻮﻥ ﮔﻤﺎﻥ می‌کنند ﺷﺨﺼﯽ ﮐﻪ ﺭﺍﻧﻨﺪه ﺗﺮﺍﮐﺘﻮﺭ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺍﺳﺘﺎﺭﺕ ﺯﺩﻥ ﺩﻭﺑﺎﺭه ﺗﺸﻮﯾﻖ ﮐﺮﺩه ﻫﻤﺎﻥ ﺍﻣﺎﻣﺰﺍﺩه ﻏﺎﻟﺐ ﺑﻮﺩه ﺍﺳﺖ! بنابراین ﺍﻫﺎﻟﯽ ﻣﻨﻄﻘﻪ ۳۵ ﺳﺎﻝ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﺮﺍﯼ ﮔﺮﻓﺘﻦ ﺣﺎﺟﺖ ﺑﻪ ﺍﯾﻦ ﺗﺮﺍﮐﺘﻮﺭ ﻗﻔﻞ ﻭ ﺩﺧﯿﻞ می‌بندند!

«بَردبُر» روستایی از توابع بخش خانمیرزا در شهرستان لردگان استان چهارمحال و بختیاری است.

انتهای پیام/ش

شایعه دخیل بستن به تراکتور در روستای بَردبُر لردگان کذب است

نظر شما