شناسهٔ خبر: 24179136 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

کرمان| پروژه انتقال آب به فلات مرکزی ایران نیازمند ورود بخش خصوصی است

R7860/P1486/S6,67/CT11

استاندار یزد با اشاره به اینکه انتقال آب از دریای عمان به فلات مرکزی بسیار لازم است گفت: هر چند دولت برای اجرای این پروژه کمک می‌کند اما اجرای این پروژه نیازمند ورود بخش خصوصی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، محمود زمانی‌قمی صبح امروز در جلسه مشترک حفاظت آب استان‌های یزد و کرمان طرح "همیاران آب" که در محل سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری کرمان برگزار شد اظهار داشت: انگیزه ما از حضور در استان کرمان به‌دلیل وجود روحیه توسعه‌گرایی در استاندار کرمان است.

وی عنوان کرد: ما امروز در شرایطی قرار گرفتیم که چشم‌انداز 1420 استان‌های یزد و کرمان با تصمیمات امروز ما نوشته خواهد شد.

استاندار یزد با بیان اینکه استان‌های یزد و کرمان بخشی از تمدن بزرگ کشور هستند و در همه ادوار تمدن‌ساز و دارای موفقیت‌هایی بودند تصریح کرد: پروژه انتقال آب و دیدن نیازهای آبی استان‌ها در چشم‌انداز آینده بسیار ضروری است.

وی با اشاره به اینکه انتقال آب از دریای عمان به فلات مرکزی بسیار لازم است بیان کرد: هر چند ما برای انتقال آب کمک خواهیم کرد اما اجرای این پروژه نیازمند ورود بخش خصوصی است.

زمانی‌قمی عنوان کرد: ما دولتی‌ها خیلی از کارها را به‌صورت طبیعی نمی‌توانیم انجام دهیم و باید از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کرد.

وی با بیان اینکه هم‌افزایی دو استان یزد و کرمان برای تسریع دریافت مجوزها از دولت لازم است گفت: از هر گزینه ممکن استفاده می‌کنیم و توان دو استان را به کار خواهیم گرفت تا تامین آب استان کرمان و یزد انجام شود.

استاندار یزد با اشاره به اینکه استان‌های یزد و کرمان و حتی هرمزگان با هم‌افزایی کارهای بیشتر و بهتری می‌توانند انجام دهند افزود: این هم‌افزایی نیازمند تشکیل یک کمیته مشترک تخصصی از سه استان است.

انتهای پیام/م

نظر شما