شناسهٔ خبر: 24178961 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل بقاع و اماکن مذهبی سازمان اوقاف:

۸۰۰۰ مکان مذهبی ساماندهی شد/آغاز ۱۰۰۰ عملیات عمرانی دربقاع متبرکه

دامغان - مدیرکل بقاع و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به ساماندهی هشت هزار و ۸۴ بقعه و مکان مذهبی در کشور، گفت: این بقاع توسط ۲۵ هزار هیئت‌امنا اداره می‌شوند.

صاحب‌خبر -

حمیدرضا عسگری در حاشیه برگزاری همایش توجیهی هیئت‌امنای بقاع متبرکه دامغان و در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه همه بقاع متبرکه و اماکن مذهبی کشور به‌جز پنج مکان که با تولیت نمایندگان ولی‌فقیه اداره می‌شوند، تحت نظر سازمان اوقاف و امور خیریه هستند، تأکید کرد: ۲۵هزار نفر عضو هیئت‌امنای هشت هزار و ۸۴ مکان مذهبی کشور هستند.

وی از ایجاد دو هزار و ۸۰۰ وقف جدید در کشور خبر داد و افزود: با تبلیغ فرهنگ وقف و اجرای نیات واقفان خوشبختانه توانسته‌ایم تعداد وقف‌های جدید را در سال جاری افزایش دهیم از سوی دیگر باید گفت یک هزار و ۲۰۰ بقاع متبرکه و اماکن مذهبی میراثی در کشور وجود دارد که در سال جاری شاهد رشد ۱۰۹ درصدی درآمد موقوفات نقدی و ۶۴ درصدی درآمد موقوفات غیر نقدی آن ها بوده‌ایم.

پوشش ۱۳۵۰۰مستمند در طول سال

مدیرکل بقاع و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه درباره برنامه‌های صورت گرفته در بقاع متبرکه کشور گفت: مجموعه برنامه‌های این اماکن در قالب کارهای ویژه فرهنگی و اجتماعی طراحی و اجرا می‌شود که شامل برگزاری مراسم‌ مذهبی شامل شهادت حضرت زهرا(س)، ضیافت الهی و عزاداری حضرت سیدالشهدا (ع) و آرامش بهاری، ازدواج آسان و پیوند آسمانی و کمک به مستمندان است.

عسگری گفت: در بحث کمک به مستمندان و نیازمندان به طور میانگین سالانه ۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر از این قشر جامعه تحت پوشش قرار می‌گیرند، همچنین شناسایی زائر اولی‌ها از سوی بقاع متبرکه و اماکن مذهبی در کشور یکی دیگر از اقدامات اوقاف است که خوشبختانه توانسته زمینه برآورده شدن آرزوی بسیاری از هموطنان به خصوص در مناطق محروم را فراهم کند.

وی با اشاره به تحت پوشش قرار گرفتن ۴۴ هزار دانش‌آموز نیازمند از طریق بقاع متبرکه و اماکن مذهبی گفت: در این راستا به دانش آموزان نیازمند کمک‌هزینه تحصیلی پرداخت می‌شود.

اجرای ۱۰۰۰عملیات عمرانی در بقاع متبرکه

مدیرکل بقاع متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: با پیگیری‌های انجام‌شده در حال حاضر یک هزار عملیات عمرانی در سطح بقاع متبرکه و اماکن مذهبی موجود در کشور اجراشده است.

عسگری در پاسخ به سؤالی با موضوع برنامه‌های نوروزی اوقاف نیز توضیح داد: طرح آرامش بهاری که هفتمین سال اجرای خود را سپری می‌کند در دو هزار و ۶۰۰ بقعه متبرکه انجام می‌شود همچنین سه هزار مبلغ بومی و اعزامی در اجرای این طرح سازمان‌دهی شده‌اند.

وی افزود: در طول سال ۱۰ هزار نفر مبلغ با بقاع متبرکه و اماکن مذهبی کشور همکاری دارند.

نظر شما