شناسهٔ خبر: 24178935 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

کارشناس حوزوی مطرح کرد:

فضای مجازی؛ زمین خالی بازی سرویس های جاسوسی غربی

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان بیجار گفت: امروزه فضاى پيام‏ رسان‏ ها و اكثر سرويس‏ هاى اينترنت از رمزنگارى اطلاعات استفاده مى ‏كنند و اين موضوع براى كشورهايى نظير ايران كه صرفا مصرف‏ كننده و مورد تهاجم در اين فضا هستند بسيار خطرناك است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام حکمت حکیمی فر شامگاه دیروز در جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهرستان بیجار که به منظور بررسی فرصت ها و تهدیدهای فضای مجازی برگزار شده بود، اظهار داشت: امروز فضاى مجازى، ويژگى‏ ها و مزايايى دارد كه آن ‏را براى تروريست‏ ها، اغتشاشگران و مجرمان جذاب مى ‏كند كه از اصلى ‏ترين اين ويژگى‏ ها مى ‏توان به «زيست مستعار و فضاى رمزشده و غيرقابل كنترل» اشاره كرد.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) بیجار گفت: بُعد بعدى، سياليت مرز در فضاى مجازى است به عبارت ديگر ويژگى فرامرزى بودن اين فضا امكانى را فراهم مى‏ كند تا كنشگران، تروريست‏ ها، اغتشاشگران و مجرمان فارغ از موانع و مرزهاى موجود در دنياى فيزيكى، مقاصد و اهداف خود را پيگيرى كنند.

این کارشناس حوزوی افزود: يكى از ابزارهاى مورد نياز و حياتى فرصت طلبان و فتنه گران، وسايل ارتباطى پيشرفته است كه از طريق اين وسايل، می ‏توانند در كوتاه‏ ترين زمان و با كمترين مشكل از وضعيت يكديگر آگاه شده و در كف ميدان، عمليات خرابكارانه خود را مديريت كنند.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) بیجار ادامه داد: فضاى مجازى، فتنه گران و دسیسه چینان را قادر ساخته با بهره‏ گيرى از انواع ابزارهاى ارتباطات الكترونيكى، مانند پيام ‏رسان ‏ها، شبكه‏ هاى اجتماعى، پست الكترونيكى و تالارهاى گفتگو به شكل مكتوب، صوتى و ويدئويى و به ‏صورت زنده با يكديگر ارتباط داشته باشند كه در فتنه ۸۸ توئيتر و فيس‏بوك ابزار اين ارتباط بودند و در فتنه ۹۶ تلگرام و اينستاگرام اين وظيفه را بر دوش داشتند.

وی با اشاره به اینکه امروز تقريبا تمام سرويس ‏هاى مبتنى بر اينترنت با رمزنگارى اطلاعات به فعاليت مى‏ پردازند، تاکید کرد: امروزه فضاى پيام‏ رسان‏ ها و اكثر سرويس‏ هاى اينترنت از رمزنگارى اطلاعات استفاده مى ‏كنند و اين موضوع براى كشورهايى نظير ايران كه صرفا مصرف‏ كننده و مورد تهاجم در اين فضا هستند بسيار خطرناك است، همين فضاى رمزشده، فضاى امنى براى فعاليت ضدانقلاب، منافقين، تروريست‏ ها و سرويس هاى اطلاعاتى غربى در كشور به‏ وجود آورده است.

حجت الاسلام حکیمی فر عنوان کرد: بايد متذكر شويم فضاى چت امن (secret chat) در پيام ‏رسان ‏ها از عمده‏ ترين راه‏ هاى ارتباطى خرابکاران و تروريست‏ ها براى برقرارى ارتباطى امن و غير قابل شنود است كه در حادثه حمله تروريستى داعش به تهران و اغتشاشات اخیر، شاهد اين موضوع بوديم كه تروريست‏ ها و اغتشاشگران در بستر تلگرام اقدام به مديريت صحنه عمليات كردند و حتى به آموزش بمب دست‏ ساز روى آوردند.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) بیجار گفت: ردپاى جريان نفوذ در اغتشاشات اخیر به‏ خوبى نمايان است و دفاع همه ‏جانبه آنان از تلگرام يعنى بستر امن شبكه ‏سازى، براندازى و اغتشاش مويد اين نكته است.

انتهای پیام

نظر شما