شناسهٔ خبر: 24178794 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

هدف علوم دفاعی قطع وابستگی و رسیدن به استقلال باشد

جانشین فرماندهی کل ارتش گفت: در نظام علمی و بنیه دفاعی باید سراغ علومی رویم که ما را از وابستگی خارج کند و به استقلال و عزت برساند.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی نیروی دریایی ارتش، امیر سرتیپ محمدحسین دادرس با اشاره به کشف روابط بین پدیده ها و اسرار خلقت اظهار داشت: باید به این پدیده ها به عنوان یک دریچه علمی توجه شود.
وی با بیان اینکه ۶۰۰ سال کتاب قانون بوعلی سینا در اروپا تدریس می شد ، افزود: علم ابوعلی سینا متاثر از علوم اکتسابی و علم حضوری است.
جانشین فرماندهی کل ارتش با بیان اینکه ایران و اسلام نقش بسزایی در علوم اروپا و نوزایی علوم در اروپا دارند ، گفت: متاسفانه علم در اروپا به انباشت سلاح به جنگ های جهانی تبدیل شده است.
وی افزود : علمی که توانست توانمندی های زیادی برای اروپا به بار آورد به دلیل دوربودن از اخلاق به جای آن که سعادت بشری را دامن زند به جنگ های جهانی و میلیون ها کشته روی آورد.
امیر دادرس تاکید کرد: علم باید ما را به منزل مقصود برساند و اگر همراه علم تذهیب و اخلاق نباشد، بجز برای نابودی بشر به خدمت هیچ کس درنخواهد آمد.
جانشین فرماندهی کل ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: اگرچه حرکت در مسیر علمی باید تابع قواعد علمی باشد اما در نظام علمی و بنیه دفاعی باید سراغ علمی رویم که ما را از وابستگی خارج کند و ما را به استقلال و عزت برساند.
وی افزود: علم باید نیاز امروز جامعه بشری و موضوعات نیز باید برگرفته از نیاز امروز جامعه باشد.
 

نظر شما