شناسهٔ خبر: 24178433 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خرداد | لینک خبر

آغاز ششمین جلسه دادگاه تجدیدنظر بقایی

صاحب‌خبر -
خرداد: ششمین جلسه دادگاه تجدیدنظر حمید بقایی در شعبه ٦٨ دادگاه تجدیدنظر استان تهران آغاز شد.

به گزارش خرداد به نقل از ایرنا، حمید بقایی درحالی امروز یکشنبه برای حضور در ششمین جلسه رسیدگی به اتهاماتش، وارد دادگاه تجدیدنظر استان تهران شد که وکیل مدافعش به گفته جوانفکر بدلیل فشردگی کار و بیماری حاصل از آن، نتوانست او را همراهی کند.
عبدالله پور وکیل حمید بقایی پیشتر در گفت و گو با دولت بهار با بیان اینکه روز چهارشنبه به همگان ثابت شد که دادگاه تجدیدنظر، بر خلاف اعلام اولیه، غیرعلنی و پشت درهای بسته برگزار می شود، اعلام کرد که موکلش از ابتدا اصرار به برگزاری دادگاه بدوی و تجدیدنظر به صورت علنی داشت اما متاسفانه این امکان از موکل بنده و افکار عمومی سلب شد و برای ممانعت از حضور رئیس جمهوری سابق کشور در دادگاه تجدیدنظر، کرکره های ساختمان را پایین آوردند.
وی افزود: ما به صورت شبانه روزی مشغول تهیه اسناد هستیم و حتی فرصت نگارش یک لایحه را هم پیدا نمی کنیم. با این وصف بنده ضمن پافشاری بر استعفا از وکالت جناب آقای حمید بقایی در این پرونده، به ایشان هم توصیه می کنم با توجه به از بین رفتن فرصت دفاع، از حضور در جلسات آتی دادگاه چشم پوشی کنند.
به گزرش ایرنا، محمود احمدی‌ نژاد و اسفندیار رحیم مشایی چهارشنبه گذشته برای حضور در دادگاه حمید بقایی مقابل دادگاه تجدیدنظر آمده بودند که به دلیل غیرعلنی بودن دادگاه، اجازه ورود به آنان داده نشد. رئیس دولت ‌های نهم و دهم روی پله های دادگاه تجدیدنظر دقایقی صحبت و سپس همراه با رحیم مشایی محل را ترک کرد.
دادگاه بدوی بقایی و حبیب الله جزءخراسانی در شعبه ١٠٥٧ دادسرای کارکنان دولت به ریاست قاضی حیدری در چهار جلسه غیرعلنی با عناوین اتهامی تصرف غیرمجاز، اختلاس و تبانی در معاملات دولتی به ترتیب در تاریخ های 27 و 30 مهر، 24 و 30 آبان امسال برگزار شد که متهمان پرونده فقط در دو جلسه نخست آن حضور یافتند و در بقیه زمان ها در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) بست نشسته بودند.
دادگاه بدوی اواخر آذرماه بقایی را در هر عنوان اتهامی به چندین سال حبس و جزای نقدی محکوم کرده اما جزییات حکم بطور دقیق اعلام نشده است.
بقایی پس از اتمام دومین جلسه دادگاه تجدیدنظرش در جمع خبرنگاران اعلام کرده بود که رئیس دادگاه قصد دارد جلسات را به صورت فشرده و سریع برگزار کند و این امر، فرصت دفاع حقوقی جامع، کافی و وافی را از او سلب می کند. با این حال، جلسات دادگاه تجدیدنظر تاکنون چهار بار برگزار شده است.
مهران عبدالله پور وکیل بقایی پیشتر اعلام کرده بود که طبق گفته رئیس دادگاه، جلسات به صورت علنی برگزار می شود اما روز دادگاه با وجود باز بودن درها، از حضور خبرنگاران ممانعت شد. البته غلامحسین محسنی اژه ای سخنگوی قوه قضاییه در یکصد و بیست و چهارمین نشست خبری خود گفت که وضع مشخصی در قانون برای علنی یا غیرعلنی بودن دادگاه تجدیدنظر پیش بینی نشده و رئیس رسیدگی کننده پرونده بقایی در شعبه تجدیدنظر، علنی بودن دادگاه را اعلام نکرده است. 

نظر شما