شناسهٔ خبر: 24178237 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

تجمع اعتراضی در لندن در مخالفت با سفر ولیعهد عربستان

ساکنان لندن در محکومیت سفر آتی ولیعهد عربستان به کشورشان با خودروهای خود در خیابان‌های این شهر توقف کردند و پلاکاردهایی در محکومیت جنایات جنگی ائتلاف عربی به رهبری عربستان در یمن برافراشتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری الجزیره، این اعتراض از سوی نهادهای حقوقی انگلیس  و در چارچوب فعالیت‌ها برای جلب توجه افکار عمومی انگلیس به سفر محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان به این کشور برگزار شد. این نهادهای حقوقی تاکید دارند که سفر بن سلمان به انگلیس به منزله تایید غیر مستقیم جنایات جنگی بن سلمان در یمن از سوی ترزا می، نخست وزیر انگلیس است.

حدود یک هفته قبل، لویئد راسل، عضو مجلس عوام انگلیس از حزب مخالف کارگران گفت: سفر بن سلمان به لندن در ماه آتی میلادی فرصتی برای مردم انگلیس است که موضعگیری خود نسبت به جنگ علیه یمن و قراردادهای مشکوک میان لندن و ریاض را ابراز کنند.

راسل افزود: حزب کارگران در راستای اجرای استانداردهای صادرات اسلحه که کابینه محافظه‌کار انگلیس به ریاست ترزا می آنگونه که باید آنها را اجرا نمی‌کند، عمل خواهد کرد.

امیلی تورنبری، وزیر خارجه دولت در سایه انگلیس از ترزا می خواسته بود از نفوذ دیپلماتیک این کشور برای دعوت از عربستان جهت توقف بمباران یمن استفاده کند.

تورنبری آنچه معامله "فرش قرمز" خوانده شده و پیش‌بینی می‌شود که در سفر بن سلمان به لندن و در دیدارهایش با نخست وزیر و چهره‌های عالی رتبه خاندان حاکم به او پیشنهاد شود را محکوم کرد.

همچنین او از کابینه انگلیس خواست درباره علت استقبال از سفر بن سلمان با وجود اتهامات بزرگی که در زمینه نقض قوانین بین‌المللی حقوق بشر در یمن متوجه نیروهای عربستانی است، توضیح دهد.

سایت میدل ایست انگلیس فاش کرد، سفر جنجال برانگیز بن سلمان که قرار بود ماه جاری میلادی انجام شود، به دلیل نگرانی‌ها از شکل‌گیری تظاهراتی در محکومیت این سفر از سوی فعالان حقوقی و عدم استقبال رسانه‌ها از این سفر، به هفتم مارس آتی موکول شد.

۱۷ تن از نمایندگان مجلس عوام انگلیس از احزاب مختلف پیشتر با امضای نامه‌ای از نخست وزیر این کشور خواستند که بن سلمان سفرش را با توجه به جنایات خطرناکش در عربستان و خارج آن لغو کند.

انتهای پیام

نظر شما