شناسهٔ خبر: 24178020 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

نهادهای متولی فرهنگ برای کاهش آسیب‌های اجتماعی به مناطق حاشیه‌ای ورود کنند

گروه اجتماعی - مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان با بیان اینکه ادارات و نهادهای متولی فرهنگ در مقوله مبارزه با آسیب‌های اجتماعی باید ورود کنند، گفت: سازمان تبلیغات نیز به عنوان یکی از متولیان فرهنگی به این مناطق ورود کرده و با برگزاری چندین کارگاه با همکاری آموزش و پرورش این هدف را دنبال کرده است.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام مختار کرمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: جدیدترین گام سازمان تبلیغات اسلامی با تمرکز بر مناطق حاشیه‌ای برداشته شده است.
وی با اعلام اینکه در کردستان 37 نفطه سکونت‌گاه غیررسمی به ما معرفی شده که قرار است مدیر فرهنگی در این مناطق استقرار یابد، افزود: در راستای مبارزه با آسیب‌های اجتماعی وزارت کشور، ارشاد، بسیج، امامان جمعه و سایر ادارات گسیل شده‌اند تا در کاهش این آسیب‌ها ورود پیدا کنند
مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان اعلام کرد: هرچند در سکونت‌گاه‌های غیررسمی از جمله نایسر اقداماتی صورت گرفته، اما باید گفت که در بسیاری از موارد نتیجه این اقدامات تنها در ارائه گزارش و آمار از جانب نهادهای ذیربط خلاصه شده است.
وی با ذکر اینکه در این گزارش‌ها به مناطق حاشیه‌ای و غیررسمی توهین می‌شود، بیان کرد: هر کسی که در مناطق غیررسمی زندگی می‌کند، نباید مورد کم‌لطفی قرار گیرد.
حجت‌الاسلام کرمی دلیل تأکید بر این گفته را حضور هفت مسجد در نایسر، زندگی حافظان قرآن و انسان‌های فرهیخته و تحصیل‌کرده در این مناطق دانست و بیان کرد: باید به جای دیدن نقاط ضعف و موارد منفی بر موارد مثبت و سازنده این مناطق تمرکز و آنها را تقویت کرد.
وی با اشاره به اینکه مسئولان باید در حوزه مناطق حاشیه‌ای عمل را جایگزین شعار، ادعا و مطالعات صوری کنند، اعلام کرد: لازمه اجرایی شدن این هدف این است که در این مکان‌ها باید مستقر شد چرا که از دور و پشت میز نمی‌توان برای مشکلات این مناطق تب و گریه کرد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان با بیان اینکه ادارات و نهادهای متولی فرهنگ در مقوله مبارزه با آسیب‌های اجتماعی باید ورود کنند، عنوان کرد: سازمان تبلیغات نیز به عنوان یکی از متولیان فرهنگی به این مناطق ورود کرده و با برگزاری چندین کارگاه با همکاری آموزش و پرورش این هدف را دنبال کرده است.
وی با اعلام اینکه در گام بعد و پس از برگزاری اردو کانون فرهنگی تبلیغی در نایسر ایجاد خواهد شد، افزود: این کانون فرهنگی با تلاش برای به پای کار کشیدن سازمان‌های مردم نهاد فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان در پایان یادآور شد: امید است با مشارکت خود ساکنان این مناطق گامی بزرگ را در راستای مبارزه با معضلات اجتماعی برداشت و برنامه‌هایی را هم شأن ساکنان این مناطق برگزار کرد.
انتهای پیام

نظر شما