شناسهٔ خبر: 24177913 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

دلیل حضور یک مربی ووشو در کنار کی‌روش مشخص شد/ ناک اوت به سبک مرد پرتغالی!

دوران تمرینات ساده در فوتبال مدت‌هاست که به سر آمده و حالا تمرینات ساده جای خود را به جی‌پی‌اس، هلی‌شات‌ها و پیشرفته‌ترین امکانات و تجهیزات تمرینی داده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، برخی از مربیان برای بالا بردن بازدهی تمرینات تیم خود فقط به تکنولوژی دل نمی‌بندند و سعی می‌کنند از نیروهای انسانی هم به بهترین شکل ممکن بهره ببرند. در دنیای فوتبال یکی از اقداماتی که این روزها صورت می‌گیرد اضافه کردن مربیان دیگر رشته‌ها به کادر فنی است. خیلی از مربیان بزرگ دنیای فوتبال به این نتیجه رسیده‌اند که مربیان غیر فوتبالی می‌توانند با کار کردن روی فوتبالیست‌ها بازدهی آن‌ها در مستطیل سبز را بالا ببرند؛ اقدامی که در تیم ملی فوتبال کشورمان هم با درخواست کارلوس کی‌روش صورت گرفت و حسین اوجاقی، سرمربی تیم ملی ووشوی ایران به کادر فنی تیم ملی فوتبال اضافه شد.

البته پیش‌تر هم شاهد حضور رزمی‌کاران در تیم ملی فوتبال ایران بوده‌ایم. 4 سال قبل درست در روزهایی که تیم ملی فوتبال خود را برای جام جهانی 2018 روسیه آماده می‌کرد، حضور یک مربی کیک‌بوکسینگ در کادر فنی تیم ملی سر و صدای زیادی به پا کرد و مهدی صفایی قهرمان سابق کیک‌بوکسینگ ایران که گاها نقش بادیگارد را هم اجرا کرده بود با نظر کی‌روش به کادر فنی تیم ملی اضافه شد. مسلما کی‌روش مثل 4 سال قبل اعتقاد دارد که کار کردن بازیکنان در کنار یک مربی رزمی برای ایجاد روحیه جنگندگی، بالا بردن عکس‌العمل‌ها و توانایی بازیکنان می‌تواند بسیار موثر باشد.

مسلما کی‌روش قصد دارد با حضور اوجاقی و تمرینات ویژه این رزمی‌کار روحیه جنگندگی را به تک تک بازیکنانش تزریق کند و از این جنگندگی به عنوان برگ برنده در جام جهانی بهره ببرد؛ برگ برنده ای که شاید بتواند راهی برای ناک اوت کردن رقبا باشد. با این مقدمه کوتاه و به بهانه حضور اوجاقی در تیم ملی فوتبال قصد داریم نگاهی داشته باشیم به حضور مربیان رشته‌های غیر فوتبالی در دنیای حرفه‌ای فوتبال.


 مربی شائولین در آرسنال
باشگاه آرسنال با هدف بالا بردن روحیه جنگندگی بازیکنان این تیم از یک مربی حرفه‌ای شائولین در تمرینات آماده‌سازی پیش از آغاز فصل این تیم استفاده کرد. جالب است بدانید مربی شائولین استخدام‌شده توسط باشگاه آرسنال حاضر نشد با لباس‌های تمرین باشگاه به آرسنالی‌ها تمرین و آموزش بدهد و به درخواست او یک روزه از چین برای توپچی‌ها لباس‌های مخصوص کاتا شائولین ارسال شد.


 تمرینات بسکتبالی منچستری‌ها
سر الکس فرگوسن سرمربی اسبق منچستریونایتد برای بالا بردن توان بازیکنان خود در نبردهای هوایی 3 فصل از یک مربی حرفه‌ای بسکتبال در کادر فنی خود بهره برد. به اعتقاد فرگوسن حضور بسکتبالیست سابق تیم ملی بسکتبال اسکاتلند توانسته بود توانایی بازیکنانش در نبردهای هوایی را به طرز قابل توجهی بالا ببرد.


 اوسین بولت در دورتموند
اوسین بولت تاکنون در چندین مقطع در تمرینات دورتموند حاضر شده تا به بازیکنان این تیم در بالا بردن سرعت و نحوه صحیح استارت‌های انفجاری کمک کند.


 تیراندازی در مونیخ!
یورگن کلینزمن هم از آن مربیانی است که بستن یک کادر فنی قوی را مهمترین راه برای رسیدن به موفقیت می‌داند. او در زمان حضورش در بایرن از مسئولین این تیم خواست تا مربی تیراندازی با کمان تیم ملی آلمان را برای 3 ماه استخدام کنند. هدف کلینزمن برای این کار بالا بردن قدرت تمرکز بازیکنانش بود.


 پورتو و مربی ووشو
رئیس فدراسیون ووشوی پرتغال در مقطعی با تیم فوتبال پورتو همکاری می‌کرد و بعد از آن نیز با حضور یک مربی پرتغالی در تیم فوتبال شانگ‌های چین به این تیم رفت.


 مربی شنا در مستطیل سبز
تمرینات اینتروال یا متناوب، شامل مراحل تمرین و استراحت به طور متناوب است. مربیان شنا و شناگران تخصص خاصی در این نوع تمرینات دارند و در سال 2014 یوآخیم لو سرمربی تیم ملی آلمان برای طراحی چنین تمرینات از مربی تیم ملی شنای آلمان دعوت به همکاری کرد.

نظر شما