شناسهٔ خبر: 24177731 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیرکل اوقاف استان تهران در پاسخ به شبستان:

امروز شاهد جهش وقف در مسائل علمی، پژوهشی و تحقیقاتی هستیم

خبرگزاری شبستان: حجت الاسلام محمد زاده گفت: امروز سامانه اوقاف تمام جزئیات را در خصوص وقف به نمایش می‌گذارد، این موضوع نشان می‌دهد که مردم به سازمان اوقاف اعتماد دارند که وقف خود را در سازمان اوقاف ثبت و ضبط می‌کنند و این خود یک رویش است.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا محمدزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان، در خصوص بحث اعتمادسازی از سوی سازمان اوقاف و ضعف در این امر گفت: این حرف درست نیست، ما تا سال 89 و 90 شاهد ثبت 200وقف به صورت رسمی در کشور بودیم، اما امروز خوشبختانه شاهد ثبت دوهزار وقف در سال هستیم.

وی ادامه داد: امروز سامانه اوقاف تمام جزئیات را در خصوص وقف برای بازدیدکنندگان به نمایش می‌گذارد، این موضوع نشان می‌دهد که مردم به سازمان اوقاف اعتماد دارند که وقف خود را در سازمان اوقاف ثبت و ضبط می‌کنند و این خود یک رویش است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران با اشاره به درآمدهای سازمان اوقاف تاکید کرد: امروز وقف کار اقتصادی زیادی انجام می‌دهد که تمام سندهای آن به درستی ثبت می‌شود، ما از سال91 تا امسال با وجود اینکه بخشی از مدیریت وقف‌ها به بخش خصوصی واگذار شده است ما 300درصد رشد داشتیم پس این نشان می‌دهد که اعتماد جلب شده است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدزاده یادآور شد: در امامزادگان و بقاع متبرکه در بخش نذورات نیز اعتمادسازی وجود دارد، امروز 180هزار متر مربع بنا در اماکن مقدس داریم که با پول مردم در حال ساخت و ساز است، بنابراین این اتفاقات نشانگر رشد اعتماد مردم به سازمان اوقاف است.

وی در خصوص میزان بیشترین وقف در سازمان اوقاف تصریح کرد: وقف‌ها زیادی داریم که بیش از همه در آن نیات واقفین اجرایی شده است اما امروز یک جهش خوب در مسائل علمی، پژوهشی و تحقیقاتی داریم، مردم نیز نسبت به نیازی که در جامعه احساس می‌کنند به سمت یک وقف حرکت می‌کنند، روزی در کشور ما نیاز به ساخت مدرسه احساس شد و شاهد بودیم که خیرین مدرسه ساز چندین هزار مدرسه را در کشور ساختند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران ابراز داشت: روزگاری بعد از مدرسه ما نیاز به تجهیز بیمارستان را ضرورت دیدیم و خیرین سلامت هزاران تخت را برای بیمارستان‌ها تجهیز کردند، از سوی دیگر در برهه‌ای از زمان در خوابگاه دانشجویی دچار مشکل بودیم که خیرین هزاران متر مربع خوابگاه را ساختند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدزاده تصریح کرد: امروز ما در نظامی زندگی می‌کنیم که محله‌های ما نیاز به حسینیه و مساجد دارند و خیرین هم براساس همان نیازها شروع به وقف می‌کنند و این نیست که خیرین فقط به دنبال ساخت مدرسه یا بیمارستان باشند.

وی در پایان گفت: متاسفانه ما در برخی موارد هم کار خیر را بد تعریف کردیم، علت این امر هم این است که ما برای مثال ساخت دانشگاه را کار خیر نمی‌دانیم، این در حالی است که بسیاری از دانشگاه‌ها و بیمارستان‌های ما وقف است، در همین شهر تهران بیش از 50درصد درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها مربوط به وقف است.

نظر شما