شناسهٔ خبر: 24177385 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

برگزاری مراسم عزاداری شهادت حضرت فاطمه (س) در کانون های مساجد قزوین

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین از برگزاری مراسم سوگواری و عزاداری شهادت حضرت زهرا (س) در کانون های مساجد استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام علی رمضانی در گفتگو با خبرنگار شبستان در قزوین بیان کرد: مراسم عزاداری و سوگواری ایام شهادت حضرت زهرا (س) در کانون های فرهنگی هنری مساجد قزوین برگزار می شود.

 

وی ادامه داد:  این مراسم ها در شب و روز شهادت حضرت زهرا (س) با رویکرد ترویج فرهنگ فاطمی و تبیین سیره و روش زندگی این بانوی بزرگوار برگزار می شود و کانون های فرهنگی هنری مساجد استان در برگزاری این برنامه در کنار عزاداری برای این بانوی گرامی اسلام به دنبال ترویج سیره و روش زندگی اهل بیت (ع) و ارزش های دینی هستند.

 

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین اضافه کرد: بیشترین مخاطب کانون های مساجد، جوانان هستند از همین رو حضرت زهرا (س) می تواند به عنوان بهترین الگو به این قشر معرفی شود و باید از شخصیت اهل بیت (ع) برای معرفی بهترین الگو به نسل امروز بهره برد.

 

وی خاطر نشان کرد: حضرت زهرا (س) پیوند دهنده نبوت و امامت بودند و باید ابعاد شخصیتی این بانوی بزرگوار اسلام به جوانان و نوجوانان شناسانده شود چراکه سبک زندگی حضرت فاطمه (س) برای همه ما راهگشا خواهد بود.

 

حجت الاسلام رمضانی یادآور شد: کانون های فرهنگی هنری مساجد استان در کنار برگزاری مراسم عزاداری، برنامه های دیگری نظیر برگزرای نمایشگاه و مسابقات کتابخوانی و غیره دارند که امیدواریم با برگزاری این برنامه ها گامی هرچند کوچک در ترویج فرهنگ فاطمی برداریم.

 

نظر شما