شناسهٔ خبر: 24177206 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

فتاحیان: سایپا و امیدیه از شرایط داوری راضی بودند/ تیم‌ها باید جنبه برد و باخت داشته باشند

دبیر فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو گفت: تیم‌های سایپا و نفت امیدیه از شرایط داوری دیدارشان رضایت داشتند.

صاحب‌خبر -

فرید فتاحیان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درمورد حواشی دیدار تیم‌های نفت امیدیه و سایپا اظهار داشت: در استخر آزادی و 9 دی تهران چون سکوی تماشاگران با استخر فاصله دارد حاشیه خاصی ایجاد نمی‌‌شود، اما شهرهای دیگر شرایط کمی فرق می‌کند و فاصله‌ جایگاه تماشاگران با استخر بسیار کم است.

وی ادامه داد: واترپلو یک رشته جنجالی است که زد و خورد در آن امری طبیعی است. امکان دارد گاهی تماشاگری هم با رفتار خود موجب تحریک بازیکنان شود. در این رشته درگیری زیاد است و حدود دو سوم از بدن ورزشکاران هم زیر است؛ با توجه به اینکه یک طرف استخر در امیدیه سکوی داوری هم ندارد، داور کار سختی برای کنترل بازی دارد.

دبیر فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو خاطرنشان کرد: در گزارشی که از این بازی به دست ما رسیده مشکل خاصی ذکر نشده است. ظاهراً تعدادی از تماشاگران سایپا در حال تشویق تیم خود بودند که ناگهان درگیری بین آنها و تماشاگران میزبان رخ می‌دهد. داور بازی با دیدن این درگیری‌ها بازی را متوقف می‌کند و ماموران انتظامی، کادر اجرایی و حراست وارد ماجرا می‌شوند و خیلی زود همه چیز به حالت عادی بازمی‌گردد.

فتاحیان افزود: در تمام رشته‌ها از جمله فوتبال هم تماشاگران به شدت تیم محبوب خود را تشویق می‌کنند؛ حتی ممکن است گاهی فحاشی هم بکنند، اما چون فاصله سکوها با بازیکنان و مربیان زیاد است اتفاقی رخ نمی‌دهد. مربیان ما هم باید حرفه‌ای شوند و شرایط حرفه‌ای را یاد بگیرند. امکان دارد بین چندین تماشاگر یک نفر هم فحاشی کند، اما نباید بخاطر آن همه چیز را زیرسوال برد. فکر می‌کنم بازی در امیدیه کاملاً درست و منطقی پیش رفت و باید بپذیریم که برد و باخت بخشی از ورزش است و همه باید جنبه برد و باخت داشته باشند. اینکه تیم بازنده به دنبال توجیه شکست باشد امری طبیعی است. 

انتهای پیام/ک

نظر شما