شناسهٔ خبر: 24176876 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنو | لینک خبر

قاتلان فوتبالیست ملی پوش پای میز محاکمه +عکس

صاحب‌خبر -

پرونده ای از 15 مرداد سال 92 و با گزارش ناپدید شدن فوتبالیست 22 ساله‌ای به کلانتری 133 شهرزیبا تحت رسیدگی قرار گرفت.

 

ناپدید شدن فوتبالیست تیم سایپا

ماجرا به این شرح است که پدر فوتبالیست فوق، با ارائه گزارش در خصوص ناپدید شدن پسر 22 ساله اش به نام "امید" کلانتری 133 شهرزیبا، به بیان این توضیحات پرداخت.

 

وی با اشاره به اینکه «امید» یکی از بازیکنان تیم سایپا بود، اظهار کرد: پسرم با خودروی پراید سفیدرنگش از خانه خارج شده بود اما چند ساعت بعد مردی ناشناس به تلفن همراهم زنگ زد و برای آزادی‌ او از من واریز مبلغ 10 میلیون تومان به شماره حسابی که اعلام کرد را درخواست کرد.

 

پدر امید اینطور ادامه داد: در آن شرایط تنها به فکر نجات دادن جان پسرم بودم و مبلغ درخواستی فردی که با من تماس گرفته بود را به حسابش واریز کردم، اما تاکنون خبری از پسرم نشده است. پسرم امید به طور همزمان هم دانشجو و هم بازیکن تیم ملی فوتبال امید است و همزمان در تیم جوانان باشگاه سایپا نیز بازی می‌کند.»

 

شکنجه فوتبالیست جوان و کشف جسدش درون چاه

پدر فوتبالیست جوان در ادامه تحقیق صدای ضبط‌ شده‌ای از ربایندگان و همچنین شماره حسابی را که برای آنان پول واریز کرده بود را به  کارآگاهان ارائه داد. تحقیق و تفحص تخصصی مأموران برای یافتن پسر جوان ادامه داشت تا اینکه جسد او را در  16 مرداد همان سال (سال 92) در محله خاوران و در حالی که عاملان جنایت پیکر او را درون چاهی انداخته بودند، کشف شد.

 

در ادامه جستجوی مأموران خودروی پسر جوان در حالی پیدا کردند که لکه‌های خون روی آن به چشم می‌خورد و همچنین در بررسی‌های مقدماتی جسد، نشان از شکنجه‌ وحشتناک مقتول پیش از قتل به چشم می خورد.

 

به این ترتیب تحقیقات گسترده برای دستگیری عاملان جنایت آغاز شد تا بالاخره مأموران به ردپای یک مرد افغان در این جنایت دست پیدا کردند و این فرد همان کسی بود که 10 میلیون تومان به حسابش واریز شده بود.

 

مرد افغان پس ازدستگیری مدعی شد فردی به‌نام عبدالله شماره کارتش را گرفته و او پول را به حسابی در افغانستان منتقل کرده است. عبدالله تنها سرنخی بود که پلیس را به متهمان این جنایت شوم می‌رساند. بنابراین پس از بررسی سوابق این مرد مشخص شد عبدالله یکی از مجرمان سابقه‌دار و حرفه‌ای در زمینه ارتکاب جرایم مختلف از جمله شرارت، سرقت مسلحانه و زورگیری است.

 

با ادامه تحقیقات کارآگاهان مشخص شد که متهم همزمان با دریافت پول از ایران متواری شده و همین موضوع نشان می‌داد که مرد افغان در شکنجه‌ مرگبار فوتبالیست جوان نقش داشته است.

 

قتل‌ عتیقه فروش‌ها و ردپای قتل فوتبالیست جوان

در حالی که بررسی‌ها برای شناسایی عاملان قتل پسر جوان فوتبالیست 22 ساله همچنان ادامه داشت، 28 آبان ماه سال 94، گزارش جنایت دیگری در یکی از مجتمع‌های تجاری واقع در خیابان شریعتی شمالی در شهر تهران به پلیس گزارش شد.

 

تیم بررسی بلافاصله پس از گزارش در صحنه وقوع جرم حاضر شده و با جسد بی جان مرد 45 ساله‌ای به نام جمشید که در محل کارش به قتل رسیده بود روبرو شدند.

 

شواهد صحنه جنایت  نشان می‌داد که جمشید در جریان معامله سکه‌های عتیقه با چند مرد افغان به قتل رسیده است؛ اما او تنها قربانی نبود چرا که 30 دی ماه سال 94  نیز جنایت مشابهی در خیابان پاسداران به پلیس اعلام شد و این‌بار مرد 40 ساله‌ای به نام «مجید» که به همراه یکی از بستگانش به‌نام «مهدی» برای خرید سکه‌های عتیقه به ارزش 120‌میلیون تومان به دیدار افرادی رفته بود، مورد حمله قرار گرفته و سرانجام توسط آنان به قتل رسید.

 

سه جنایت با هدستی مردان افغان

با وقوع دو جنایت فوق و قتل دو عتیقه فروش، این احتمال از سوی کارآگاهان جنایی تهران قوت گرفت که هر دو قتل به دست اعضای یک باند صورت پذیرفته است.

 

با بررسی تصاویر  دوربین‌های مداربسته توسط کارآگاهان در محل قتل دو عتیقه فروش، تصویر عبدالله- متهم فراری پرونده قتل فوتبالیست جوان، به دست آمد و کارآگاهان پرونده های فوق به این نتیجه رسیدند که قاتلان دو عتیقه فروش، همان افرادی هستند که "امید" فوتبالیست جوان 22 ساله را هم به قتل رسانده‌ بودند.

 

سرنخ های تازه یافته های پلیس را به کشف نشانه های جدیدی  رساند و کارآگاهان توانستند متهم دیگری را به نام «شکرالله» در این پرونده شناسایی کنند که تا چندی قبل در شرکت «مجید» یکی از عتیقه فروش‌های به قتل رسیده مشغول به کار بوده است.

 

همزمان با شناسایی هویت دو مرد افغان جنایتکار، عملیات پلیس برای پیدا کردن نشانه ای از متهمان و دستگیری آن ها آغاز شد و سرانجام، در عملیاتی ویژه، دو متهم شناسایی و بازداشت شدند و سومین متهم به هنگام فرار با شلیک مأموران از پای درآمد.

 

اعتراف به قتل‌ عتیقه فروش ها و انکار قتل فوتبالیست

متهمان فوق پس از دستگیری به‌سرقت‌های مرگبار خود و قتل دو عتیقه فروش با سرکردگی عبدالله اعتراف کردند اما قتل فوتبالیست جوان را انکار کردند.

 

تحقیقات صورت گرفته از طرف بازپرس شعبه هفتم دادسرای امور جنایی تهران، از راز بزرگ این انکار پرده برداشت و سرانجام مشخص شد که صدای مردی که با پدر امید تماس گرفته و او نیز صدا را ضبط کرده و در اختیار پلیس قرار داده است متعلق به عبدالله، عامل ارتکاب قتل فوتبالیست جوان است.

 

پس از بررسی های نهایی مشخص شد که 10 میلیون تومان پولی را که عوامل قتل از پدر فوتبالیست جوان درخواست کرده بودند، سرانجام پس از چندین بار جابجایی به حسابی به نام عبدالله، مرد افغان واریز شده بود. همه این سرنخ ها از همراهی عبدالله و  دیگر همدستانش در قتل پسر فوتبالیست خبر می دهند.

 

به این ترتیب با پایان تحقیقات بازپرس بخشوده از شعبه هفتم دادسرای امور جنایی تهران، برای چهار متهم افغان، به اتهام قتل فوتبالیست جوان و دو مرد عتیقه فروش و پنجمین متهم به خاطر ضرب و جرح قربانیان صدور جلب به دادرسی صادر کرد. متهمان فوق پرونده به زودی در دادگاه کیفری استان تهران بررسی خواهد شد  و متهمان پای میز محاکمه خواهند رفت.

 

نظر شما