شناسهٔ خبر: 24176331 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: شفا آنلاین | لینک خبر

درباره صافی کف پا بیشتر بدانید

صافی کف پا میتواند منجر به بروز عوارضی نظیر بروز التهاب در رباطهای کف پا، التهاب زردپی آشیل و زردپی ماهیچه پشتی استخوان درشت نی، شکستگیهای فشاری در اندام تحتانی وایجاد بافتهای مرده پوستی نابجا شود.

صاحب‌خبر -
شفا آنلاین.سلامت>کف پای صاف عارضه ای است که در آن بیماران فاقد قوسهای استاندارد درکف پا هستند. قوسهای موجود در کف پا نیروهایی که از طرف زمین به بدن اعمال میشود را کاهش داده و اجازه ورود به همه نیروهای وارده را به بدن نمیدهند اما در افراد با کف پای صاف میزان زیادی این نیروها به دلیل فقدان قوس پا به سمت بدن اعمال شده و در دراز مدت میتواند منجر به بروز عوارض زنجیره وار در تمام مفاصل بدن خصوصاً ستون فقرات گردد.

به گزارش شفا آنلاین:مشکل صافی کف پا، عموماً مادرزادی بوده و به نام نرمی مفاصل نیز معروف است. نرمی مفصل یا ligamentum laxity در ناحیه کف پا سبب میشود که قوس کف پا در هنگام ایستادن بر روی پا از بین برود؛ همچنین تشکیل نشدن کامل یک یا دو استخوان در ناحیه مچ و کف پا یا چسبیدن آنها به یکدیگر به صورت مادرزادی نیز در تشکیل نشدن قوس کف پا مؤثر است. به این نوع صافی کف پا، صافی انعطافپذیر یا flexible میگویند.

عوارض
صافی کف پا میتواند منجر به بروز عوارضی نظیر بروز التهاب در رباطهای کف پا، التهاب زردپی آشیل و زردپی ماهیچه پشتی استخوان درشت نی، شکستگیهای فشاری در اندام تحتانی وایجاد بافتهای مرده پوستی نابجا شود. از آنجایی که صافی کف پا برروی نحوه قرار گیری سایر استخوانهای بدن نیز اثر میگذارد میتواند منجر به بروز درد در مچ پا، زانوها و لگن شود.

پزشک انلاین
مرتضی شریفی [ فیزیوتراپیست ]

نظر شما