شناسهٔ خبر: 24176041 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شرق | لینک خبر

حادثه‌ها

صاحب‌خبر -

یافتن کوهنوردان پس از 15 ساعت
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: بعد از 15 ساعت تلاش تیم امداد کوهستان، خوشبختانه کوهنوردان زنجانی پیدا شدند. «شهرام میرزایی» اظهار کرد: هم‌اکنون به‌جز یک‌ نفر از کوهنوردان که بر اثر سانحه ریزش کوه فوت کرده است، شش نفر از کوهنوردان در روستای جورجگان منطقه طارم اسکان داده شده‌اند و هشت نفر مابقی نیز در مسیر روستای جورجگان هستند و توسط تیم امداد کوهستانی هلال‌احمر استان به سمت این روستا هدایت می‌شوند. این مسئول با تأکید بر اینکه بلافاصله پس از دریافت خبر مفقودشدن تیم توسط اعضای خانواده یکی از کوهنوردان، سه تیم امداد کوهستان از هلال‌احمر طارم و دو تیم از هلال‌احمر زنجان به منطقه اعزام شدند، ادامه داد: ساعت شش صبح جمعه و با وجود مه غلیظ، 15 نفر از تیم پیش‌کسوتان کوهنورد زنجان که بین 45 تا 70 سال سن دارند، راهی مناطق تهم و طارم شدند و ساعت 17:15 اعضای خانواده یکی از آنها با مرکز EOC هلال‌احمر تماس گرفت و اذعان کرد که ارتباط تلفنی با این تیم قطع شده است. وی افزود: بلافاصله تیم‌های امداد و نجات کوهستان به منطقه اعزام شدند و پس از جست‌وجوهای اولیه مشخص شد که ارتباط خانواده‌ها با تیم برقرار شده است. اما دوباره از ساعت 21 جمعه ارتباط با تیم قطع شد و پس از 15 ساعت تلاش و بررسی BTS (ارتباط‌های تلفنی) مشخص شد که تعدادی از کوهنوردان در مسیر روستای جورجگان هستند. میرزایی تصریح کرد: هم‌اکنون وضعیت جسمی 14 نفر از آنها مساعد است و اعضا پس از امدادرسانی به زنجان منتقل خواهند شد. یک نفر از اعضای تیم نیز متأسفانه بر اثر سانحه فوت کرده است.

مرگ 2 برادر در آتش‌سوزی
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی رفسنجان از جان‌باختن دو برادر جوان در این شهر بر اثر آتش‌سوزی خبر داد. علی رمضانی‌نژاد گفت: در ساعت 20:02 جمعه آتش‌سوزی در یک باب قهوه‌خانه سنتی روبه‌روی پمپ‌ بنزین در ابتدای محور زرند رخ داد که دو قربانی به همراه داشت. وی افزود: با اعلام گزارش مردمی سه دستگاه ماشین آتش‌نشانی به همراه 12 نیروی آتش‌نشان در محل حادثه حاضر شدند تا توانستند آتش مهیب را مهار کنند اما متأسفانه دو برادر جان خود را در این آتش‌سوزی از دست داده بودند. رمضانی‌نژاد با اشاره به اینکه علت حادثه در دست بررسی است، پیرامون ایمنی در جهت پیشگیری از وقوع آتش‌سوزی توصیه کرد: کپسول آتش‌نشانی مناسبی در محل کار داشته باشید و در مورد نحوه استفاده از آن آموزش ببینید؛ ضمن اینکه از انباشتن مواد آتش‌زا در نزدیکي منابع حرارتی خودداری کنید. همچنین رئیس مرکز هدایت و عملیات بحران سازمان اورژانس رفسنجان هم در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این آتش‌سوزی به حدی مهیب بوده که متأسفانه با حضور عوامل اورژانس و دو دستگاه آمبولانس نتوانستیم کاری برای احیای این دو جوان انجام دهیم. سیدمحسن مرتضوی افزود: در این حادثه دو برادر 20 و 23 ساله به علت شدت جراحات ناشی از سوختگی در دم جان باختند.

مرگ شرور مسلح در درگیری با پلیس
شرور مسلح و عامل تیراندازی به سمت مردم در زاهدان در درگیری با تکاوران پلیس به هلاکت رسید و سه همدست وی نیز دستگیر شدند. سردار محمد قنبری فرمانده انتظامی سیستان‌وبلوچستان اظهار كرد: مأموران انتظامی شهرستان زاهدان در پی کسب خبری مبنی بر تیراندازی به سمت مردم در شهر زاهدان و مجروح‌شدن چهار نفر از شهروندان در این حادثه، بررسی موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند. وی افزود: مأموران پلیس پس از شناسایی محل اختفای این شرور مسلح در یکی از محله‌های زاهدان، این منطقه را محاصره کردند که فرد مذکور به محض مشاهده یگان‌های عملیاتی پلیس با مأموران درگیر شد. وی ادامه داد: در این درگیری مسلحانه شرور مسلح به هلاکت رسید و سه همدست وی نیز دستگیر شدند. فرمانده انتظامی سیستان‌وبلوچستان گفت: این شرور مسلح به همراه سایر همدستانش به دلیل ایجاد رعب و وحشت در بین شهروندان و حمل و نگهداری سلاح و درگیری با مأموران پلیس تحت تعقیب بودند.

تعقیب و گریز ۲۵کیلومتری برای دستگیری سارقان خودرو
سارقان خودرو پس از تعقیب و گریزي ۲۵کیلومتری توسط پلیس و تصادف با خودروهای عبوری دستگیر شدند. سرهنگ حسین فاضلی رئیس کلانتری تهرانسر با اعلام خبر فوق اظهار كرد: مأموران کلانتری در تهرانسر به یک دستگاه خودروی نیسان مشکوک شدند که پس از بررسی مشخص شد خودرو سرقتی است. رئیس کلانتری تهرانسر تصریح کرد: با وجود اخطار ایست و تیراندازی، راننده به‌طور دیوانه‌وار مسیر بزرگراه فتح به سمت کرج را طی کرد که پس از تعقیب و گریزي 25کیلومتری در ورودی کرج، خودروی نیسان با دو دستگاه خودروی پراید برخورد کرد که سه سرنشین آن مصدوم شدند. وی خاطرنشان کرد: به دنبال این تصادف سارقان دستگیر شدند.

برچسب‌ها:

نظر شما