شناسهٔ خبر: 24176023 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شرق | لینک خبر

خبر

صاحب‌خبر -

«فدرر» مسن‌ترین مرد شماره یک تنیس جهان شد
راجر فدرر سوئیسی جمعه‌شب با صعود به دور نیمه‌نهایی مسابقات تنیس روتردام، به صدر جدول رنکینگ تنیس جهان رسید. به‌ گزارش ‌ایسنا ‌و ‌به نقل از یورو ‌اسپورت، فدرر در مسابقات تنیس در روتردام توانست با شکست‌دادن رابین هاس به دور نیمه‌نهایی این بازی‌ها راه یابد. به این شکل با امتیازی که او با این برد به دست آورد، به صدر جدول رنکینگ تنیس جهان صعود کرد. فدرر ۳۶ساله درحال‌‌حاضر مسن‌ترین تنیسور شماره یک جهان به‌شمار می‌رود. او ماه گذشته در مسابقات اپن استرالیا بیستمین قهرمانی گرند اسلم خود را به دست آورد. پیش از این، آندره آغاسی در سال ۲۰۰۳ در ۳۳سالگی به اين رنکینگ جهاني رسیده بود. فدرر نخستین‌بار در سال ۲۰۰۴؛ یعنی ۱۴ سال پیش، در ۲۲سالگی مرد شماره یک تنیس شد. او درحال‌‌حاضر رکورد ۳۰۲ هفته‌ باقی‌‌ماندن در رنک جهان را دارد. 

جزئیات دعوت شمسایی به تیم ملی فوتسال
فدراسیون فوتبال در نظر دارد برای دعوت مجدد وحید شمسایی به تیم ملی فوتسال، چهار دیدار در اسفند امسال و اردیبهشت سال آینده برگزار کند. به‌ گزارش ‌ایسنا، در یک سال گذشته صحبت‌های زیادی مبنی بر بازگشت وحید شمسایی برای ارتقای رکورد گل‌زنی در فوتسال ‌ملی و فاصله‌گرفتن از فالکائو، ستاره فوتسال برزیل، مطرح شد. حدود یک ماه پیش بود که فالکائو پس از بازگشت دوباره به تیم فوتسال برزیل، توانست رکورد ۳۹۲ گل وحید شمسایی را بشکند و با فاصله چهار گل بیشتر، آقای گل فوتسال دنیا شود. در جلسه‌ای که در فدراسیون فوتبال با حضور مهدی تاج برگزار شده است، مسئولان فدراسیون فوتبال تصمیم گرفتند با برگزاری دو دیدار در اسفند و دو دیدار در اردیبهشت سال آینده، از وحید شمسایی برای حضور در تیم‌ ‌ملی فوتسال دعوت شود. درحال‌‌حاضر با تیم‌هایی مانند قطر، دانمارک، فیلیپین، تاجیکستان و... مذاکره شده تا در ایران برای برگزاری دیدار دوستانه حضور پیدا کنند. فدراسیون فوتبال در تلاش است هزینه برگزاری این دیدارها را از طریق حق پخش و گرفتن تبلیغات تأمین کند. 

 ادامه اقدامات برای جلوگیری از حذف وزنه‌برداری از  المپیک
فدراسیون جهانی وزنه‌برداری در جمهوری آذربایجان که جزء 9 کشور تعلیق‌شده از مسابقه‌های بین‌المللی است، سمینار ضددوپینگ برگزار کرد. به گزارش ایسنا و به ‌نقل از Inside the games، فدراسیون جهانی وزنه‌برداری برای اینکه جایگاه ورزش وزنه‌برداری در المپیک 2024 پاریس تثبیت و رضایت کمیته بین‌المللی المپیک کسب شود، در کشور جمهوری آذربایجان سمینار ضددوپینگ برگزار کرد. جمهوری آذربایجان یکی از 9 کشوری است که به دلیل دوپینگ بیش از حد، به مدت یک سال تعلیق شده است. همه این 9 کشور در 49 مورد دوپینگ مثبتی که به‌تازگی مشخص شدند، بیش از سه دوپینگ داشتند. کشورهای دیگری که از سوی فدراسیون جهانی تعلیق شده‌اند، عبارت‌اند از: روسیه، قزاقستان، ارمنستان، اوکراین، بلاروس، مولداوی، چین و ترکیه. IOC اعلام کرده است وزنه‌برداری در المپیک 2020 توکیو باقی می‌ماند؛ اما احتمال دارد در صورت ادامه‌داشتن دوپینگ‌ها، از المپیک 2024 پاریس حذف شود. IWF اعلام کرده است تمهیدات جدیدی برای مبارزه با دوپینگ اندیشیده است. 

پرسپولیس نمی‌تواند در داربی جشن قهرمانی بگیرد
طبق اعلام سازمان لیگ، پرسپولیس نمی‌تواند در داربی جشن قهرمانی بگیرد. پرسپولیس در صورت برد در بازی با استقلال خوزستان و پس از آن پیروزی در داربی پایتخت، می‌تواند زودتر از پایان لیگ و قبل از رسیدن سال نو قهرمان شود. سرخ‌های تهران که این روزها برای این هدف؛ یعنی قهرمانی در داربی تلاش می‌کنند، روز گذشته خبری نه‌چندان خوب به دستشان رسید. سعید فتاحی، مسئول مسابقات سازمان لیگ، درباره برگزاری جشن قهرمانی پرسپولیس در داربی 10 اسفند گفت: «اگر هم پرسپولیسی‌ها چنین خواسته‌ای داشته باشند، این مسئله شدنی نیست؛ چون در داربی برگشت استقلال میزبان است. در بازی بعدی که در سال آینده برگزار خواهد شد، این جشن قهرمانی می‌تواند در صورت تحقق، اتفاق بیفتد». با وجود این، اگر هم پرسپولیس در بازی با استقلال قهرمان لیگ برتر شود، باید برای جشن قهرمانی خود تا پس از عید نوروز صبر کند. 

برچسب‌ها:

نظر شما