شناسهٔ خبر: 24175960 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد بوشهر:

۳ روستای استان بوشهر در بین نامزدهای دوستدار کتاب کشور هستند

بوشهر - مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر گفت: سه روستای محمد صالحی، زیارت ساحلی و گورک سادات از استان بوشهر در بین نامزدهای نهایی جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب کشور قرار گرفتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، حمیده ماحوزی بیان کرد: این جشنواره برنامه‌ای است معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با دستگاه‌های دولتی و غیردولتی اجرا می‌ کند که هر روستا طرح‌ها و برنامه‌های خود را جهت ترویج فرهنگ کتاب خوانی به دبیرخانه ارائه می کنند.

 وی تصریح کرد: هزار و ۳۰۰ روستا طرح های خود را در این خصوص به دبیرخانه ارائه کرده اند که از میان این تعداد ٤٠ روستا به مرحله نهایی راه پیدا می کنند و در پایان ده روستا یا آبادی عشایری به عنوان روستاها و عشایر دوستدار کتاب معرفی می‌شوند.

ماحوزی عنوان کرد: نشست های خانگی کتابخوانی، اردوهای کتاب‌خوانی، تور دوچرخه سواری، ساحل کتاب، ایجاد باشگاه های کتاب خوانی کودک و نوجوان در مدارس، رونمایی از کتاب، کتاب خوانی در قایق، تقدیر از کتاب خوانان بالای ٦٠ سال، ایستگاه مطالعه آزاد، طرح ترویج اهداء کتاب، برگزاری اردوهای تفریحی فرهنگی یک روزه با محوریت کتاب و فعال نمودن انجمن ادبی از برنامه های شاخص این سه روستا است.

وی اظهار داشت: دهیاران، شورای اسلامی روستا، بخشداران، کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، مدارس و سایر نهادهای فرهنگی و تشکل‌های مردمی بیشترین نقش در این راستا دارند.

لازم به توضیح است که روستاهای چهار روستایی از شهرستان گناوه و درازی از شهرستان دشتی دوره های گذشته موفق به کسب این عنوان شده اند.

نظر شما