شناسهٔ خبر: 24175807 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

نامحبوبیت ترامپ بر اساس نظرسنجی‌ها

بر اساس یک نظرسنجی، دونالد ترامپ در میان نامحبوبترین رؤسای‌جمهور آمریکا از ۷۵ سال پیش تاکنون قرار گرفت.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

نظرسنجی ایپسوس نشان داد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در نظرسنجی که از حدود 75 سال قبل شروع شده است، در میان بدترین رئیس‌جمهورهای آمریکا قرار دارد، این در حالی است که باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین آمریکا یکی از محبوبترین افراد در این نظرسنجی‌ها بوده است.

نظرسنجی‌ ایپسوس نشان داد ترامپ در این نظر سنجی نزدیک به انتهای طیف یک تا ده و در جایگاه «وحشتناک» قرار دارد و سه رده پیش‌تر از لیندون جانسون و ریچارد نیکسون، رئیس جمهورهای پیشین آمریکا در انتهای این رده قرار دارد.

در این نظر سنجی، میزان محبوبیت اوباما 6.15 است که در میان کسانی که از اوایل دهه 1950 میلادی در آمریکا به قدرت رسیده‌اند، تقریبا در بالای طیف «عالی» قرار دارد. رتبه اوباما به رتبه رونالد ریگان (6.29) و جان اف کندی (6.56)  نزدیک است.

ایندیپندنت گزارش داد رای‌دهندگان در این نظرسنجی همچنین گفتند که در صورت برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری، اوباما را انتخاب می‌کنند. در حدود یک سوم از رای دهندگان (31 درصد) تمایل داشتند که اوباما اکنون در کاخ سفید می‌بود. پس از اوباما، ریگان با 22 درصد و کندی با 16 درصد در رده‌های بعدی قرار داشتند. در این میان تنها 9 درصد از رای ‌دهندگان به حضور ترامپ در کاخ سفید رای دادند.

با این حال ترامپ، رئیس جمهور سرمایه‌دار آمریکا از حمایت گسترده حزب جمهوری‌خواه برخوردار است. نظرسنجی مشترکی که از سوی ایپسوس و مرکز مطالعات سیاسی دانشگاه ویرجینیا برگزار شد نشان داد ترامپ با رتبه 7.20 پس از ریگان با 8.03 است و جرج دبلیو بوش نیز با 6.73 امتیاز در رده بعدی قرار دارد.

میزان محبوبیت ترامپ در میان زنان سفید پوست، گروهی که به پیروزی وی در انتخابات و ورود به کاخ سفید نقش داشتند، همچنان بالا است. میزان محبوبیت ترامپ در میان زنان سفید پوست 3.74 و پس از وی نیکسون با 3.41 قرار دارد.

اوباما از جمله محبوبترین رئیس جمهورهای آمریکا با رتبه 8.65 در میان طرفداران حزب دموکرات است. همچنین در این نظرسنجی از نظر محبوبیت در میان دموکرات‌ها اوباما پیش از بیل کلینتون با 7.19 و کندی با 7.09 قرار گرفت.

نظرسنجی ایپسوس به صورت آنلاین و با مشارکت بیش از 1000 نفر انجام شد.

 

نظر شما