شناسهٔ خبر: 24175715 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه سیاست‌روز | لینک خبر

سیاست مجازی

دوستی ایران و هند مهمترین دستاورد سفر

صاحب‌خبر -

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان درباره سفر روحانی به هند در توئیترش نوشت: دیدار رسمی رئیس‌جمهور روحانی از هند منجر به توافقات زیادی در حوزه‌های تجاری و همکاری شده است؛ ولی دستاورد مهمتر، تحکیم قرن‌ها دوستی میان ملت‌های ما بود.

امیدواری انسان‌های آزاد
در صفحه توئیتر حسن روحانی رئیس‌جمهوری با انتخاب عکسی از حضور در مزار گاندی آمده است: آنچه همواره انسان‌های آزاد را امیدوار می‌کند، حیات‌بخش بودن افکار و اندیشه‌های انسانی، آزادی‌خواهانه و عدالت‌طلبانه‌ای همانند گاندی است.

گاندی و امام
ابوالفضل ظهره‌وند نوشت: فقط مقبره مهاتما گاندی بزرگترین شخصیت ملی هند را با مقبره حضرت امام راحل به عنوان بزرگترین شخصیت نه تنها ایران بلکه جهان اسلام در قرن معاصر و قرون گذشته را با هم مقایسه کنید نقشه لیبرال‌ها روشن خواهد شد.

کنگره شهدای مهاجر مدافع حرم
حجت‌الاسلام رئیسی تولیت آستان قدس رضوی در کانال تلگرامی خود نوشت: در دهه اول انقلاب اسلامی جنگ را به ما تحمیل کردند و منافقین ۱۷ هزار نفر از مردم و مسئولان عالیقدر کشور را به شهادت رساندند تا انقلاب پا نگیرد. در دهه دوم درصدد بودند انقلاب و نظام را ناکارآمد نشان دهند. در دهه سوم بدنبال این بودند که پیام انقلاب به امت اسلامی نرسد اما پیام انقلاب، امت اسلامی را بیدار کرد، زیرا یمن و صنعا همان یمن و صنعای سابق است ولی امروز در یمن، مردم بیش از هزار روز است با شکم گرسنه علیه استکبار و ارتجاع مبارزه می‌کنند. یک روز اعلام شد خرمشهر آزاد شد، یک روز آزادی حلب و روز دیگر آزادی موصل اعلام شد. انشاالله روزی اعلام می‌شود که قدس شریف آزاد شد و این امر را با مجاهدان مصممی که در صحنه حضور دارند، بسیار قریب می‌دانیم. مردم لبنان و فلسطین امیدی به میزهای مذاکره ندارند بلکه امید آنان به مجاهدان در میدان است و می‌گویند میدان تکلیف را مشخص می‌کند.»

کنترل بازار ارز
محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام نوشت: شعار دادن برای کنترلِ قیمت ارز نباید به صورت جنگ با علم و فهمِ اقتصادی در آید. با فهم و درایت مشکل حل می‌شود.گفتنی است؛ در روزهای اخیر بازار ارز با نوسانات شدیدی روبه‌رو شد و قیمت دلار تا مرز ۵۰۰۰ تومان افزایش پیدا کرد.

پاسخ نصرالله به الحریری
سیدحسن نصرالله سخنرانی سعد الحریری نخست‌وزیر لبنان درخصوص عدم ائتلاف با حزب‌الله را با جمله صریحی پاسخ گفت.
سخنرانی او به مذاق حزب‌الله خوش نیامد و واکنش سیدنصرالله را درپی داشت. رهبر حزب‌الله نیز در سخنرانی خود و در پاسخ این ادعای نخست‌وزیر لبنان با خنده گفت چه کسی از شما درخواست ائتلاف کرده است؟

نظر شما