شناسهٔ خبر: 24175625 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

یک عکس، یک متن

ادای دین کامبیز دیرباز به مادر یک شهید

کامبیز دیرباز، بازیگر سینما و تلویزیون با انتشار عکسی از دیدار یک مادر و فرزند شهیدش بعد از 29 سال که بتازگی تفحص شده است در اینستاگرامش نوشت:

صاحب‌خبر -

روحت اینجاست/ ایستاده روبهروی من/ به قامت کوه استوار/ به نرمی آب لطیف/ به سبزی گیاه صادق/ چشمانت نرم میخندد با من/ گویی سخن از عشق میگوید/ گویی ترنُم لبانت افسانه سکوت میگشاید/ و من/ بر جای ماندهام/ حیران در تو/ که همه جا هستی

جشن سال نوی چینی‌‌ها

جشن سال نوی چینی از 27 بهمن تا 11 اسفند 1396 برگزار میشود.

به گزارش فرارو، جشن سال نوی چینی یکی از مشهورترین تعطیلات سال نوی جهان به شمار میآید. این جشن دو هفتهای، تماشاییترین جشن در چین محسوب میشود. این جشن باستانی، چهره شهر را تغییر میدهد که به طور منحصر به فردی مختص به چین است. نمایش رژه شگفتانگیز قایقها، نمایشهای محلی و بینالمللی، آتشبازی خیرهکننده بر فراز بندرگاه از جمله رویدادهای سال نوی چینی است. بخصوص در روز نخست سال نو، صدای بلند ترقهها، فشفشهها، طبلها و سنجها در سراسر شهر طنین میاندازند. همچنین در جشنواره سال نو در چین، آتش بازیها و چوبهای مشتعل بامبو، آسمان را نور افشان میکند تا هیولای افسانهای نیان ـ که جایگاه ویژهای در باور عامیانه چین دارد ـ در آبهای خلیج نگه داشته شود.

کشاورز متفاوت فرانسوی

زمانی که ماشینآلات زراعی پس از جنگ جهانی دوم، کشاورزی فرانسه را دگرگون ساخت، ژان برنارد هوونِ جوان به این فناوریهای تازه پشت کرد.

به گزارش فردا نیوز، نیم قرن بعد در گوشهای از جنوب بریتانی در فرانسه، او هنوز با استفاده از گاو آهن زمین را شخم میزند و مصمم است شیوه اجدادی دهقانی را حفظ کند. در مزرعهای که او ریشاش را آنجا سفید کرده و به 70 سالگی رسیده، هشت گاو به صورت دستی دوشیده میشوند و آرد به شیوه سنتی تهیه شده و کود با دست جمعآوری میشود تا زمینها برای کشت سبزیجات و علوفه دامها، حاصلخیز شوند.

رویکرد هوون به کشاورزی سنتی میان بزرگترین اقتصاد کشاورزی اتحادیه اروپا نادر است. او از هایپرمارکتهای فرانسه دوری میکند و در عوض محصولاتش را مستقیم به بازدیدکنندگان از مزرعهاش میفروشد. هوون در مزرعهای بدون آب گرم زندگی میکند، اما اعتقاد دارد واقعا خوشبخت است. او میگوید: دیگرکشاورزان، زمین و حیوانات بیشتری دارند، اما لزوما خوشحال نیستند، زیرا با محدودیتهای بیشتری مواجهاند.

نظر شما