شناسهٔ خبر: 24175279 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه تعادل | لینک خبر

روی موج خبر

باشگاه‌خبرنگاران به مناسبت ایام شهادت حضرت زهرا(س) در بیت رهبری مراسم عزاداری برگزار خواهد شد

صاحب‌خبر -

 مراسم عزاداری فاطمیه در بیت رهبری؛

باشگاه‌خبرنگاران  به مناسبت ایام شهادت حضرت زهرا(س) در بیت رهبری مراسم عزاداری برگزار خواهد شد. مراسم سوگواری و عزاداری ایام شهادت حضرت فاطمة‌الزهرا سلام‌الله‌علیها طبق روال همه ‌ساله از سوی رهبر معظم انقلاب به مدت 5 شب برگزار می‌شود.  این مراسم از شب اول تا شب پنجم جمادی‌الثانی برابر با شنبه ۹۶/۱۱/۲۸ تا پنج‌شنبه ۹۶/۱۲/۰۳ پس از نماز مغرب و عشا در حسینیه امام خمینی رحمه‌الله‌علیه واقع در تهران، خیابان فلسطین جنوبی، تقاطع آذربایجان برپا خواهد بود.

 3 نماینده ویژه روحانی امروز به کمیسیون اقتصادی مجلس می‌روند؛ مهر   پورابراهیمی گفت: ساعت ۱۰صبح یک‌شنبه 3 نماینده ویژه رییس‌جمهور برای پاسخ به سوالات نمایندگان درباره بحران موسسات مالی در کمیسیون اقتصادی حضور می‌یابند. محمدرضا پورابراهیمی از تشکیل جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس با نمایندگان ویژه رییس‌جمهور برای بررسی مسائل و مشکلات موسسات مالی و اعتباری در این نشست خبر داد و اظهار کرد: پس از آنکه کمیسیون اقتصادی هفته گذشته گزارش سوال ۷۶نماینده از رییس‌جمهور درباره بحران موسسات مالی و اعتباری را با ارسال نامه‌یی به آقای روحانی اعلام کرد، رییس‌جمهور آقایان سیف، کرباسیان و نهاوندیان را به عنوان نمایندگان ویژه خود برای پاسخ به سوالات نمایندگان به کمیسیون معرفی کرده است.

 گزارش منشور حقوق شهروندی تا پایان سال منتشر می‌شود؛ ایلنا    دستیار ویژه رییس‌جمهور در حقوق شهروندی درباره گزارش نهایی منشور حقوق شهروندی گفت: قول می‌دهم تا پایان سال ۱۰۰درصد گزارش منشور حقوق شهروندی منتشر شود. شهیندخت مولاوردی درباره ارائه گزارش منشور حقوق شهروندی گفت: درحال حاضر یک تیم تحقیقاتی درحال جمع‌بندی است و این گزارش درحال حاضر از دسترس ما خارج و تمامی جزییات آن تحویل داده شده است. دستیار ویژه رییس‌جمهور در امور حقوق شهروندی خاطرنشان کرد: در این گزارش چالش‌ها و اقدامات به صورت جداگانه مورد بررسی قرار گرفته‌اند و گزارش نهایی تا پایان سال منتشر می‌شود. او خاطرنشان کرد: پیگیر هستیم که هر دو هفته یک ‌بار جلسه شورای راهبردی تشکیل شود و پیگیر پروژه‌ها باشیم و قول می‌دهم تا پایان سال ۱۰۰درصد گزارش منتشر شود.

 پیام تسلیت الیاس حضرتی به احمد توکلی در پی درگذشت فرزند وی

الیاس حضرتی، نماینده مردم تهران درگذشت فرزند احمد توکلی را تسلیت گفت. در پیام الیاس حضرتی آمده است: جناب آقای دکتر احمد توکلی خبر تاسف‌برانگیز درگذشت فرزند گرامی‌تان، مرحوم محمد توکلی موجب تألم و تأثر فراوان گردید. این مصیبت تلخ را به جنابعالی و خانواده تسلیت می‌گویم و از پیشگاه خداوند برای آن مرحوم آمرزش و رحمت و برای شما و بازماندگان صبر و سلامتی آرزو می‌کنم.

 نوبخت به «توکلی» تسلیت گفت؛ پاد   سخنگوی دولت طی پیامی درگذشت فرزند نماینده سابق مجلس شورای اسلامی را تسلیت گفت.  محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور طی پیامی درگذشت فرزند احمد توکلی، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی را تسلیت گفت.

 تلاش امریکا برای محدودسازی سرمایه‌گذاری در ایران؛ فارس   هربرت مک‌مستر، مشاور امنیت ملی کاخ سفید با نقض آشکار تعهدات برجامی کشورش در سخنرانی خود در نشست امنیتی مونیخ خواستار عدم سرمایه‌گذاری در ایران شد و در عین حال گفت: «روسیه، چین، ژاپن، کره جنوبی و آلمان در صدر سرمایه‌گذاران در ایران هستند.» با وجود آنکه مقامات امریکایی طبق برجام حق اظهارنظر علیه سرمایه‌گذاری در ایران را ندارند این مقام امریکایی در سخنان خود گفت:«زمانی که شما در ایران سرمایه‌گذاری می‌کنید در واقع دارید در سپاه پاسداران سرمایه‌گذاری می‌کنید. علاوه بر روسیه و چین، کشورهایی چون ژاپن، کره جنوبی و آلمان هم در صدر سرمایه‌گذاران در ایران هستند.»

 ایران در جنگ با تروریسم به معنای واقعی در کنار عراق ایستاد؛ ایرنا   سیدعمار حکیم، رییس جریان حکمت ملی عراق با اشاره به اینکه بغداد بر بهبود روابط با همسایگان خود اصرار دارد، تاکید کرد که تهران در مبارزه با تروریسم به معنای واقعی کلمه در کنار ما ایستاد.  حکیم دیروز در دیدار با علی‌اکبر ولایتی، مشاور امور بین‌الملل مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه عراق خواستار بهترین رابطه با همسایگان خود به ویژه ایران است، تاکید کرد که تهران در مبارزه با تروریسم به معنای واقعی کلمه در کنار عراق ایستاد. حکیم با اشاره به انتخابات پارلمانی آتی عراق، تغییر رویکرد از جبهه‌گیری‌های طایفه‌یی به شعار‌های ملی در کشورش را امری مثبت دانست و نسبت به آینده‌یی بهتر برای عراق ابراز امیدواری کرد.

 توضیح کوهپایه‌زاده درباره شناسایی اموال «بابک زنجانی» در ایران؛ ایسنا   وکیل مدافع بابک زنجانی توضیحاتی را پیرامون شناسایی اموال موکلش در داخل کشور ارائه داد.  رسول کوهپایه‌زاده درباره شناسایی اموال موکلش در داخل کشور چنین توضیح داد: تمام اموالی که اعلام شد و از طرف موکلم شناسایی شده، اموالی است که موکل در بدو بازداشت داوطلبانه و با اراده خود لیست کامل آن را اعلام کرد و طی وکالتنامه رسمی بلاعزل انتقال و مالکیت این اموال را به شرکت ملی نفت ایران تفویض کرد. او با بیان اینکه موکلم به ارزیابی اموالش معترض است، گفت: اگر اموال به قیمت واقعی معاملاتی و عادلانه روز ارزیابی و کارشناسی می‌شد قطعا رقمی بیشتر از بدهی را تحت پوشش قرار می‌داد.

 ایجاد موانع از سوی برخی مانع نمایش چهره جذاب انقلاب در دنیا شد؛ ایسنا  قائم مقام حزب اعتماد ملی گفت: متاسفانه برخی موانعی در راه ایجاد کردند که باعث شد، انقلاب نتواند چهره زیبا و جذاب خودش در سطح دنیا را به نمایش بگذارد. رسول منتجب‌نیا با اشاره به اینکه «انقلاب اسلامی موانع و محرک‌هایی دارد» اظهار کرد: انقلاب این ظرفیت را دارد که کشور و ملت را در نسل‌های مختلف ساخته و به اوج ترقی و تکامل برساند و حتی این ظرفیت را دارد که نسل‌شکنی کرده و از مرزها عبور کند، ملت‌ها را بیدار کرده و مردم را به دفاع از حقوقشان و مبارزه با استعمار برانگیزد و به پیش برد.

 

نظر شما