شناسهٔ خبر: 24174890 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

خبرنامه

صاحب‌خبر -

رئیس سازمان امدادونجات خبر داد: امدادرسانی به 550 تن در 72ساعت
شهروند| رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر از امدادرسانی به 550 تن و انتقال 119نفر به مراکزدرمانی در 72ساعت پایانی هفته گذشته خبر داد. مرتضی سلیمی با اعلام گزارش عملیات امداد‌و‌نجات طی ٧٢ساعت پایانی هفته گذشته در سطح کشور گفت: امدادگران جمعیت در این مدت 255 حادثه را پوشش امدادی دادند. وی با بیان این‌که 550نفر طی این ماموریت‌ها، خدمات امدادی دریافت کرده‌اند، افزود: با تلاش امدادگران جمعیت 216نفر نجات‌یافته، 119نفر به مراکزدرمانی منتقل شدند و 176تن نیز خدمات درمان سرپایی دریافت کردند. به گفته رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر؛ طی 72ساعت گذشته امدادگران جمعیت در 39 عملیات رهاسازی مشارکت داشتند که توانستند 72 مصدوم سوانح ترافیکی را رهاسازی کنند.

با مشارکت هلال‌احمر 6 استان در روستاهای كم‌برخوردار شهرستان ورامین برگزار می‌شود
مانور بزرگ خدمات بهداشتی- درمانی هلال‌احمر

شهروند|  مانور بزرگ خدمات بهداشتی- درمانی هلال‌احمر در روستاهای كم‌برخوردار استان تهران با مشارکت هلال‌احمر 6 استان برگزار می‌شود. مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان تهران روز گذشته از برگزاری مانور بزرگ خدمات بهداشتی- درمانی اضطراری هلال‌احمر از دوم تا چهارم اسفندماه با حضور ۶ استان در روستاهای کم‌برخوردار شهرستان ورامین استان تهران خبر داد. حسین کتابدار با اشاره به استان‌های حاضر در این مانور اظهار کرد: برنامه‌ریزی برگزاری این مانور نیز با حضور معاونین درمان و توانبخشی هلال‌احمر 6 استان (تهران، قم، مازندران، گیلان، البرز، قزوین) و همچنین بخشداران و دهیاران شهرستان ورامین، بازدید میدانی از روستاهای هدف مانور برگزار شده و هماهنگی‌های بین بخشی آن نیز صورت پذیرفته است. او ادامه داد: مقرر است مانور خدمات بهداشتی- درمانی در قالب تیم‌های BHCU جمعیت هلال‌احمر صورت پذیرد.» کتابدار تصریح کرد: در مانور خدمات بهداشتی- درمانی تیم‌های BHCU، خدماتی ازجمله ویزیت رایگان پزشکی، مشاوره‌های رایگان پزشکی و خانواده، آموزش مسائل بهداشتی و مواردی از این دست به هموطنان مناطق کم‌برخوردار شهرستان ورامین ارایه می‌شود. کتابدار افزود: علاوه بر برپایی و استقرار بیمارستان صحرایی RDH، تیم‌های امدادونجات جمعیت هلال‌احمر استان تهران نیز در این مانور نسبت به برگزاری مانور جست‌وجو و نجات در زلزله فرضی، با هدف آشنایی بیشتر مردم منطقه موردنظر با اصول ایمنی و مواجهه با زلزله مشارکت خواهند داشت. مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان تهران افزود: برگزاری این‌گونه مانور‌ها باعث می‌شود تا تیم‌های امدادی و درمانی هلال‌احمر استان تهران و استان‌های معین، هماهنگی‌های لازم و مناسبی را برای انجام ارایه خدمات امدادی و درمانی در زمان بروز بحران‌های احتمالی داشته باشند.
 
معاون امدادونجات جمعیت هلال‌احمر استان کرمان خبر داد: برگزاری دوره‌های پیش‌بیمارستانی ویژه امدادگران کرمانی
شهروند|  دوره‌های پیش‌بیمارستانی ویژه 60 نفر از امدادگران استان کرمان برگزار می‌شود. معاون امدادونجات جمعیت هلال‌احمر استان کرمان در این‌رابطه گفت: این دوره با هدف یادگیری اقدامات پیش‌بیمارستانی در زمان حوادث و طی 2 دوره در مرکز آموزش‌های تخصصی پایگاه جنوب‌شرق کشور برگزار شده است.
محمد حیدری‌پور با بیان این‌که این دوره با حضور 60 امدادگر برادر در مرکز آموزش‌های تخصصی پایگاه امدادی جنوب‌شرق برگزار می‌شود، تصریح کرد: مباحث علمی و تخصصی تثبیت پزشکی، اقدامات اولیه بعد از حادثه، مستندسازی، فوریت‌های پزشکی، حمل و انتقال مصدوم از موضوعات مهم تدریس شده در این دوره است.
وی با اشاره به نحوه برخورد با مصدومان ترومایی در حوادث و همچنین افزایش توانمندی‌های امدادگران، انجام مراقبت و اقدامات پیش‌بیمارستانی مصدومان تصریح کرد: با توجه به اهمیت توانمندسازی نیروهای امدادی و آمادگی امدادگران جهت حضور مناسب در صحنه‌های حادثه به‌عنوان نخستین کمک‌رسان و بهره‌مندی از متد جدید و ارتقای سطح دانش امدادی و توان عملیاتی آنان، این دوره تخصصی برگزار شده است. معاون امدادونجات جمعیت هلال‌احمر استان کرمان در پایان خاطرنشان کرد: دوره تخصصی امدادونجات جاده‌ای در 2 دوره مجزا ویژه برادران در تاریخ‌های 6 و 11 اسفندماه جاری برگزار خواهد شد.

نظر شما