شناسهٔ خبر: 24174469 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

یکی از علمای مسیحی فلسطین:

قدس در پرتو رهبری سید حسن نصرالله به اصالت خود بازمی‌گردد

سراسقف کلیسای روم ارتودوکس در بیت المقدس تأکید کرد که قدس در پرتو وجود مقاومت به رهبری سید حسن نصرالله به اصالت خود بازخواهد گشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری رسا، مراسم سالروز شهادت سید عباس موسوی، شیخ راغب حرب و عماد مغنیه از رهبران حزب الله لبنان از سوی شورای حمایت از مقاومت اسلامی در حسینیه عمار یاسر در منطقه بحبوش برگزار شد.

جمع کثیری از علمای شیعه و سنی، سیاستمداران، مسؤولان جمعیت های مقاومت و فرهنگی و اجتماعی، شخصیت های مسیحی و همچنین نمایندگان جنبش های فلسطینی در این مراسم حضور داشتند.

مطران عطا الله حنا، سراسقف کلیسای روم ارتودوکس در بیت المقدس به صورت ویدیو کنفرانس برای این مراسم سخنرانی کرد و گفت: در این مراسم مشارکت می کنم تا پیام محبت و برادری و وفاداری را از سرزمین فلسطین به پایتختی قدس برای شما ارسال کنم. قدس با وجود همه تصمیم های آمریکا و اشغالگران صهیونیستی پایتخت فلسطین باقی خواهد ماند.

وی افزود: شهدای مقاومت خون پاک خود را در راه دفاع از کرامت و آزادی و اراضی و مسائل عادلانه ما به ویژه فلسطین تقدیم کردند. به احترام همه مجاهدان و شهدایی که از قدس دفاع کرده تا این شهر به صاحبان آن بازگردد، تمام قد می ایستیم.

این عالم مسیحی تصریح کرد: ما فرزندان فلسطین و قدس به این شهدا و همه شهدای مجاهد وفاداریم و احترام می گذاریم. قدس شهری محاصره شده و مجروح است و فلسطین نیز در برابر توطئه های به پایان رسیدن مساله آن قرار دارد اما با وجود مقاومت به رهبری سید حسن نصرالله شک نداریم که قدس به اصالت خود بازخواهد گشت.

مطران عطا الله حنا به مقاومت لبنان به دلیل دفاع از فلسطین و ایستادگی در کنار سوریه درود فرستاد و اظهار داشت: کسانی که به سوریه و سایر کشورهای عربی تجاوز می کنند همان هایی هستند که علیه فلسطین به توطئه می پردازند. 

وی تأکید کرد که جهان عرب باید به صورت یکپارچه در برابر دشمنانی که می خواهند جهان عرب را از هم فروپاشیده و آن را به طوایف و مذاهب مخالف یکدیگر مبدل سازد، ایستادگی کنند.

سراسقف کلیسای روم ارتودوکس در بیت المقدس بر لزوم دفاع یکپارچه امت اسلامی از حق خود در فلسطین، عراق، سوریه، یمن و لیبی تأکید و از مقاومت لبنان و همه دوستان فلسطین تقدیر و تشکر کرد.

آمریکا شیطان بزرگ است

سپس محمد صالح عضو شورای سیاسی حزب الله به سخنرانی پرداخت و از فرماندهان شهید مقاومت به عنوان الگوی برای ساخت وطن یاد کرد.

وی با اشاره به اینکه رهبران ما در راه فلسطین به شهادت رسیدند، ادامه داد: شیخ راغب اولین رهبری بود که بر لزوم استفاده از سلاح تأکید کرد، هیچ هراسی از تهدیدهای صهیونیستی نداشت، به مواضعی که از آن زمان تاکنون در حال مشاهده پیامدهای آن هستیم ایمان کاملی داشت و اثر وی را در هنگام متلاشی شدن تانک های مرکاوا و سقوط آپاچی و انهدام ناوچه ساعر و سقوط جنگنده اف 16 بدست ارتش سوریه کاملا مشاهده کردیم.

محمد صالح خاطرنشان ساخت: سید عباس موسوی و عماد مغنیه با جرأت و شجاعت فراون سلاح بدست گرفته و از تکنولوژی های نظامی استفاده می کردند، برخلاف برخی که جرأت استفاده از انبار مملو از سلاح را ندارند.

وی آمریکا را شیطان بزرگ توصیف کرد و گفت: این شیطان بزرگ فقط رژیم صهیونیستی را می بینید و از زبان صهیونیست ها سخن می گوید و بر این اساس هیأتی را به لبنان فرستاد تا ما را از حقوقمان دور کند.

عضو شورای سیاسی حزب الله افزود: آمریکا نمی تواند کشوری که معادله طلایی ارتش، ملت و مقاومت را دارد تحت تاثیر قرار داده و ما را مجبور به کوتاه آمدن از حقوقمان کند./980/ب901/د

نظر شما