شناسهٔ خبر: 24173963 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

استاد حوزه علمیه:

انسانیت بر اثر منیت و غرور از بین می رود

استاد حوزه علمیه گفت: حضرت زهرا(س) با آن شان و شوکت الهی، خود را جان فدای ولایت کرد چرا برخی جوانان با دو کلاس سواد در اثر غرور و منیت همه قرآن را خط می‌زنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مهدی احدی استاد حوزه علمیه در جلسه درس اخلاق که در مسجدالزهرا(س) تهران برگزار شد، گفت: منیت و غرور انسانیت شخص را از او می گیرد.

وی افزود: جوانانی که در اثر غرور و منیت امر و نهی الهی را نمی‌پذیرند زود نابود می‌شوند شما بخواهید یا نخواهید قیامت وجود دارد و نمی‌توانید در مقابل قدرت او قد علم کنید.

حجت الاسلام والمسلمین احدی با بیان اینکه زندگی همراه با گناه هیچ لذتی ندارد، عنوان کرد: آنچه شخصیت جامعه انسانی را نابود می‌کند گناه است، در جامعه‌ای که گناه نشود خیر و برکت مادی و معنوی از آسمان نازل می‌شود.

استاد حوزه علمیه اظهار داشت: بهشت با آن همه محبوبیت و زیبایی برای معصیت‌کار سیاه به نظر می‌آید و شوقی برای حرکت به سوی آن ندارد.

وی ادامه داد: شیطان همواره دنبال اغوای انسان است بسیاری در جوانی مذهبی بودن اما در پیری آن را کنار گذاشتند یا در دوره شاه شکنجه شده و زندان رفتند اما بعد انقلاب دنبال سهم خود از انقلاب بودند.

حجت الاسلام والمسلمین احدی خطاب به جوانان گفت: شما جوانان حتما به عالمان بزرگ، قرآن،‌ نهج‌البلاغه و روایات اهل‌بیت(ع) روی آورده و با آنان مانوس باشید چراکه بیشتر عقل‌های بشری زیر تیغ انواع شهوات دنیوی و نفسانی از بین میروند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه اسلام زن را تکریم کرده است، بیان داشت: حضرت زهرا(س) در این کرامت چنان جایگاهی داشتند که پیامبر(ص) از ایشان در بسیاری از مسایل حتی سیاسی نظرخواهی می‌کردند.

وی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) حتی یک بار امیرمومنان امام علی(ع) را از خود ناراحت نکردند، گفت: بر اساس روایات همسران نسبت به هم حقوقی دارند، از روزی که حق زن و شوهری شکسته شد و حق همسرداری اسلامی جای خود را به حقوق همسرداری غربی داده خانواده‌های ما ضرر کردند.

حجت الاسلام والمسلمین احدی با بیان اینکه تمام محسنات عالم برای حضرت زهرا(س) است اما با این وجود خود را کنیز امیرمومنان امام علی(ع) می‌داند، ابراز کرد: آنچه عشق همسران را زیاد میکند تجلی اخلاق و معنویت الهی در وجود آنها است.

استاد حوزه علمیه گفت: حضرت زهرا(س) آن عالم بدون معلم و نور الهی با آن شان و شوکت نزد فرشتگان، خود را جان فدای ولایت کرد آن وقت امروز تا یکی دو کلاس درس می‌خواند و مدرک لیسانس می‌گیرد در اثر غرور و منیت همه قرآن را خط می‌زند.

 وی در پایان با بیان اینکه همه ثمرات و پاداش اعمال برای این دنیا نیست، خاطرنشان کرد: هر زمان نسبت به انقلاب شک کردید بر سر مزار شهدا حاضر شوید و ببینید که چه جوانان دردانه‌ای برای این انقلاب جان دادند./۸۱۳/د۱۰۳/ب۱

منبع: شبستان

نظر شما