شناسهٔ خبر: 24173787 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

اخبار کوتاه خارجی

صاحب‌خبر -
 

تفاوت گواردیولا و فرگوسن در بازار خرید
پپ گواردیولا فقط ۱۰۰ میلیون پوند با تمام خریدهای سرآلکس فرگوسن در یونایتد فاصله دارد.
به گزارش ایسنا و به نقل از اسپورت، پپ گواردیولا مربی موفقی در فوتبال جهان است ولی درباره او گفته می‌شود که این مربی هدایت تیم‌های آماده را بر عهده می‌گیرد و خریدهای زیاد و نجومی انجام می‌دهد و به همین دلیل موفق می‌شود. این مربی اسپانیایی در ۱۸ ماه حضور در منچسترسیتی خریدهای زیادی داشت و اکنون تیم او با قاطعیت در صدر جدول لیگ برتر قرار دارد و در جام‌های دیگر هم مقتدرانه پیش رفته است.‌با این حال سر آلکس فرگوسن پرافتخارترین مربی تاریخ فوتبال بریتانیا همیشه تلاش داشت که بازیکنان آکادمی یونایتد را به تیم اصلی بیاورد و زیاد مایل به خرید بازیکن نبود.‌اکنون پپ گواردیولا در ۱۸ ماه به اندازه ۲۰ سال حضور فرگوسن در یونایتد خرج کرده است و اگر سیتی ۱۰۰ میلیون پوند دیگر خرج کندهزینه گواردیولا در دو سال به اندازه تمام پولی می‌شود که منچستر در زمان فرگوسن خرج کرد.

ربات‌ها جایگزین کمک داوران می‌شوند
۱۲ سال بعد ربات‌ها می‌توانند جایگزین کمک داوران در مسابقات فوتبال شوند.
به‌ گزارش آس، VARیا فناوری بازبینی تصاویر یک گام بزرگ در استفاده از تکنولوژی در جهان فوتبال بود. یان پیرسون، آینده نگر بریتانیایی پیش‌بینی کرد که در سال ۲۰۳۰ تکنولوژی به قدری پیشرفت می‌کند که ربات‌ها می‌توانند جایگزین داوران شوند. پیرسون به بررسی وضع جهان در سال های آینده می‌پردازد. یکی از موضوعاتی که اخیرا روی آن تمرکز کرده است هوش مصنوعی و تکنولوژی‌هایی است که بر جهان اثر می‌ گذارند.
روزنامه‌ میرر به این موضوع اشاره کرد و با تیتر “داوران رباتی می‌توانند در سال ۲۰۳۰ به واقعیت تبدیل شوند” سر و صدای زیادی به پا کرد. این روزنامه‌ نوشت که حضور ربات‌ها و تکنولوژی مصنوعی می‌توانند تحول عظیمی در فوتبال به وجود آورند.

فدرر مسن‌ترین تنیسور شماره یک جهان
راجر فدرر با ۳۶ سال لقب مسن‌ترین تنیسور شماره یک جهان را به دست آورد.
به گزارش کمیته المپیک ایران، راجر فدرر تنیسور مطرح سوئیسی با ۳۶ سال سن مسن‌ترین فرد رنک شماره یک جهان شد. پیش از این رکورد مسن‌ترین فرد در اختیار آندره آغاسی بود که ۳۳ سال داشت.
این ورزشکار ۳۶ ساله در مسابقات روتردام به مرحله نیمه‌نهایی راه یافت. فدرر آخرین بار در سال ۲۰۱۲ جایگاه نخست رده‌بندی تنیس را داشت. وی فوریه سال ۲۰۰۴ برای نخستین بار در صدر قرار گرفته بود.
وی در این باره اظهار داشت: برایم جالب است که دوباره به رنک شماره یک جهان برمی‌گردم. شماره یک جهان بودن در اینجا آن هم در آستانه رسیدن به ۳۷ سالگی رویایی است که محقق شده است. باورم نمی‌شود.
فدرر افزود: بعد از مصدومیتم مدت‌ها تلاش کردم. قهرمانی در ۳ گرنداسلم سبب شد تا بتوانم به رنک یک جهان برگردم.تیم بسیار خوبی کنار من هستند که در ۳ سال گذشته توانستیم تصمیمات خوبی بگیریم.

توصیه زوف به بوفون
اسطوره دروازه‌بانی ایتالیا امیدوار به پیروزی یوونتوس برابر تاتنهام است. او توصیه‌ای به بوفون هم داشت.
به گزارش مدیاست، یوونتوس در دور رفت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا در ورزشگاه خانگی خود با تساوی دو بر دو برابر تاتنهام متوقف شدند تا کار آنها برای صعود به دور بعد بسیار سخت شود.‌دینو زوف، اسطوره دروازه‌بانی ایتالیا بر این باور است که یوونتوس در دیدار برابر تاتنهام عملکرد خوبی از خود نشان داد اما نتیجه‌ خوبی را کسب نکرده است. با این تساوی شرایط سخت شده اما شاگردان آلگری توان پیروزی در لندن را دارند.
‌زوف درباره بوفون، گفت‌: من توصیه‌ای کوچک به بوفون دارم و آن این که متاسفانه او نمی‌تواند با عمر مبارزه کند. سن و سال او بالا رفته و طبیعی است که یوونتوس به دنبال جایگزینی برای او باشد هر چند که او در وضع کنونی در بهترین شرایط باشد.

برچسب‌ها:

نظر شما