شناسهٔ خبر: 24173244 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

با حضور دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع)؛

همایش تأسیسی "مجمع عراقی وحدت اسلامی" برگزار شد + عکس

ابنا

نشست تأسیسی «مجمع عراقی وحدت اسلامی» با حضور چند تن از اعضای شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) در بغداد برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ همایش تأسیسی "مجمع عراقی وحدت اسلامی" با حضور علمای و شخصیت های شیعه و سنی از ده کشور جهان صبح امروز شنبه 28 بهمن 1396 برگزار شد.

در این همایش که در هتل بابل بغداد و به میزبانی نخست وزیری این کشور برپا گردید حضرات آیات و آقایان «محمدحسن اختری» دبیرکل و «ولایتی» و «اراکی» اعضای شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) نیز حضور داشتند.

علاوه بر شخصیتهای دینی و سیاسی عراق، نمایندگان ده كشور اسلامی ــ ايران، سوريه، لبنان، فلسطين، تركيه، پاکستان، افغانستان، قطر، الجزاير و مراكش ــ در این کنفرانس با شکوه مشارکت کردند.

* اهداف تأسیس "مجمع عراقی وحدت اسلامی" تشریح شد

در ابتدای این همایش، حجت الاسلام والمسلمین «سید علی العلاق» رییس مجمع عراقی وحدت اسلامی با خیر مقدم به حاضران، به معرفی این سازمان تازه تأسیس پرداخت.

وی  گفت: مجمع عراقی وحدت اسلامی، یک نهاد مردمی است که با کمک جمعی از علمای اهل سنت و شیعه در عراق تأسیس شده است.

العلاق نقش علمای دین را در وحدت بین مسلمانان و مقابله با چالش های دینی، سیاسی و اجتماعی حائز اهمیت خواند و گفت: مجمع عراقی وحدت اسلامی در صدد بازگرداندن اعتماد بین مذاهب اسلامی، اصلاح فرهنگ امت اسلامی، ترجیح منافع عالی امت اسلامی بر هر چیز دیگر و اشاعه فرهنگ تقریب بین مذاهب اسلامی است.

این نماینده پارلمان عراق از اهداف این مجمع را دور کردن جامعه اسلامی از درگیری های مذهبی و دینی و به رسمیت شناختن آزادی کامل پیروان مذاهب مختلف اسلامی در عبادت و ایجاد وحدت اسلامی در جامعه عراق ذکر کرد.

العلاق افزود: این مجمع تلاش می کند اختلافات دینی و مذهبی در پژوهش های علمی منحصر شود و در زمینه های مختلف از جمله جوانان ، زنان و عشایر دست به پژوهش های ارزشمندی خواهد زد و کنفرانس های دوره ای و سالانه برگزار می کند.

* پیام رییس جمهوری عراق

«فواد معصوم» رییس جمهوری عراق نیز با ارسال پیامی به این همایش، خرسندی خود را از تاسیس مجمع عراقی وحدت اسلامی عراق اعلام کرد.

وی در این پیام ــ که شیخ «محمود العیساوی» از روحانیون برجسته اهل سنت به نمایندگی از وی آن را قرائت کرد ــ نوشت: این گونه اقدامات، در این برهه بسیار حائز اهمیت است و امیدواریم که منجر به وحدت اسلامی، ثبات، پیشبرد روند بازسازی عراق و دور کردن شبح تروریسم از کشور شود. 

رییس جمهوری عراق خاطر نشان کرد: عراقی‌ها برای پیروزی بر داعش با کلیه تشکیلات و گروه‌های مسلحانه خود، فداکاری‌های زیادی از خود نشان دادند. پیروزی محقق شده بر تروریسم در عراق، متعلق به همه مسلمانان است.

وی افزود: ما برای اجرای اهدافمان در کاهش فاصله میان پیروان مذاهب اسلامی تلاش می‌کنیم و از جامعه بین‌الملل می‌خواهیم که از تمام توان خود برای حمایت از ثبات و امنیت استفاده کند.

رییس‌ جمهوری عراق اضافه کرد: هیچ چیز مهمتر و با‌ارزش‌تر از همگرایی و نزدیکی امت‌ها و جوامع نیست. فداکارهای ما ملت ما برای آزادی و سلامت بشریت نیازمند اندیشیدن به اصل گفت‌وگو ایجاد فضا و بستری مناسب، سالم و ملی است.

* ولایتی: آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها همان‌طور که در لبنان، سوریه و عراق شکست خوردند، در یمن نیز موفق نخواهند شد

مشاور امور بین الملل مقام معظم رهبری اولین سخنران ایرانی این همایش بود که در سخنانی به ضرورت احیای ارزش‌های اصیل اسلامی اشاره کرد و گفت: این امر به نجات و آزادی جامعه منتهی می‌شود.

دکتر علی اکبر ولایتی افزود: امروز می بینیم با موج بیداری اسلامی که به پرچمداری امام خمینی(ره) شروع شد، اسلام به جایگاه خود برگشته و مسلمانان با تکیه بر ارزش های اسلامی در برابر صهیونیست ها و آمریکایی ها ایستاده اند.

وی به تلاش های دشمنان علیه این ارزش ها نیز اشاره کرد و گفت: آمریکا و غرب تلاش می‌کنند تا خاورمیانه جدید را محقق سازند که واقعیت این خاورمیانه، تجزیه جوامع اسلامی است. آمریکایی‌ها امروز تلاش دارند تا با حضور در شرق فرات، سوریه را تقسیم کنند. آنها نه تنها قصد تجزیه سوریه را دارند بلکه گام بعدی آن ها تقسیم ترکیه، عراق ، ایران و دیگر کشورهای اسلامی است.

ولایتی به سفرهای اخیر وزیر امور خارجه ایالات متحده به منطقه نیز پرداخت و گفت: «تیلرسون» وزیرخارجه آمریکا با هدف بسط تفرقه میان امت اسلام و کشورهای اسلامی، در حال جولان در منطقه است. آمریکا‌یی‌ها در صدد ایجاد پایگاهی برای ناتو با کمک کشورهای اسلامی هستند تا از تحقق وحدت در این کشورها جلوگیری کنند.

ولایتی با تأکید بر این که خط مقاومت به رهبری مقام معظم رهبری در برابر آمریکا و صهیونیست ها ایستاده است، تصریح کرد: آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها باید بدانند همان‌گونه که در لبنان، سوریه و عراق شکست خوردند، خوابها و اوهام آنها در مناطق دیگر هم محقق نخواهد شد.

وی ادامه داد: امروز آمریکا و به پشتوانه اروپا و غرب به دنبال ایجاد خاورمیانه جدید و تجزیه کشورهای اسلامی است و کیست که نداند حضور آمریکا در شرق رودخانه فرات برای ایجاد یک کشور جدید و تجزیه سوریه است.

ولایتی افزود : اما جبهه مقاومت اسلامی در عراق، سوریه و لبنان آنها را از شرق فرات نیز خواهد راند. در یمن نیز به موفقیت نخواهند رسید.

عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) درباره نقش علمای بیدار هم گفت: آنچه امروز به عنوان جبهه مقاومت در منطقه شکل گرفته تحت پرچم اسلام و احیای ارزش های اسلامی و حرکت مرجعیت عالی دینی در عراق، علامه سید حسن نصرالله در لبنان، علامه شیخ بدر الدین حسون در سوریه و علامه عبدالملک حوثی در یمن از نشانه های آن است.

مشاور بین الملل مقام معظم رهبری افزود: چشم همه این ها به مقام معظم رهبری است و معظم له اجازه نخواهند داد که خواب آمریکا و صهیونیست ها برای منطقه تحقق یابد.

وی با تبریک تاسیس مجمع عراقی وحدت اسلامی ابراز امیدواری کرد که تمامی مجامع تقریب مذاهب جهان اسلام برای تقریب این مذاهب تلاش کنند.

ولایتی با بیان این که پس از مایوس شدن مسلمانان از مکاتب غربی، شرقی ، سوسیالیستی،کمونیستی و لیبرالیستی، رجعت به اسلام بار دیگر از سرگرفته شده است ، مکاتب غربی و شرقی را عامل تفرقه مسلمانان عنوان کرد.

مفتی سوریه : هیچ عذری برابر وحدت اسلامی پذیرفته نیست

مفتی عام کشور سوریه دیگر سخنران این همایش بود که در سخنانش تأکید کرد: از امروز هیچ عذری برابر وحدت بین ملتها و کشورهای اسلامی پذیرفته نیست.

شیخ «احمد بدرالدین حسون» تأکید کرد: پس از پیروزی برابر تروریستها در سوریه و عراق و از بین بردن فتنه و توطئه تجزیه ، از امروز دیگر هیچ عذری برابر وحدت بین ملتها و کشورهای اسلامی پذیرفته نیست.

وی با اشاره به اهمیت مسأله فلظطین تصریح نمود: هدف از جنگهایی که منطقه را فرا گرفته این است که ما فلسطین و قدس را فراموش کنیم.

* اراکی: می‌خواستند بغداد محل تفرقه باشد، اما به مرکز وحدت تبدیل شد

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: دشمنان می‌خواستند بغداد محلی برای تفرقه بین مسلمانان باشد، اما اکنون پایتخت عراق به محل وحدت اسلامی تبدیل شده است.

آیت الله «محسن اراکی» در مراسم اعلام تاسیس مجمع عراقی وحدت اسلامی در بغداد افزود: هیچ گناهی برتر از انشقاق و تفرقه بین امت اسلامی نیست، زیرا چنددستگی به معنی خروج از طاعت و پیروی رسول خدا(ص) است ودر آیات مختلف قرآن کریم به آن اشاره شده است.

وی با اشاره به بازگشت مجدد امت اسلامی به آغوش دین گفت: سال ها یکدیگر را می کشتیم و از هویت اسلامی دور بودیم ؛ اما اکنون بار دیگر در حال بازگشت به هویت اسلامی خود هستیم.

عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) همچنین نقش مرجعیت عالی دینی عراق را در تقویت وحدت اسلامی در این کشور و پیروزی بر گروه تروریستی تکفیری داعش ستود.

آیت الله اراکی همچنین از همکاری فواد معصوم وحیدر العبادی رییس جمهور ونخست وزیر عراق در تاسیس این مجمع قدردانی کرد.

* مجمع عراقی وحدت اسلامی چیست؟

مجمع عراقی وحدت اسلامی (به زبان اصلی: المجمع العراقي للوحدة الإسلامیة) با هدف "نزدیکی فکری علمای شیعه و سنی در عراق" و "تقويت روحیه وحدت ملی بین شهروندان این کشور در راه همبستگی عمومی" اعلام موجودیت کرده است.

با توجه به خسارت های بزرگ انسانی، اجتماعی، زیرساختی و اقتصادی که عراق در سالهای اخیر و به دلیل درگیریهای مذهبی دچار آن شده است، تشکیل چنین نهادی یکی از ضرورت های مهم برای این کشور محسوب می شد.

حجت الاسلام والمسلمین «سيد علی العلاق» نماینده عالیرتبه پارلمان عراق، فعلاً ریاست این مجمع را بر عهده دارد و چهره های بارز نهادهای دینی این کشور از طوایف گوناگون شیعه، سنی و صوفی در آن عضویت دارند.

پیش از همایش تأسیس امروز، نشست مشورتی این مجمع هم روز چهارشنبه 27 دی 1396 با حضور مسئولان عراقی این مجمع (در بخش شیعیان) و شرکت حجت‌الاسلام والمسلمین «محمدحسن اختری» دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت علیهم السلام و آیت الله «محسن اراکی» دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در بغداد برگزار شده بود.

........................
پایان پیام/ 101

اخبار مرتبط:

اخبار سفر و رایزنی های دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در عراق ــ بهمن 1396:
ــ اجلاس تأسیسی "مجمع عراقی وحدت اسلامی" با حضور اعضای شورای عالی مجمع اهل بیت(ع) برگزار شد
ــ گزارش تصویری/ همایش تأسیسی "مجمع عراقی وحدت اسلامی" در بغداد با حضور آقای محمدحسن اختری
ــ فیلم/ با برگزاری همایش تأسیسی در بغداد، "مجمع عراقی وحدت اسلامی" رسماً اعلام موجودیت کرد
ــ دیدار رییس بنیاد شهید عراق با دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) + عکس

اخبار سفر و رایزنی های دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در عراق ــ دی 1396:
ــ عکس خبری/ دیدار دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) با مسئولین آستان مقدس امامین کاظمین(ع)
ــ سخنرانی در همایش "بالفکر تُبنی الحضارات"/ تمدن اسلامی احیاء نمی شود، مگر با وحدت بین ابناء امت
ــ گزارش تصویری/ همایش "تمدن‌ها با اندیشه بنا می‌شوند" (بالفکر تُبنی الحضارات)" ـ 1
ــ گزارش تصویری/ همایش "تمدن‌ها با اندیشه بنا می‌شوند" (بالفکر تُبنی الحضارات)" ـ 2
ــ گزارش تصویری/ همایش "تمدن‌ها با اندیشه بنا می‌شوند" (بالفکر تُبنی الحضارات)" ـ 3. حاشیه ها
ــ دیدار دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق
ــ عکس خبری/ دیدار دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) با معاون رییس جمهوری عراق
ــ عکس خبری/ دیدار شخصیت های "سامراء" با دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع)
ــ عکس خبری/ دیدار دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) با عضو برجسته مجلس اعلای اسلامی عراق
ــ عکس خبری/ نشست مشورتی تأسیس "مجمع عراقی وحدت اسلامی (المجمع العراقي للوحدة الاسلامیة)"
ــ سخنرانی در جمع اساتید و طلاب حوزه علمیه امام خمینی(ره) نجف اشرف
ــ گزارش تصویری/ حضور دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) بین طلاب مدرسه امام خمینی نجف - 2
ــ گزارش تصویری/ حضور دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) بین طلاب مدرسه امام خمینی نجف - 1
ــ عکس خبری/ دیدار استاد عالی حوزه علمیه نجف با دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع)
ــ عکس خبری/ دیدار سرکنسول ایران در نجف با دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع)

اخبار همایش "تمدن‌ها با اندیشه بنا می‌شوند (بالفکر تُبنی الحضارات) :
1. همایش بین المللی "تمدن‌ها با اندیشه بنا می‌شوند" برگزار می‌شود
2. انجمن بزرگ اندیشه اسلامی در عراق تشکیل می‌شود/ آیت الله «حسینی»: وطن مرجعیت، تفکر است
3. سخنرانی شیخ «خالد الملا» مفتی اهل سنت عراق/ عربها داعش را "انقلابی" معرفی کردند؛ اما ایران کنار ما ایستاد
4. گزارش تصویری/ همایش "تمدن‌ها با اندیشه بنا می‌شوند" (بالفکر تُبنی الحضارات)" ــ 1
5. گزارش تصویری/ همایش "تمدن‌ها با اندیشه بنا می‌شوند" (بالفکر تُبنی الحضارات)" ــ 2
6. گزارش تصویری/ همایش "تمدن‌ها با اندیشه بنا می‌شوند" (بالفکر تُبنی الحضارات)" ــ 3. حاشیه ها
7. سخنرانی آیت الله «اراکی»/ همه مسلمانان در اطاعت رسول الله "سنی" و در حب آل رسول "شیعه" هستند
8. سخنرانی شیخ «الخزرجی» از علمای اهل سنت/ نزاع و درگیری مذهبی، "خط قرمز الهی" است
9. سخنرانی آقای «اختری»/ تمدن اسلامی احیاء نمی شود، مگر با وحدت بین ابناء امت
10. سخنرانی رییس صوفیه اهل سنت/ امت اسلامی نیازمند به احیاء سیره اهل بیت(ع) در برخورد با مذاهب است
11. سخنرانی رییس معهد العلوم الاسلامیة/ از نقاط شکوهمند اسلام، برخورد امیرالمؤمنین(ع) با شاکی یهودی است
12. سخنرانی شیخ «خالصی»/ تصمیم احمقانه "ترامپ" لزوم وحدت امت را بیشتر کرد
13. سخنرانی دکتر «آذرشب»/ "تفکر بدون جهت الهی" تمدن مخرب ایجاد می کند

اخبار سفر و رایزنی های دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در ترکیه ــ 1396:
ــ اختری در استانبول: ایران و ترکیه با همکاری هم قادرند مشكلات منطقه را حل كنند
ــ بازدید دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) از بزرگترین مجتمع شیعی در حوزه بالکان و غرب اروپا + تصاویر
ــ گزارش تصویری/ نماز جمعه استانبول و بازدید دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) از پروژه زینبیه
ــ سخنرانی در نشست "امام جعفر صادق(ع) و تجدید حیات اسلام" در استانبول
ــ سخنرانی در همایش "علمای دین و صیانت از هویت اسلامی" در استانبول
ــ گزارش تصویری/ همایش "علمای دین و صیانت از هویت اسلامی" در استانبول

اخبار سفر و رایزنی های دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در سنگال ــ 1395:
ــ همایش بین المللی "هویت اسلامی و چالش‌های جهانی شدن" در سنگال برگزار می‌شود
ــ دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) وارد سنگال شد + عکس
ــ دیدار با رهبر فرقه مریدیه سنگال/ امباکی: ایران و امام خمینی(ره) در دل سنگالی‌ها جای دارند
ــ همایش بین المللی "هویت اسلامی و چالش های جهانی شدن" در داکار آغاز شد
ــ گزارش تصویری/ اولین روز "همایش بین‌المللی هویت اسلامی ما و چالش هاى جهانى شدن"
ــ سخنان در همایش "هویت اسلامی و چالش های جهانی شدن"/ اختری: باید تمدن اسلامی را احیاء کنیم
ــ سخنان در دیدار با مبلغان بومی/ اختری: به مسائل جدید و مشکلات مردم توجه داشته باشید
ــ گزارش تصویری/ دیدار دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با مبلغان شیعه سنگال

اخبار سفر و رایزنی های دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در هندوستان ــ 1395:
ــ "سمپوزیوم بین المللی پیام امام حسین(ع)" صوفیه قادریه با شرکت «حجت الاسلام والمسلمین اختری» + تصاویر
ــ "نخستين سمینار سراسری ائمه جمعه شیعیان هندوستان" با شرکت دبیرکل مجمع برگزار شد + تصاویر
ــ دیدار دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با وزیر رفاه امور اقلیت های هندوستان + تصاویر

اخبار سفر و رایزنی های دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در بنگلادش ــ 1394:
ــ اختری: رسالت، بدون امامت و ولایت ناقص است/ امتیاز امیرالمؤمنین(ع) "علم او" بود
ــ گزارش تصویری/ حضور دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در جمع طلاب جامعة المصطفی(ص) العالمیة در بنگلادش
ــ بازدید دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) از "شیعه مسجد" شهر داکا
ــ دیدارعلمای اهل سنت بنگلادش با دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) + تصاویر
ــ سخنرانی دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در دانشگاه دافودیل داکا

اخبار سفر و رایزنی های دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در هندوستان ــ 1394:
ــ "کنفرانس پیام عاشورا" در دھلی برگزار شد/ اختری: پیام بزرگ کربلا یاری ستمدیدگان است
ــ دیدار دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با رئیس جمعیت علمای اھل تسنن ھند
ــ "سمینار قرآن مجید، غدیر و مباهله" در بمبئی برگزار شد + تصاویر
ــ سمینار غدیرشناسی در بمبئی برگزار شد + تصاویر
ــ نشست دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با تجار شیعه بمبئی + تصاویر
ــ نشست دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با علمای اهل سنت ایالت مهاراشترا + تصاویر
ــ دیدار دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با نیکوکاران خوجه + عکس
ــ گردهمایی مبلغین و خطبای "ایالت مهاراشترا"ی هند برگزار شد + تصاویر
ــ عزاداری حسینی در "بمبئی" با سخنرانی دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) + تصاویر

اخبار سفر و رایزنی های دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در آسیای شرقی ــ 1394:
ــ دیدارهای دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در سفر به تایلند + تصاویر

اخبار سفر و رایزنی های شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) در عراق ــ 1394:
ــ اعضای شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) وارد نجف شدند + تصاویر

ــ دیدار اعضای شورای عالی مجمع با آیت الله العظمی اسحاق فیاض + تصاویر
ــ گزارش تصویری/ تشرف اعضای شورای عالی مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) به مسجد سهله

اخبار سفر و رایزنیهای دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در پاکستان ــ 1393:
ــ اختری در نشست با علمای شیعه و سنی پاکستان: کیسینجر به بوش چه پیشنهادی داد؟
ــ گزارش تصویری/ نشست دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با علمای برجسته سنی و شیعه پاکستان
ــ دیدار دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با آیت الله شیخ محسن علی نجفی
ــ گزارش تصویری/ بازدید دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) از جامعة الکوثر اسلام آباد
ــ دیدار اختری با وزیر اوقاف ایالت پنجاب + تصاویر
ــ نشست دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با علمای اهل سنت لاهور + تصاویر

اخبار سفر و رایزنیهای دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در عراق ــ 1393:
ــ دیدارهای فشرده دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) در کربلا
ــ دیدار هیأت مجمع جهانی اهل بیت(ع) با تولیت آستان مقدس امام حسین(ع) از+ تصاویر
ــ دیدار هیأت مجمع جهانی اهل بیت(ع) با «آیت الله قزوینی» امام و خطیب حرم امام حسین(ع) + تصاویر
ــ دیدار هیأت مجمع جهانی اهل بیت(ع) با نمایندگان مردم استان کربلا + تصاویر
ــ دیدار هیأت مجمع جهانی اهل بیت(ع) با امام جمعه نجف اشرف + تصاویر
ــ دیدار هیأت مجمع جهانی اهل بیت(ع) با تولیت مرقد میثم تمار + تصاویر
ــ مشارکت مجمع جهانی اهل بیت(ع) در همایش بین المللی "تراتیل سجادیه" در کربلا + تصاویر
ــ خدمات وسیع فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت(ع) به زائران اربعین در عراق و ایران + دانلود محصولات
ــ ایستگاههای اربعینی مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) در کربلا/ 1. خیابان باب قبلة الحسین(ع) + تصاویر
ــ ایستگاه‌های اربعینی مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) در کربلا/ 2. خیابان باب‌ قبلة العباس(ع) + تصاویر
ــ ایستگاه‌های اربعینی مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) در کربلا/ 3. مسیر پیادگان نجف اشرف به کربلا + تصاویر
ــ ایستگاه‌های اربعینی مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) در کربلا/ 4. مسیر پیادگان حله به کربلا (باب طویریج) + تصاویر
ــ بازدید مقامات عالی از فعالیت اربعینی مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) + عکس
ــ قدردانی سفیر ایران در عراق از اقدام اربعینی مجمع جهانی اهل‌بیت(ع)

نظر شما