شناسهٔ خبر: 24173075 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

سومین تیم سحر هلال احمر راهی کرمانشاه شد

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر خوزستان از اعزام سومین تیم ساماندهی حمایت های روانی و اجتماعی (سحر) این جمعیت، به مناطق زلزله زده کرمانشاه خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علی پهلوان، معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر خوزستان با اشاره به اعزام سومین تیم متشکل از گروه های حمایت روانی، اجتماعی و فرهنگی به مناطق زلزله زده کرمانشاه اظهار داشت: این تیم پس از بررسی های لازم، به روستای شنغال خالدی قصر شیرین به عنوان جامعه هدف برای حضور و استقرار این تیم انتخاب گردید.

وی در ادامه اذعان داشت: پس از نشست صمیمی و هماهنگی لازم با دهیار و مدیر مدرسه روستای شنغال خالدی، بررسی نیازهای حمایتی مردم منطقه توسط کارشناسان حمایت روانی، فرهنگی و اجتماعی برای انجام ماموریت محوله انجام شد.

پهلوان تصریح کرد: این تیم حمایت روانی شامل یک پزشک، مددکار اجتماعی و روان شناس و تیم اجتماعی و فرهنگی شامل کارشناسان فرهنگی، مربی کار با کودک و مربی کمک های اولیه هستند که با برنامه های مختلف خود همچون بازی درمانی، نقاشی و قصه گویی برای کودکان کار خود را آغاز کردند.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر خوزستان افزود: در این مرحله سعی می شود تا با وجود ظرفیت های بالای اعضای گروه بتوانیم فضایی شاد در بین کودکان همراه با اجرای برنامه های متنوع ایجاد نماییم و هم به بازیابی روحی و افزایش امید به زندگی مردم آسیب دیده از زلزله پرداخته شود.

این مقام مسئول گفت: این گروه در قالب 12 نفر از برادران و خواهران عضو این جمعیت به مدت یک هفته در شهرستان زلزله زده قصر شیرین خدمات ارائه می دهند.

علی پهلوان، مداخلات روانشناختی، برگزاری برنامه های اقناعی در راستای نشاط اجتماعی، آموزش کمک های اولیه امداد و نجات در مدارس، آموزش مباحث روان شناسی و روان شناختی و دلجویی از آسیب دیدگان از جمله برنامه های این تیم در مناطق زلزله زده عنوان کرد.

وی، مداخلات اجتماعی، روانی و فرهنگی در بلایا را یکی از نیازهای مهم در مناطق آسیب دیده از زلزله عنوان کرد که جمعیت هلال احمر با سازماندهی تیم حمایت روانی، اجتماعی و فرهنگی در بلایا در قالب تیم سحر ضمن جذب نیروهای داوطلب در رشته‌های روانشناسی، مددکاری، علوم تربیتی و اجتماعی به آسیب دیده‌های بلایا و حوادث خدمات ارائه می دهند.

انتهای پیام/گ

مناطق زلزله کرمانشاه میزبان تیم سحر

نظر شما