شناسهٔ خبر: 24172761 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

عبدالمحمد زاهدی:

هلال‌احمر استان‌قزوین نقش ویژه‌ای در زلزله کرمانشاه و کولاک‌اخیر ایفا کرد

استاندار قزوین گفت: هلال‌احمر استان‌قزوین نقش ویژه‌ای در زلزله کرمانشاه و کولاک‌اخیر ایفا کرد

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، محمدرضا نوروزی در همایش تجلیل از بشر دوستان اهل هلال در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه گفت: جمعیت هلال‌احمر کشور، جزو جمعیت‌های فعال جهان است. ۱۷ میلیون داوطلب در جهان وجود دارد که ۲ میلیون نفر آنها ایرانی هستند. استان قزوین ۲۵ هزار داوطلب دارد.

نوروزی افزود: ۷ اصل حضور در هلال‌احمر انسانیت، بی‌غرضی، بی‌طرفی، خدمات داوطلبانه، استقلال، یگانگی، جهانی اندیشیدن است.

نوروزی درباره ویژگی‌های هلال‌احمر گفت: هلال‌احمر نه میانگین سنی و نه محدودیت شغلی ویژه‌ای دارد. جمعیت هلال احمر در کشور در سال ۱۳۰۱ با عنوان شیر و خورشید شروع به فعالیت کرده است.

همچنین استاندار قزوین در این همایش گفت: هلال‌احمر استان نقش پررنگ و  ویژه‌ای در زلزله کرمانشاه و کولاک اخیر را ایفا کرد.

عبدالمحمد زاهدی افزود: یکی از ویژگی‌های داوطلبان جمعیت حضور در سختی‌هاست. نتیجه حمایت جمعیت، به سلامت گذشتن استان از کولاک اخیر بود. ما توانستیم مسافران و میهمانان استان را به سلامت راهی کنیم.

  اسکان موقت زلزله‌زدگان به عهده بنیاد مسکن است

 مدیرکل هلال‌احمر استان در حاشیه همایش تجلیل از بشردوستان اهل هلال در مناطق زلزله‌زده به خبرنگار ایلنا درباره اسکان موقت ندادن به بعضی از مردم در کرمانشاه گفت: هلال‌احمر در بحث امداد و نجات، امکان اضطراری، پشتیبانی و تیم‌های حمایت روان عمل می‌کند. اسکان موقت برعهده بنیاد مسکن و سایر نهادهایی است که در حال تلاش برای تحقق این مهم هستند.

حسن آصفی درباره آموزش و جذب دانش‌آموزان به جمعیت هلال‌احمر گفت:  روز آینده همایشی برای تیم‌های دادرس در هلال‌احمر برگزار می‌شود که در این همایش ۶۰۰ دانش آموز آزمون خواهند داد. لازم به ذکر است که آموزش آنان در مدارس صورت گرفته و به سبب آشنایی آنان با محیط جمعیت، همایش و آزمون به صورت همزمان در  مکان هلال‌احمر برگزار می‌شود.

وی درباره فعالیت‌های هلال‌احمر استان در کولاک اخیر گفت: امدادگران و داوطلبان ما در کولاک اخیر بسیار زحمت کشیدند. امداد و نجات و کمک‌رسانی به ۷ هزار نفر کار چندان راحتی نبود. هلال‌احمر با کمک داوطلبان، اسکان، مواد غذایی و وسایل گرمایشی ۷ هزار مسافر در راه مانده را تأمین کرد و با یاری خداوند جلوی هرگونه تلفات را گرفت.

نظر شما