شناسهٔ خبر: 24172552 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

خبـــرنامه

صاحب‌خبر -

 اعتصاب خوزستاني ها به سود پرسپوليس

در چند روز اخير بازيکنان استقلال خوزستان در اعتراض به وضعيت مالي باشگاه و انجام نشدن تعهدات مالي اعتصاب کرده‌اند. در اين ميان اختلافاتي بين مديرعامل باشگاه و عبدالله ويسي هم پيش آمده و دو طرف در حال مصاحبه‌هاي جنجالي و طوفاني عليه يکديگر هستند. اين در حالي است که استقلال خوزستان شنبه آينده بايد در تهران به مصاف پرسپوليس برود اما فعلا خبري از تمرين در اين تيم نيست و بازيکنان تهديد کرده‌اند که اگر مشکل حل نشود، به تهران نخواهند رفت و مقابل پرسپوليس بازي نخواهند کرد.

اين اتفاقات در شرايطي رخ مي‌دهد که پيروزي پرسپوليس مقابل استقلال مي‌تواند حتي به قهرماني شاگردان برانکو منجر شود و اگر استقلالي‌ها براي بازي به تهران نيايند نتيجه مسابقه قطعا به سود پرسپوليس اعلام خواهد شد و اگر نتايج تعقيب‌کننده‌هاي پرسپوليس به دلخواه اين تيم رقم بخورد، پرسپوليس مي‌تواند بدون اينکه مقابل استقلال خوزستان به ميدان برود قهرمان ليگ هفدهم شود. البته شرايط دو تيم به گونه‌اي است که حتي در صورت انجام شدن بازي، احتمال پيروزي شاگردان برانکو بيشتر است اما بازي نکردن با استقلال خوزستان، علاوه بر قطعي کردن پيروزي، باعث استراحت بيشتر پرسپوليسي‌ها در اين روزهاي سخت و پرفشار هم خواهد شد.

آخرين خبر از مصدومان الهلال

در روزهاي اخير ماجراي مصدوميت چند بازيکن الهلال در رسانه‌هاي ايراني بازخوردهاي زيادي داشته است. هر روز هم خبر تازه‌اي از مصدوميت يک بازيکن ديگر اين تيم منتشر مي‌شد و گاهي تعداد مصدومان الهلال در رسانه‌هاي کشورمان به 7و8 نفر هم مي‌رسيد. اما ديروز مشخص شد که تعداد مصدومان قطعي اين تيم 5 نفر است.

عمر خريبين، کارلوس ادواردو، سلمان فرج، نواف العابد و عبداله عطيف بازيکناني هستند که به دليل مصدوميت قطعا به بازي با استقلال نخواهند رسيد. ضمن اينکه نام خريبين و ادواردو در فهرست آسيايي الهلال هم نيست. گفته مي‌شود اوسامه الهوساوي هم مصدوميتي داشت که باعث شد سرمربي الهلال در بازي اين هفته مقابل النصر به او استراحت بدهد و به احتمال زياد هوساوي به بازي با استقلال خواهد رسيد.

مورد عجيب پرسپوليس

گلزني بدون مهندس

از وقتي محسن مسلمان از ترکيب پرسپوليس کنار گذاشته شده، اين تيم در نتيجه گيري نه تنها دچار ضعف نبوده بلکه شرايط بهتري نيز پيدا کرده است. سرخپوشان در بازي برابر پيکان، سپاهان و نسف قارشي در ليگ قهرمانان آسيا بدون حضور مسلمان به ميدان رفتند و در اين 3 بازي 8 گل به ثمر رساندند. اين در حالي است که طبق آمار، مسلمان با ارسال 9 پاس گل، توانسته عنوان گل سازترين بازيکن ليگ برتر را از آن خود کند اما عدم حضور اين بازيکن در ترکيب اصلي و بين 3 بازيکن تعويضي در 3 ديدار گذشته، هيچ تاثيري بر روند نتيجه گيري و گلزني تيم نداشته است.

ناچاري شفر

چشمي جانشين پژمان مي‌شود

بعد از مصدوميت پژمان منتظري، وينفرد شفر مجبور است تا در مصاف با الهلال عربستان بار ديگر روزبه چشمي را به قلب خط دفاعي تيمش بازگرداند. منتظري که به دليل مصدوميت از ناحيه همسترينگ حدود سه هفته از ميادين دور خواهد بود، علاوه بر بازي با الهلال، مصاف با پرسپوليس و فولاد را هم از دست مي‌دهد. در اين ميان دو گزينه پادواني و چشمي در دسترش شفر هستند که با توجه به شرايط تمرينات استقلال، چشمي بار ديگر در قلب خط دفاع استقلال با حسيني قرار مي‌گيرند.اميد نورافکن و ميلاد زکي پور دو بازيکن چپ‌پاي استقلال هم در اين ميان دچار مصدوميت شده‌اند ولي کادر پزشکي استقلال به احتمال فراوان نورافکن را به مصاف با الهلال مي‌رساند تا سمت چپ استقلال مشکلي نداشته باشد. در صورتي که اين بازيکن به مصاف با الهلال نرسد، تنها آرمين سهرابيان گزينه در دسترس آبي‌ها در اين پست است که تجربه لازم را براي بازي کردن مقابل الهلال ندارد.نکته قابل ذکر ديگر اين که در صورت انتقال چشمي به دفاع، استقلالي‌ها دو گزينه پيش روي خود دارند يا اين که ابراهيمي را در ميانه زمين تنها بگذارند و فرشيد اسماعيلي را بازي دهند يا اين که فرشيد باقري را در خط مياني اضافه کنند که گزينه دوم محتمل‌تر به نظر مي‌رسد.

رسول خادم:

جريمه اوليه براي عليرضا کريمي بسيار سنگين‌تر بود

رئيس فدراسيون کشتي ايران بعد از صدور حکم براي پرونده عليرضا کريمي گفت: جريمه اوليه اين کشتي‌گير به مراتب سنگين‌تر از حکم صادره کنوني بود.سرانجام راي پرونده عليرضا کريمي با شش ماه محروميت براي وي و همچنين دو سال محروميت براي مربي اين ملي‌پوش (حميدرضا جمشيدي) صادر و خطر تعليق کشتي ايران بطور موقت برطرف شد.رسول خادم رئيس فدراسيون کشتي کشورمان در اين باره گفت: ازحدود 80 روز گذشته تاکنون درگير حل اين مشکل بوديم که با پيگيري‌هاي انجام شده توانستيم براي دو نوبت، اعلام راي مربوط به تعليق کشتي ايران را به تعويق اندازيم. وي ادامه داد: پيشنهاد اوليه براي جرايم عليرضا کريمي و مربي وي بسيار سنگين بود و ما تلاش کرديم ضمن اولويت جلوگيري از تعليق کشتي ايران، اين نفرات نيز با کمترين جريمه ممکن مواجه شوند. البته اين جرايم دوباره مي تواند مورد اصلاح قرار بگيرد.عضو هيات رئيس اتحاديه جهاني کشتي خاظرنشان کرد: عليرضا کريمي با توجه به 6 ماه محروميتش، امکان حضور در مسابقات داخلي را دارد و اين محروميت نيز قبل از بازيهاي آسيايي و رقابتهاي جهاني به پايان مي رسد.

نظر شما