شناسهٔ خبر: 24172515 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

راهي به جز تعامل وجود ندارد

چالش جديد پرسپوليس و تيم ملي

صاحب‌خبر -

از قرار معلوم اردوي تيم ملي در نيمه دوم اسفندماه برگزار خواهد شد و بازيکنان ملي پوش پرسپوليس بعد از بازي 22 اسفند مقابل الوصل در دبي، در بازگشت به تهران به اردوي تيم ملي مي‌روند. در حال حاضر و با دعوت علي عليپور تعداد ملي پوشان پرسپوليس به 6 نفر رسيده؛ يعني نيمي از نفرات ترکيب اصلي در اردوي تيم ملي حضور دارند و غيبت اين نفرات در برخي بازي‌هاي مهم يا دير رسيدن شان قبل از بازي‌هاي اين تيم مي‌تواند روي کيفيت فني تيم برانکو تاثير منفي بگذارد.

هر چند در حال حاضر احتمال قهرماني پرسپوليس قبل از عيد وجود دارد و بدين ترتيب 5 بازي بعد از عيد براي اين تيم مي‌تواند حالت فرماليته پيدا کند. اما اگر اين اتفاق نيفتد، پرسپوليس براي بازي با سايپا که نخستين بازي ليگ برتري سرخ‌ها در سال 97 خواهد بود يک چالش بزرگ در پيش دارد. طبق برنامه اعلام شده، تيم ملي روز 7 فروردين بايد در وين مقابل ليبي بازي کند و در خوشبينانه ترين حالت همان شب يا روز بعد از آن بازي به تهران برمي‌گردد. از سوي ديگر پرسپوليس در هفته بيست و ششم ليگ برتر بايد به مصاف سايپا برود که اين بازي 9 فروردين برگزار خواهد شد که با توجه به فاصله کم اين دو مسابقه، برانکو نمي‌تواند از ملي پوشان خسته خود استفاده کند و حتي اگر در آن مسابقه ملي به ميدان نرفته باشند به خاطر دوري دو هفته‌اي از تيم بايد قلم قرمز روي نام آن ها بکشد.

بنابراين و با توجه به مشخص شدن برنامه اردوهاي تدارکاتي تيم ملي، پرسپوليس در دو مقطع هفته بيست و ششم و همچنين در مرحله يک هشتم نهايي ليگ قهرمانان آسيا( در صورت صعود به دور بعد که اتفاقي قريب به يقين است)، با تيم ملي دچار چالش خواهد شد و به با توجه به شرايط موجود، راهي جز تعامل در آستانه تورنمنت حساسي چون جام جهاني وجود ندارد.

نظر شما