شناسهٔ خبر: 24172513 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

خبرنامه

صاحب‌خبر -

 با ابلاغ بخشنامه‏اي اعلام شد؛

جزئيات ادامه تحصيل دانشجويان بازمانده از تحصيل دانشگاه آزاد

معاونت آموزشي دانشگاه آزاد در بخشنامه‏اي، جزئيات ادامه تحصيل دانشجويان بازمانده از تحصيل رشته‏هاي غير پزشکي اين دانشگاه را اعلام کرد.به گزارش دانشگاه آزاد اسلامي، در اين بخشنامه به روساي واحدهاي مراکز استان، روساي واحدها و مراکز آموزشي اين دانشگاه اعلام شده است که ادامه تحصيل دانشجويان رشته‏هاي غيرپزشکي دانشگاه آزاد که به دلايل مختلف از جمله ترک تحصيل، عدم مراجعه و عدم ثبت‎نام و يا انصراف (به جز دانشجويان اخراجي از دانشگاه) از ادامه تحصيل بازمانده‏اند، در صورت مراجعه، تا پايان 31 شهريورماه 97 بلامانع است.

اين بخشنامه مشمول دانشجويان تحصيلات تکميلي که تنها پايان‎نامه - رساله آنها باقي مانده است، نمي‎شود.همچنين افرادي که رشته گرايش آنها در واحد دانشگاهي داير نبوده و در شرايط کنوني پذيرش دانشجو ندارند نيز مشمول اين بخشنامه نمي‏شوند.

معاون آموزشي وزارت بهداشت:

نهايي شدن فهرست کتب مرجع علوم پزشکي در چند ماه آينده

معاون آموزشي وزارت بهداشت از نهايي شدن فهرست کتب مرجع علوم پزشکي در چند ماه آينده خبر داد و از دانشگاههاي علوم پزشکي خواست در اين حوزه مشارکت داشته باشند.به گزارش وزارت بهداشت، دکتر باقر لاريجاني در ارتباط ويدئو کنفرانس با نشست کلان منطقه 1 آمايشي در دانشگاه علوم پزشکي گلستان، گفت: حدود 20 هزار دانشجو و 1600 عضو هيئت علمي در منطقه آمايشي 1حضور دارند و بخشي از آموزش علوم پزشکي کشور با همکاري مديران دانشگاههاي کلان منطقه در منطقه 1 آمايشي پيگيري مي‏شود.لاريجاني با بيان اينکه حجم کار حوزه آموزش در ستاد و دانشگاهها بالا است از روساي دانشگاههاي کلان منطقه آمايشي 1 خواست معاونين آموزشي دانشگاهها را در انجام وظايف محوله و اجراي برنامه‎هاي تحول و نوآوري در آموزش علوم پزشکي حمايت کنند.

معاون آموزشي وزارت بهداشت گفت: طي چند دهه گذشته تلاشهاي ارزشمندي در حوزه آموزش علوم پزشکي کشور صورت گرفته که برخي عملياتي شده و برخي به اين مرحله نرسيده است. با نگاهي به اين تاريخچه مي‏بينيد که کمتر برنامه جامعي در حوزه آموزش علوم پزشکي داشته‏ايم که با نگاهي آينده‏نگارانه و کل‏نگر به برنامه‎ريزي براي ارتقاي اين حوزه بپردازد.

وي خاطرنشان کرد: برنامه‏هاي نظام سلامت بايد باتوجه به نيازهاي واقعي و با رويکرد آينده‎نگاري تدوين شود و چنانچه در مديران در سطوح مختلف اين حوزه تعهد براي اجرايي‎سازي برنامه‎ها ايجاد شود مي‎توان به اثربخشي آن اميد داشت.

اعلام جوايز بيست‌و‌ششمين دوره جشنواره دانشجوي نمونه

دبيرخانه جشنواره دانشجوي نمونه جوايز بيست‌و‌ششمين دوره اين جشنواره را اعلام کرد.ثبت‌نام بيست و ششمين دوره جشنواره دانشجوي نمونه کشوري که از نيمه دوم مهرماه آغاز شده بود، روز چهارشنبه سوم آبان پايان يافت و در اين مدت در مجموع 4 هزار و 624 دانشجو در اين جشنواره ثبت‌نام کردند که تنها 1616 نفر از اين دانشجويان موفق به ثبت مدارک خود در سامانه بيست و ششمين جشنواره دانشجوي نمونه شدند.

در اين دوره از جشنواره 13 دانشجو منتخب به عنوان دانشجوي نمونه از مجموعه وزارت بهداشت و 27 دانشجو از دانشگاه‌هاي وزارت علوم معرفي و تجليل مي‌شوند.

اختتاميه اين دوره از جشنواره به ميزباني وزارت بهداشت و در محل دانشگاه علوم پزشکي تهران با حضور معاون اول رئيس‌جمهوري و وزراي بهداشت و علوم و جمعي از روساي دانشگاه‌هاي سراسر کشور روز 9 اسفند سال جاري برگزار خواهد شد.

براساس اعلام دبيرخانه جشنواره دانشجوي نمونه، در دوره بيست‌وششم اين جشنواره غير از اهداي هديه نقدي، امکان ادامه تحصيل بدون آزمون براي منتخبين کارشناسي و کارشناسي‌ارشد، فرصت مطالعاتي خارج از کشور با تامين هزينه صددرصدي براي منتخبين مقطع دکتري، استفاده از جوايز دانشجويي بنياد ملي نخبگان و ارائه اولويت‌دار تسهيلات کارآفريني به طرح‌ها و ايده‌هاي دانشجويان نمونه در نظر گرفته شده است.

اعلام نتايج اوليه آزمون استخدامي بانک مرکزي

نتايج اولين مرحله آزمون استخدامي مورخ يک دي ماه 1396 بانک مرکزي، در سامانه «ثبت‎نام آزمون استخدامي» به نشاني azmoon.cbi.ir قرار گرفته است.نتايج اولين مرحله آزمون استخدامي مورخ 1 دي ماه 1396 بانک مرکزي، در سامانه «ثبت‎نام آزمون استخدامي» به نشاني azmoon.cbi.ir قرار گرفته است. تعداد اسامي اعلام شده بر روي سامانه مورد اشاره، تا سه برابر مجوز استخدامي در هر رديف شغلي بوده و استخدام نهايي در بانک مرکزي نيز منوط به پشت سرگذراندن موفقيت آميز تمام مراحل شامل مصاحبه علمي،گزينش، عدم سوء پيشينه، معاينات پزشکي و استعلامهاي مربوطه خواهد بود، لذا درج اسامي داوطلبان، هيچ گونه تعهدي مبني بر استخدام ايشان براي اين بانک ايجاد نمي‎‏کند.

لازم به ذکر است عدم درج اسامي قبول‏شدگان در برخي از رديفهاي شغلي، به دليل عدم کسب حدنصاب نمره آزمون از سوي داوطلبان حسب مفاد آگهي استخدامي است.

در پايان خاطرنشان مي‏شود از پذيرفته‏شدگان مرحله آزمون کتبي متعاقباً از طريق ارسال پيامک به شماره تلفن همراهي که در هنگام ثبت‎نام توسط داوطلب ارايه شده دعوت به عمل خواهد آمد. لذا خواهشمند است طي اين مدت از تماس با بانک مرکزي جداً خودداري فرماييد.

آغاز حذف و اضافه دانشجويان دانشگاه پيام‌نور

دانشگاه پيام‌نور 28 بهمن تا 8 اسفند را به عنوان مهلت حذف و اضافه‌ نيم‌سال تحصيلي دوم 97-96 در نظر گرفته است.

دانشجوياني که خواهان اصلاح واحدهاي انتخابي خود هستند، مي‌توانند در مدت يادشده نسبت به اين امر اقدام کنند.

دانشجوياني که به‌هر دليلي تاکنون موفق به انتخاب واحد يا ثبت‌نام در ترم جديد تحصيلي نشده‌اند، در اين بازه‌ زماني قادر خواهند بود مجددا پيگير اخذ واحدهاي موردنظرشان شوند.

نظر شما