شناسهٔ خبر: 24172141 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

13 نفر در سانحه سقوط بالگرد نظامی مکزیک جان باختند

تهران - ایرنا - خبرگزاری فرانسه روز شنبه به نقل از مقام های مکزیکی گزارش داد که 13 نفر از جمله سه کودک بر اثر سقوط یک فروند بالگرد نظامی در مکزیک کشته شدند.

صاحب‌خبر -

براساس این گزارش، «آلفونسو ناوارته» وزیر کشور مکزیک و «الخاندرو مورات» فرماندار ایالت اوکساکا از سرنشینان این بالگرد بودند که از سانحه جان سالم به در بردند.
این در حالی است که 12 نفر در دم جان باختند و یک نفر نیز در راه بیمارستان جان سپرد. بالگرد نظامی مکزیک در حالی سقوط کرد که عازم کانون زمین لرزه ای 7.2 ریشتری بود که روز جمعه مکزیک را لرزاند.
زلزله روز جمعه در کمتر از شش ماه از زمان وقوع دو زلزله ویرانگر مکزیک روی داد که صدها نفر را به کام مرگ کشاند. زمین لرزه ای به بزرگی 8.2 ریشتر 16 شهریورماه مکزیک را لرزاند که بر اثر آن 96 نفر کشته شدند.
همچنین زمین لرزه 7.1 ریشتری 28 شهریورماه و همزمان با سی و دومین سالگرد وقوع زلزله مهیب سال 1985 در مکزیک روی داد که منجر به جان باختن 369 نفر شد. در زمین لرزه سال 1985 مکزیک 10 هزار تن جان سپردند.
زلزله روز جمعه، سیستم های هشدار مکزیکوسیتی را به صدا در آورد و باعث تکان های شدیدی در ساختمان های پایتخت شد. این زلزله همچنین در ایالت های گررو، پوئبلا و میچوآکان احساس شد. مردم مضطرب مکزیک از بیم تکرار زمین لرزه های شهریورماه و تخریب ساختمان ها، به خیابان ها هجوم بردند.
مکزیک روی نقطه ای واقع است که پنج صفحه زمین ساختی به هم می رسند و این کشور را به شدت مستعد وقوع زمین لرزه می کنند.
شبد**اروپام**9109**1379

انتهای پیام /*

نظر شما