شناسهٔ خبر: 24171596 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نمایشگاه نیم قرن جنایت صهیونیست ها در لندن

لندن - ایرنا - نمایشگاه فرهنگی فلسطین (PALEXPO) با رویکردهای مختلفی از جمله نمایش نیم قرن جنایات صهیونیست ها روز شنبه با حضور شمار زیادی از علاقه‌مندان به فرهنگ و تمدن فلسطین در لندن گشایش یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، در این نمایشگاه که باهمت موسسه 'دوستان الاقصی' و حمایت سفارت فلسطین در انگلیس، به مدت یک هفته برپا خواهد بود، شرکت‌کنندگان فرصت خواهند داشت با فرهنگ و تاریخ فلسطین بیشتر آشنا شوند.
برگزاری گالری تصاویر جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نیم‌قرن اخیر، تصاویر جاذبه‌های گردشگری، عرضه اقلام فرهنگی شامل صنایع‌دستی و تابلوهای خطاطی ازجمله برنامه هایی هستند که در طول هفته پیش رو در این نمایشگاه برپا خواهد شد.
همچنین برنامه‌های سرگرم‌کننده و متنوعی برای کودکان در نظر گرفته‌شده که بخشی از آن موسوم به «تئاتر کودکان» به بیان ادیان الهی و اهمیت بیت المقدس از نگاه اسلام اختصاص‌یافته است. علاقه‌مندان به بحث‌های سیاسی نیز قادر هستند در نشست‌های تخصصی که بدین منظور با حضور اساتید و کارشناسان امور سیاسی و تاریخی تدارک دیده‌شده، شرکت کنند.
بر اساس برنامه اعلام‌شده، هرروز به برگزاری یک برنامه اختصاص‌یافته تا شرکت‌کنندگان فرصت بیشتری را برای آشنایی و واکاوی تمدن فلسطین داشته باشند. طبق این برنامه، جمعه آینده که آخرین روز برگزاری این نمایشگاه خواهد بود، آثار هنری و برخی اقلام فرهنگی فلسطین برای فروش عرضه خواهد شد و به گفته برگزارکنندگان این نمایشگاه، درآمد حاصل از آن صرف تبلیغ برای آزادی فلسطین از اشغال رژیم غاصب اسرائیل می‌شود.
این برای دومین بار است که موسسه 'دوستان الاقصی' به‌رغم فشار لابی صهیونیسم، نمایشگاه فلسطین را در لندن برگزار می‌کند. تیرماه گذشته نیز نمایشگاه فرهنگی فلسطین در سالن معروف ملکه الیزابت واقع در لندن برگزار شد که با استقبال گسترده مردم مواجه گردید. در جریان برگزاری این نمایشگاه شمار اندکی از حامیان رژیم صهیونیستی تجمع کرده بودند که به دنبال بی توجهی شرکت کنندگان، بساط خود را جمع کردند. لابی صهیونیست در انگلیس به‌شدت تلاش می‌کند تا با فعالیت‌های ضد صهیونیستی و برخلاف منافع رژیم اشغالگر قدس مقابله کند.
برگزاری نمایشگاه فرهنگی فلسطین در لندن از آن جهت حائز اهمیت است که تصمیم اخیر رئیس‌جمهوری آمریکا دونالد ترامپ مبنی بر انتقال سفارتخانه این کشور از تل‌آویو به قدس و شناسایی این شهر به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی خشم جامعه مسلمانان و انتقاد سیاستمداران بین‌المللی را برانگیخته است.
در انگلیس، «ترزا می» نخست‌وزیر و «بوریس جانسون» وزیر امور خارجه، در کنار سایر شخصیت‌های سیاسی و مذهبی این کشور با تصمیم رئیس‌جمهوری آمریکا مخالفت و تأکید کردند که این مساله به حل مناقشه فلسطین و اسرائیل کمکی نمی‌کند.
امانوئل حساسیان نماینده تشکیلات خودگردان فلسطین در انگلیس نیز پیشتر در گفت‌وگو با ایرنا گفته بود که تصمیم ترامپ درباره شناسایی قدس به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی «مانند سیلی بود که به‌صورت فلسطینی‌ها زده شد».
وی افزود: او (ترامپ) به فلسطینیان و اسرائیلی‌ها وعده قرن را داده بود و اگر این اظهارات همان وعده است، اعتبار آمریکا به‌عنوان میانجی صلح از بین رفته است؛ هرچند آمریکا هرگز یک میانجی صادق نبوده و به‌وضوح از اسرائیل برابر فلسطین حمایت می‌کند.
به گزارش ایرنا، شهر قدس که مسجدالاقصی نخستین قبله مسلمانان را در خود جای‌داده، بخش لاینفک فلسطین بوده و یکی از مهم‌ترین اماکن سه‌گانه مقدس اسلامی به شمار می‌آید و از جایگاه و اهمیت ویژه‌ای نزد مسلمانان برخوردار است.
قدس شرقی ازنظر قطعنامه‌های سازمان ملل اراضی اشغال‌شده محسوب می‌گردد و اقدام آمریکا در به رسمیت شناختن این شهر به‌عنوان پایتخت رژیم اشغالگر قدس نقض آشکار قطعنامه‌های بین‌المللی است.
بر اساس نظرسنجی‌های صورت گرفته، اکثر مردم انگلیس باسیاست‌های تهاجمی و متجاوزانه رژیم صهیونیستی در نوار غزه و کرانه باختری رود اردن مخالف هستند.
شبد**اروپام ** هـ ن **1379

انتهای پیام /*

نظر شما